2005-10-31, 12:31
Medlem
buffy1s avatar
Är det ngn som har bra tips om hur man får läkare att skriva ut några underbara opiater? Sedan några år tillbaka står det i min journal att jag är tablettmissbrukare. Inte så kul.. Varenda läkare efter det (o det har varit en del) har vägrat skriva ut några som helst smärtstillande. Låg t.o.m inlagd en o en halv vecka med dubbelsidig lunginflammation... NOTHING!! Jag har bytt läkare oräkneliga ggr, men min journal följer ju med. Hur ska man göra? Går det ta bort grejer från sjukhusjournaler på nåt sätt??
Citera
2005-10-31, 15:27
Medlem
Förstöra journalen

Man kan begära att få den utplånad...

http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2897
Citera
2005-10-31, 17:53
Medlem
buffy1s avatar
Tack tack tack!!!!!
Citera
2005-10-31, 18:55
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Man kan begära att få den utplånad...

http://www.vardguiden.se/Article.asp?c=2897

Man kan inte få journalen raderad om man är stämplad som missbrukare. Det kommer man tyvärr aldrig ifrån. Kommer stå för resten av ditt liv. Jag har samma sak i min journal och enda sättet att få den saken ändrad är om man har synnerligt bra skäl till det. Typ dokumenterad nykterhet i en 5-års period. Men problemet är att detta måste tas upp med Socialstyrelsen. Läkare har ju inte rätt att ändra information i ens journal som de inte har skrivit, inte ens om man själv ber om det.

Men läkare skriver i vissa fall ut narkotikaklassad/beroendeframkallande medicin till missbruksstämplade patienter. Det är svårt, men mår man riktigt dåligt kan man tex få ut benso. Men detta är nått som psykiatriker är snällare med än vanliga husläkare.

Smärtstillande är svårt att få ut, men jag menar får du en ordentlig skada och måste ha smärstillande så får du det. Lunginflammation är ingen sjukdom man brukar får smärtstillande för. Jag har haft lunginflammation 2 gånger som vuxen, varav ena gången jag hade dubbelsidig lunginflammation som du, men jag har aldrig fått nått smärstillande för det, och det här var innan jag fick missbrukarstämpel i min journal. Så det krävs värre saker än så för att få ut såna preparat.
Citera
2005-10-31, 19:51
Medlem
Alprazolams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffy1
Är det ngn som har bra tips om hur man får läkare att skriva ut några underbara opiater? Sedan några år tillbaka står det i min journal att jag är tablettmissbrukare. Inte så kul.. Varenda läkare efter det (o det har varit en del) har vägrat skriva ut några som helst smärtstillande. Låg t.o.m inlagd en o en halv vecka med dubbelsidig lunginflammation... NOTHING!! Jag har bytt läkare oräkneliga ggr, men min journal följer ju med. Hur ska man göra? Går det ta bort grejer från sjukhusjournaler på nåt sätt??

Jag brukar älta de här hehe! men ta kontackt med en privat läkare, du betalar allt från 500kr till vissa som kan va riktigt dyra typ 3000kr men oftast runt en 500kr

Dom skriver nästan ut allt vad du vill ha! "i en rimmlig fyrkant villsäga"
Det är ju inte så att du kommer in och säger att du har ont i en axel och vill ha morfin eller dyrl,
men nog skulle du kunna få xanor om du sa att du lider av ångest mm
Sitodon och tramadol är absolut inge som helst svårighet, säg att du har nå som tar lång tid att läka som en mjukdel i ryggen eller nå, då skulle du kunna få ut 4 till 5 X 100 resept.
efter det så är det bara att ringa om du vill ha mer!
då för han/hon över ett recept till ditt apotek där du även betalar en avgift till läkarens konto!

Privat läkare är beroende av sina pasienter på ett helt annat sätt en dom direkt från lanstinget är.
Därför fattar dom recept pennan mycket änklare en en vanlig doktor!

m v h
Citera
2005-10-31, 20:26
Medlem
sparkfots avatar
Jag har likadan journal.. Det står att jag är både benso och morfin missbrukare. Ändå får jag tramadol utskrivet på löpande band. Men det är för att dämpa smärtan som min reumatism orsakar.
Citera
2005-10-31, 20:45
Medlem
Alprazolams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Jag har likadan journal.. Det står att jag är både benso och morfin missbrukare. Ändå får jag tramadol utskrivet på löpande band. Men det är för att dämpa smärtan som min reumatism orsakar.

men vad är det du behöver då?

prova på en privatläkare i en annan ort! han kan inte ha din jornal!

det kan bli svårt men ge fan i att betala han om du inte får de du vill ha!
du ska vara bestämd.
säg som det är angående dina reumatism och att tramadol och codein inte hjälper. dra ut på det hela och tala om vilken fruktansvärd svår smärta du lever i!

och att din läkare inte tar dig på allvar!
Citera
2005-11-01, 14:18
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alprazolam
men vad är det du behöver då?

prova på en privatläkare i en annan ort! han kan inte ha din jornal!

det kan bli svårt men ge fan i att betala han om du inte får de du vill ha!
du ska vara bestämd.
säg som det är angående dina reumatism och att tramadol och codein inte hjälper. dra ut på det hela och tala om vilken fruktansvärd svår smärta du lever i!

och att din läkare inte tar dig på allvar!

Du missuppfattade! Det jag menade med mitt inlägg var att man kan få mediciner som är lätt att missbruka, om man har en sjukdom som kräver det.

Jag klarar mig utmärkt på tramadol och naproxen. Visst, jag går alltid runt och har ont i foten, men det är inget jag går runt och funderar på. Det är en naturlig del av min vardag.
Citera
2005-11-02, 18:06
Medlem
buffy1s avatar
Tacksam..

Tacksam för alla svar. Jag tror att det enklaste för mig att göra, e att skita i läkare o köpa på nätet. Jag har provat olika läkare.. både privat o vårdcentral. Ingen hjälp. Läkare på annan ort..hmm.. vet i fan om det funkar. Journalerna ligger ju i datasystem nu, så den måste ju vara tillgänglig i hela sverige. Jag är ute efter en specifik opiat, eller två. Tiparol eller ketogan. Jag hittar kodein, tramadol, treo comp m.m m.m på internetapotek, men inte dessa två. Är det verkligen ingen som vet var jag hittar dessa?? Tack för hjälpen..
Citera
2005-11-02, 18:18
Medlem
sparkfots avatar
Tiparol är tramadol.

Vad har du sagt till läkarna att du vill ha tramadolen för? Ketogan är däremot väldigt svårt att få. Så om du inte får tramadol preparat så får du garanterat inte ketogan!
Citera
2005-11-06, 07:25
Medlem
CpGurrAs avatar
Skada dig själv, lyft tunga saker i 2-3dar med raka ben så du pajjar ryggen lite och skyll på att du har ont i ryggen och inte kan sova för du får så ont i ryggen när du ligger ner osv......en läkare är ju till för att hjärlpa folk som har fel, inte folk som vill flumma!
Citera
2005-11-06, 11:42
Bannlyst
Du hittar aldrig Ketogan på nätapotek eftersom ketobemidon endast är legalt i Skandinavien. Alltså hänvisas du till gatuapoteken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in