2005-08-11, 19:47
Bannlyst
Har haft en period med mycket flödder.... Slängde väl i mig 100 flunizar och 150 sobril under en veckas tid för ett tag sen. Nu har det gått två-tre veckor sen den perioden, men jag känner inte igen mig själv ännu. Käkar, som de flesta, Zoloft varje dag och får såna där pytte-ransoner 30 st Imovane eller Stilnoct en gång i månaden. Nu har jag försökt lura 3-4 olika läkare att skriva ut, å ibland gör dom faktiskt det. Vad fan ska man göra annars om man vill få utskrivet 100 imovane eller Stilnoct åt gången? Alla jag känner får max 30 st utskrivna åt gången...
Lite tips?..
Citera
2005-08-11, 20:51
Medlem
Lukesters avatar
Jag hade en gång i tiden av min lokala vårdcentral fått Imovane utskrivet efter ett besök där jag bl a tog upp min sömnlöshet. Nu, ca fyra år senare, ringde jag och sade att jag återigen hade sömnproblem och att jag tidigare fått Imovane. Kunde jag kanske få det igen? Ja, sade sjuksköterskan, jag skall tala med läkaren så skriver han ute lite fler. Resultatet? 100 Zopiklon på ett bräde, av en läkare jag aldrig träffat, allt tack vare ett telefonsamtal.
Citera
2005-08-11, 21:27
Bannlyst
Tror dom har restrektioner på hur många dom får skriva ut. Har blivit mycket strängare sista åren.

Tror till och med att recepten är ifyllda på speciella sätt så apoteken vet att det är äkta.

/B
Citera
2005-08-11, 21:32
Medlem
Lukesters avatar
Alla mina recept det senaste halvåret har varit e-recept. Väldigt smidigt får man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in