Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Det är en vanlig missuppfattning av antidepressiva läkemedel, att man skulle bli någon slags känslolös zombie som inte kan känna känslor över huvud taget om man äter sådana. Så är det definitivt inte. Om du har kompisar som har fått sådana biverkningar så äter dom definitivt fel läkemedel och borde snarast kontakta sin läkare för att byta.
Om den här zombieteorin skulle stämma skulle jag vara totalt oförmögen att känna någonting, då jag utöver det antidepressiva Remeron även äter Litium. Jag kan trots denna förhållandevis tunga medicinering gråta, och gör det åtminstone ett par gånger i veckan.
Du kan lösa ditt problem på ett flertal sätt. Antingen tar du emot den hjälp du blir erbjuden, ger antidepp en chans, eller så skiter du i det och tar emot den terapi du bör bli erbjuden.
Eller så är du din egen lyckas smed, beställer benzos från utlandet eller köper av någon som säljer, vad som är bäst är beroende på vilka kontakter du har. Jag kan lugna dig med att beställa från utlandet är tämligen riskfritt, i alla fall så länge det är inom EU.
När du pratar om "hans" problem, åsyftar du din kompis pappa eller mig? Jag lider, eller det är nog fel ord, men jag har hybris och tolkar allt som kan tolkas så som att det handlar om mig. Jag fick nämligen Xanor första gången när jag var 19 år, men det var just i samband med en längre tvångsinläggning på sluten avdelning.
Överlag så har min kontakt med psykiatrin lärt mig att det tar tid, ibland oresonligt lång tid, innan saker händer, MEN, och det här är viktigt, dom som arbetar inom den är nästan uteslutande kunniga empatiska människor som har bra koll på psykisk ohälsa. Om din läkare bedömer att du är för ung för att få ut bensodiazepiner så kan det antingen bero på att du har träffat någon okvalificerad som inte förstår sig på dig (mindre troligt) eller att det utifrån din levnadssituation rent medicinskt vore dumt att ge dig bensodiazepiner (mer troligt) SOM DU KOMMER ATT BLI BEROENDE AV. Glöm inte det. Benzos äger, dom gör en skön och behaglig till mods (svalde 2 mg Xanor för en liten stund sedan, och dom problem som jag för tillfället har känns helt betydelselösa, jag tänker knappt på dom och när jag gör det så inser jag att saker och ting ändå kommer att lösa sig) men får du benzos utskrivet så kommer du att fortsätta få det, det är så det fungerar, och du kommer att bli beroende. Och det är, milt sagt, inte särskilt roligt att sluta med bensodiazepiner när man väl är psykiskt och fysiskt beroende, oavsett om det sker med hjälp av nedtrappning och under en längre tid.
Lita på din läkare, eller ta den lätta vägen, som jag och många andra har gjort, att köpa på annat håll. Men jag skulle rekommendera dig att lita på din läkare. Han vill dig inget annat än väl.
Tack för ett långt svar. Jag syftade på min kompis pappa.
Det var ett duktig läkare, hon tog mig på allvar.
Men ge mig adressen till ett internetapotek då! Jag har besökt många, men alla är amerikanska, eftersom du sa att det var säkrast inom EU. Har du själv beställt från internet?