2005-04-07, 19:30
Bannlyst
Hej!
Tänkte bara höra efter lite.
Prova Diazepam ett par dagar ... 1 st om dagen ..
Jag som annars blir ganska nervös när jag pratar med folk osv ... mycket ångest tankar,grubblar mycket,svårt att koncentrara mig , stirrig , känner mig alltid underlägsen i konversationer ( för det mesta)

Men efter en Dia... blir jag Lugn och skön ...kan focusera mig, pratar lugnt och sammsat .. inga nervösa känslor.
Tankesättet blir "normalt" känner mig lixom normal .. om man kan säga så ?
Känns som jag använder hjärnan mer och på ett bättre sätt.. inte så avtrubbad som jag kan vara.
Lyssnar och tar till mig va folk säger och engagerar mig mer i folk ..och mina vänner som jag försummat.
Tycker det är jobbigt att sitta och prata ... men inte med Dia ... för då intresserar jag mig mer i personen som jag pratar med och blir mer engagerar och det känns harmoniskt.
Så här vill jag kunna fungera ... utan ångest,grubblande,DÅLIGT självförtroende.

+ känns det inte som jag blir påverkad ... eller hög ... och det är ju skönt.

Kan man få sånna utskrivna ?
Jag menar då inte i "missbrukar syfte"
Utan för det gör mitt liv lättare

Alla pm är välkommna med tips och funderingar

Ha det bra alla
Citera
2005-04-07, 19:40
Medlem
-luftwaffe-s avatar
svaret är nej och det är kanske lika väl det...efter hand kommer du behöva ta mer för att uppnå samma effekt - och du hade tänkt att använda diazepam resten av livet eller? ut och träna dig socialt istället för att sitta hemma...
Citera
2005-04-07, 21:13
Medlem
Skulle också vilja ha diazepam utskrivet o ta ibland och det är nog många som vill.
kan själv lite som du beskriver dig. jobbigt men man får väll lära sig vara mer social utan droger.Går bra för de mesta men ibland skulle man fan behöva benzo.
Citera
2005-04-08, 01:33
Medlem
Unbalanceds avatar
Visst finns det en chans att du kan få diazepam utskrivet, jag vet inte hur
din sjukdoms historia ser ut, eller hur du mår .

Men utav det jag läst så ser jag en stor chans i att du kan fastna djupt i ett
missbruk, börjar man ta en drog, benzo i ditt fall för att man känner att
man blir normal, så är chansen stor att man börjar göra det .

En liten varning bara .
Angående dina "problem" eller vad man ska säga, att du känner dig underlägsen
och inte "vill" prata, så råder jag dig till att boka tid hos en läkare .
Citera
2005-04-08, 10:34
Medlem
Roppishs avatar
håller med dom andra här, du måste ta mer och mer för att få samma känsla sen tills slut är du beroende av det. har själv varit beroende av STORA mängder benzo i ungefär 1 år innan jag fick lägga in mig för avgiftning och in på psyket och det är inte de roligaste.. jag började precis som du vill göra med nån tab nångång ibland sen slutade det med ca 100 - 200 tabs om dagen
Citera
2005-04-08, 16:37
Medlem
hundens avatar
Du HAR en väldigt stor beroendepotential. Du kommer tycka om dig själv mer som människa när du äter diazepam t.ex. (mer framåt, hämmningarna försvinner, du vågar ta mera initiativ osv.
Det du skriver stämmer till 90% in på mig. Jag trivs bättre med lite benso i mig.
Får ju Xanor utskrivet nu av min psyk. och jag mår väldigt bra av dessa.
Men nån gång ska man ju sluta också. Tänk på det.

Citat:
Ursprungligen postat av dlr
Hej!
Tänkte bara höra efter lite.
Prova Diazepam ett par dagar ... 1 st om dagen ..
Jag som annars blir ganska nervös när jag pratar med folk osv ... mycket ångest tankar,grubblar mycket,svårt att koncentrara mig , stirrig , känner mig alltid underlägsen i konversationer ( för det mesta)

Men efter en Dia... blir jag Lugn och skön ...kan focusera mig, pratar lugnt och sammsat .. inga nervösa känslor.
Tankesättet blir "normalt" känner mig lixom normal .. om man kan säga så ?
Känns som jag använder hjärnan mer och på ett bättre sätt.. inte så avtrubbad som jag kan vara.
Lyssnar och tar till mig va folk säger och engagerar mig mer i folk ..och mina vänner som jag försummat.
Tycker det är jobbigt att sitta och prata ... men inte med Dia ... för då intresserar jag mig mer i personen som jag pratar med och blir mer engagerar och det känns harmoniskt.
Så här vill jag kunna fungera ... utan ångest,grubblande,DÅLIGT självförtroende.

+ känns det inte som jag blir påverkad ... eller hög ... och det är ju skönt.

Kan man få sånna utskrivna ?
Jag menar då inte i "missbrukar syfte"
Utan för det gör mitt liv lättare

Alla pm är välkommna med tips och funderingar

Ha det bra alla
Citera
2005-04-16, 14:40
Medlem
Diazepam

Håller med till fullo.....bästa sättet att få utskrivet är att "skylla på"panikångest social fobi o dyl till läkaren...jävla skillnad på vilken läkare du hamnar hos hur rädd han är att skriva ut benzo-preparat...byt läkare om du är missnöjd...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in