• 1
  • 2
2005-04-17, 21:24
Medlem
gakushis avatar
(hoppas detta är rätt forum)
ska eventuellt få medicin mot diverse problem, och jag funderar på om jag ska vara helt ärlig om vilka preparat jag använder mig av eller om de kommer att betrakta mig som "missbrukare" och inte ge mig effektiva saker bara för det?
det är nämligen så att jag har sömnproblem förutom psykologiska problem, och tror att det ligger bakom de sistnämda.

ja, tips och råd är välkomna, har svårt att formulera en vettig fråga just nu, lite för bäng...
Citera
2005-04-17, 21:33
Medlem
WSEs avatar
Psykologer är inte läkare och får därför inte skriva ut recept. Du ska nog träffa en psykiatriker eller allmänläkare om du vill ha piller.

Sedan så brukar dom inte skriva ut starka saker första gången.
Citera
2005-04-17, 21:40
Medlem
Kassandras avatar
Om du verkligen vill ha hjälp med dina problem så bör du ju berätta vad du tar/tagit.
Kanske ingen idé att bluffa?
Citera
2005-04-17, 21:49
Medlem
gakushis avatar
Ja, men problemen är inte drogerna, utan orsaken till att jag tar dom... och jag tänkte osm så att dom kanske kommer vägra mig det som är bra för att de tror jag ska börja missbruka dom gravt. Jg skulle behöva nåt för att få igång min motivation, annars kan det vara! jag är inte deprimerad... utan snarare apatisk... känner inte jag finnner mening att göra saker. vanliga antidepp lär väl göra en till zombie... ja, tror de har såna osm skriver ut piller också, nån som frågade om det här. tror knappast de låter mig passer utan att skriva ut saker, även om det bästa vore om de kunde uttala ltie magisksa ord så är allt bra
Citera
2005-04-17, 21:53
Bannlyst
nej, vanliga antidepp lär inte göra dig till en zombie. de roliga knarkpiller du antagligen är ute efter lär däremot göra dig till det.

det bästa för dig skulle nog vara någon ssri-medicin, eftersom du verkar deprimerad och nere i en svacka (du säger att du är omotiverad att göra saker osv)
Depression kan ju i sig leda till sömnproblem, så det primära problemet kan ju vara depressionen, inte nödvändigtvis sömnen (som påverkas av depressionen)
Citera
2005-04-17, 21:58
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
nej, vanliga antidepp lär inte göra dig till en zombie. de roliga knarkpiller du antagligen är ute efter lär däremot göra dig till det.

det bästa för dig skulle nog vara någon ssri-medicin, eftersom du verkar deprimerad och nere i en svacka (du säger att du är omotiverad att göra saker osv)
Depression kan ju i sig leda till sömnproblem, så det primära problemet kan ju vara depressionen, inte nödvändigtvis sömnen (som påverkas av depressionen)

Nä, det är inte knarkpillar jag vill ha.. jag vill bara ha motivation och inte vakna trött som en utsketen hamster. Alltså.. jag har haft feta sömnproblem, långt innnan jag blev såhär omotiverad och dan... vaknar aldrig utvilad. nån sade modafinil kan hjälpa, skriver dom ut det ?
Citera
2005-04-17, 22:07
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakushi
Nä, det är inte knarkpillar jag vill ha.. jag vill bara ha motivation och inte vakna trött som en utsketen hamster. Alltså.. jag har haft feta sömnproblem, långt innnan jag blev såhär omotiverad och dan... vaknar aldrig utvilad. nån sade modafinil kan hjälpa, skriver dom ut det ?[/

Jag får concerta, det ökar uppmärksamhetsförmågan och gör dig piggare. Det kommer dock att förvärra dina sömnproblem så du bör nog be om insomningstabletter också.
Citera
2005-04-17, 22:08
Medlem
Kassandras avatar
Ja, jag tycker ju ändå att du ska berätta hur det ligger till och att du, om så är faktum, har knaprat en del saker för att få känna dig utvilad.
De kommer ändå inte ge dig saker som du blir helt nerdrogad på. Kanske är det så att de tar dig mer på allvar om du verkligen påvisar hur "desperat" du är över att inte kunna t.ex. sova.
Citera
2005-04-17, 22:08
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Jag får concerta, det ökar uppmärksamhetsförmågan och gör dig piggare. Det kommer dock att förvärra dina sömnproblem så du bör nog be om insomningstabletter också.

Concerta? Mot vad? JAg vill inte ha nåt jävla skit som gör att jag sover sämre, för jag sover redan urkasst! just dörför jag tänkte på modafinil, för en kompis sade det inte skulle göra så man iunte kunde sova....
Citera
2005-04-17, 22:10
Medlem
gakushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassandra
Ja, jag tycker ju ändå att du ska berätta hur det ligger till och att du, om så är faktum, har knaprat en del saker för att få känna dig utvilad.
De kommer ändå inte ge dig saker som du blir helt nerdrogad på. Kanske är det så att de tar dig mer på allvar om du verkligen påvisar hur "desperat" du är över att inte kunna t.ex. sova.

det där lät faktiskt som en bra tanke! ska se vad dom säger.....
Citera
2005-04-17, 22:14
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Concerta? Mot vad?

Du skrev att du ville få igång din motivation. Det hjälper.

Citat:
JAg vill inte ha nåt jävla skit som gör att jag sover sämre, för jag sover redan urkasst!

Gör då som jag skrev och be om insomningstabletter också. Då kommer du inte att sova urkasst.
Citera
2005-04-17, 22:14
Medlem
Kassandras avatar
Citat:
det där lät faktiskt som en bra tanke! ska se vad dom säger.....

Jag håller tummarna för dig iallafall!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in