2005-09-01, 12:57
Bannlyst
Har fått utskrivet 20 st Xanor (1 mg) men dem tar ju slut rätt fort.... Jag vill ha typ 100 st utskrivna, men hur fan ska jag gå till väga? För dom e ju rätt goa...
Citera
2005-09-01, 13:05
Medlem
Andans avatar
Jag vet inte hur vi skulle kunna hjälpa dig med det?

Men skriv nummret till din läkare här så får någon ringa från flashback och ta ett snack med din läkare. Klart du ska ha 100 pack.
Citera
2005-09-01, 13:07
Medlem
vad fick du dom utskrivna mot?
Citera
2005-09-01, 13:17
Medlem
hundens avatar
hålla på och böna och be en svensk läkare om benso är ju bara bortkastad tid.
Finns något som heter internet
Citera
2005-09-01, 15:36
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Har fått utskrivet 20 st Xanor (1 mg) men dem tar ju slut rätt fort.... Jag vill ha typ 100 st utskrivna, men hur fan ska jag gå till väga? För dom e ju rätt goa...

Kan fungera om du väntar en tid efter det att du plockade ut receptet och går tillbaka till samma läkare och säger att de hjälpte dig bra. Kanske han då skriver ut ett nytt recept, det är enligt flera något lättare att få ut fler om man väl fått det en gång.

Detta handlar ju dock om bensodiazepinderivat, och således blir det alltid lite jobbigare att få ut.

Men ett försök att (förnya?) receptet ditt kan du ju alltid göra. Min kompis behövde bara ringa till vårdcentralen för att få förnyelse av recept på tramadol hexal 50mg hem dirrekt i brevlådan, dock mot en viss avgift. Lycka till!
Citera
2005-09-01, 15:52
Bannlyst
Ha tålamod, verka inte drogsökande på nåt sätt, det väcker misstankar. Du borde väl fått en tid med läkaren för uppföljning? Försök få honom att börja ta upp det och då framhåller du att du fick en positiv effekt av dem när du mådde dåligt och kunde genomföra dina sysslor istället för att vara sängliggande. Som sagt så ges oftast bara ett uttag av en mindre mängd på första receptet, därefter ökas det sakta men säkert på.
Citera
2005-09-01, 16:47
Medlem
hundens avatar
Aja, vissa går den lagliga jobbiga vägen.....säger inget mer
Citera
2005-09-01, 17:32
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Aja, vissa går den lagliga jobbiga vägen.....säger inget mer

Den lagliga jobbiga vägen är den billigaste vägen.
Citera
2005-09-01, 19:24
Medlem
hundens avatar
förvisso..men jag föredrar den andra nuförtiden.
Tigga och be efter några enstaka benso som är slut efter 1 vecka..nej nej..aldrig igen..
Citera
2005-09-01, 19:40
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
förvisso..men jag föredrar den andra nuförtiden.
Tigga och be efter några enstaka benso som är slut efter 1 vecka..nej nej..aldrig igen..

Nej det är verkligen ett heltidsjobb att springa runt till olika läkare och så får man inga jätte mängder heller. Gjorde så förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in