• 1
  • 2
2005-08-08, 12:54
Bannlyst
har ett recept som jag kan hämta 2 ggr på , har hämtat en gång. Finns det nån expeditions intervall på 3 månader eller nått sånt skit , står inget på receptet...

Fete AT.. måste hämta mer
Citera
2005-08-08, 13:03
Medlem
Oftast måste du vänta tills det har gått 2/3 av antalet dagar medicinen ska räcka. Säg att du har 100 piller, du ska ta max 6 om dagen så blir det ju 17 dagar typ, då kan du hämta ut resten efter ~11-12 dagar. Apoteket är hhhh***r!
Citera
2005-08-08, 13:19
Bannlyst
Kan man inte säga att man typ glömde dom på semestern?
Så man kan hämta nya
Citera
2005-08-08, 13:19
Medlem
jag har hämtat ut recept efter en vecka ibland då jag tex fått 3st uttag på 100 tabletter, det som händer är att har det inte gått 2/3 av medicinen så får man betala fullt pris även om man har rabatt

så hämta ut det du det ska går bra
Citera
2005-08-08, 13:23
Medlem
visslarens avatar
Jag har en liknande fråga. Om jag ska förnya mitt recept och max är 5st tabletter om dagen och burken innehåller 25 piller o receptet har 2 uttag.

Kan jag då förnya mitt recept efter 10 dagar? Nu pratar vi iofs om stesolid så lite fel forum men eftersom den tråd handlade om recept och ändå lär flyttas postas jag här.

Antagligen lär väl läkarjäveln ringa upp o fråga varför jag behöver nya så snabbt
Citera
2005-08-08, 13:27
Medlem
$Snake$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Jag har en liknande fråga. Om jag ska förnya mitt recept och max är 5st tabletter om dagen och burken innehåller 25 piller o receptet har 2 uttag.

Kan jag då förnya mitt recept efter 10 dagar? Nu pratar vi iofs om stesolid så lite fel forum men eftersom den tråd handlade om recept och ändå lär flyttas postas jag här.

Antagligen lär väl läkarjäveln ringa upp o fråga varför jag behöver nya så snabbt

Alltså människan är inte felfri bara säga att du var på ditt landställe i typ jookkasjärvi och glömde dina tabletter där, dra på en historia att det skulle kosta drygt 2000 kr i soppa pengar för att inte tala om tiden att åka dit. Så du måste ha nya piller utskrivna. Detta funkar nog om det är första gången du gör det. Men om du kommer dit för 5 gången och säger det kanske det inte funkar lika bra hehe.

Snackar du om stesolid så är det rätt forum hehe.
Citera
2005-08-08, 14:06
Bannlyst
Men om man får utskrivit 200 piller gånger 2 får man inte hämta ut allt på en gång då?
Citera
2005-08-08, 14:08
Medlem
nja inte om får får 2st uttag väl??? eller kan man det?
Citera
2005-08-08, 14:45
Bannlyst
Gött , jag löste det: jag ringde till apotekets info 0771450450 och drog en story
att jag glömt dom på semestern. hon ringde det aktuella apoteket o kollade om dom fanns hemma och bokade dom, nu är det bara att hämta...

End of Thread............
Citera
2005-08-08, 15:36
Medlem
Alprazolams avatar
Citat:

Polisanmäl att du har blivit av med din ryggsäck eller nå och att dina receptbelagda medisiner låg där, sen är det bara att gå till doktorn och visa upp anmälningslappen
Citera
2005-08-08, 16:32
Medlem
visslarens avatar
Helt otroligt, Mailade min vårdcentral om nytt recept och de gick med på det. Jag skrev att jag var på semester och glömt min burk hemma. Tack för tipset!
Citera
2005-08-08, 17:14
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Helt otroligt, Mailade min vårdcentral om nytt recept och de gick med på det. Jag skrev att jag var på semester och glömt min burk hemma. Tack för tipset!

Gör likadant alltemellanåt...alltid skönt o ha nåt o skylla på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in