• 1
  • 2
2005-08-08, 12:54
Bannlyst
har ett recept som jag kan hmta 2 ggr p , har hmtat en gng. Finns det nn expeditions intervall p 3 mnader eller ntt snt skit , str inget p receptet...

Fete AT.. mste hmta mer
Citera
2005-08-08, 13:03
Medlem
Oftast mste du vnta tills det har gtt 2/3 av antalet dagar medicinen ska rcka. Sg att du har 100 piller, du ska ta max 6 om dagen s blir det ju 17 dagar typ, d kan du hmta ut resten efter ~11-12 dagar. Apoteket r hhhh***r!
Citera
2005-08-08, 13:19
Bannlyst
Kan man inte sga att man typ glmde dom p semestern?
S man kan hmta nya
Citera
2005-08-08, 13:19
Medlem
jag har hmtat ut recept efter en vecka ibland d jag tex ftt 3st uttag p 100 tabletter, det som hnder r att har det inte gtt 2/3 av medicinen s fr man betala fullt pris ven om man har rabatt

s hmta ut det du det ska gr bra
Citera
2005-08-08, 13:23
Medlem
visslarens avatar
Jag har en liknande frga. Om jag ska frnya mitt recept och max r 5st tabletter om dagen och burken innehller 25 piller o receptet har 2 uttag.

Kan jag d frnya mitt recept efter 10 dagar? Nu pratar vi iofs om stesolid s lite fel forum men eftersom den trd handlade om recept och nd lr flyttas postas jag hr.

Antagligen lr vl lkarjveln ringa upp o frga varfr jag behver nya s snabbt
Citera
2005-08-08, 13:27
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Jag har en liknande frga. Om jag ska frnya mitt recept och max r 5st tabletter om dagen och burken innehller 25 piller o receptet har 2 uttag.

Kan jag d frnya mitt recept efter 10 dagar? Nu pratar vi iofs om stesolid s lite fel forum men eftersom den trd handlade om recept och nd lr flyttas postas jag hr.

Allts mnniskan r inte felfri bara sga att du var p ditt landstlle i typ jookkasjrvi och glmde dina tabletter dr, dra p en historia att det skulle kosta drygt 2000 kr i soppa pengar fr att inte tala om tiden att ka dit. S du mste ha nya piller utskrivna. Detta funkar nog om det r frsta gngen du gr det. Men om du kommer dit fr 5 gngen och sger det kanske det inte funkar lika bra hehe.

Snackar du om stesolid s r det rtt forum hehe.
Citera
2005-08-08, 14:06
Bannlyst
Men om man fr utskrivit 200 piller gnger 2 fr man inte hmta ut allt p en gng d?
Citera
2005-08-08, 14:08
Medlem
nja inte om fr fr 2st uttag vl??? eller kan man det?
Citera
2005-08-08, 14:45
Bannlyst
Gtt , jag lste det: jag ringde till apotekets info 0771450450 och drog en story
att jag glmt dom p semestern. hon ringde det aktuella apoteket o kollade om dom fanns hemma och bokade dom, nu r det bara att hmta...

End of Thread............
Citera
2005-08-08, 15:36
Medlem
Alprazolams avatar
Citat:

Polisanml att du har blivit av med din ryggsck eller n och att dina receptbelagda medisiner lg dr, sen r det bara att g till doktorn och visa upp anmlningslappen
Citera
2005-08-08, 16:32
Medlem
visslarens avatar
Helt otroligt, Mailade min vrdcentral om nytt recept och de gick med p det. Jag skrev att jag var p semester och glmt min burk hemma. Tack fr tipset!
Citera
2005-08-08, 17:14
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Helt otroligt, Mailade min vrdcentral om nytt recept och de gick med p det. Jag skrev att jag var p semester och glmt min burk hemma. Tack fr tipset!

Gr likadant alltemellant...alltid sknt o ha nt o skylla p
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in