2005-09-02, 15:47
Bannlyst
Hej. Jag har länge litit av svpr deppression och svår ångest. Blivit folkskygg och helt osocial vilket jag lider jättemycket av då jag förr var en väldigt öppen, humoristisk och omtyckt av i stort sett alla, även på mitt jobb som jag trivs fantastiskt med. Men på grund av flera privata/personliga kriser och en jättejobbig magsjukdom så har jag blivit helt isolerad hemma, inga kompisar kvar (eftersom jag aldrig kunde planera/delta i deras fester/sammankonster p.g.a mina magbekymmer. Jag lider av Colon Irretable. Varit hos en massa läkare och gjort otaliga undersökningar (en del hemska), varit på hälsohem, ändrat kost m.m, men inget hjälper. Jag åker ner i en nedågående spiral känns det som. Har träffat psykiatriker och fått antidepressiva mediciner men ingen sort av de jag provat har fungerat. Nu är jag desperat och mår extremt dåligt. Har en gång tidigare hos en psykiater fått en medicin som heter Xanor. Vilken räddning! Använde den endast då jag hade extremt jobbigt, då jag fick veta att den är beroendeframkallande. Men det var väldigt svårt att få den utskriven vilket upprörde mig då jag inte har någon bakgrund som missbrukare av någon som helst drog/medicin. Så vad jag undrar till sist (hoppas ni orkar läsa allt detta) är: Eftersom den medicinen hjälper mig så fantastiskt vid mina panikanfall och en ask medicin räcker väldigt länge för mig, varför ska det vara så svårt att få den utskriven av doktorn? Detta gör att jag känner mig hjälplös och nästan som om doktorn tror att jag är en som proppar i mig medicinen för att bli "hög" men för mig så fungerar den ju jättebra vid mina ångestatacker. Jag är nog inne i en livskris och då måste väl en sån medicin som Xanor (som ju är en lugnande medicin) få skrivas ut för att "rida igenom" den värsta stormen. Jag har jobb och flera fritidsersättning som jag sååå gärna vill kunna få ork att komma tillbaka till. Så den sista och mest desperata frågan till er på FB är. Finns det några internet-sidor där man kan beställa t.ex Xanor? Är det lagligt? Om inte så är jag beredd att chansa då mina besvär tar kål på mig snart. Snälla vänner, PM:a mig om bra och säkra internetsidor där jag kan göra en beställning. MEN PM:a, kom ihåg det.
/tusen tusen tack på förhand
Citera
2005-09-02, 17:03
Medlem
WLXs avatar
Finns en lista med ranking över nätapotek på www.drugbuyers.com
Pröva beställa från någon med många stjärnor så ska det nog gå vägen.
Jag har däremot inte gjort nån beställning så jag kan inte uttala mej om vilka som är bra eller dåliga.

Lycka till med depressionen, har själv varit där nere och även om jag mår bra idag har den lämnat ett litet sår i min själ jag gärna skulle vara utan...
När det var som värst levde jag för kvällarna då jag tog stilnoct inför sömnen, dom där minutrarna av lycka innan man somnade var det som räddade mej.
Fortsätt också tjata på din läkare och försök få han/henne förstå allvaret i situationen, något de sällan gör (en depression syns ju inte på utsidan).
Citera
2005-09-03, 17:32
Medlem
hundens avatar
Ta det lugnt med Xanoren. Mycket beroendeframkallande. Men även den bästa ångest/oro medicinen.
Ta bara vid behov.

Jag varnar dig! På ett vänligt sätt

Är själv förskriven 2mg/dag. Dock ej så länge till. Dags att trappa ned enligt psykiatrikern.
Citera
2005-09-03, 18:09
Medlem
Jag vet hur det är när man verkligen vet en medecin som
hjälper men läkarna vägrar skriva ut den.

"Hämnas" på dina läkare och försök få tag på nåt
Eu-Apotek som säljer XANOR.

Annars är det ju bara att du köper dom illegalt i Sverige.
Får du inte tag på Xanor så finns det andra benzodiazepiner
att få tag på som har nästan samma effekt.
Citera
2005-09-03, 22:52
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeopleShit
Jag vet hur det är när man verkligen vet en medecin som
hjälper men läkarna vägrar skriva ut den.

"Hämnas" på dina läkare och försök få tag på nåt
Eu-Apotek som säljer XANOR.

Annars är det ju bara att du köper dom illegalt i Sverige.
Får du inte tag på Xanor så finns det andra benzodiazepiner
att få tag på som har nästan samma effekt.

Vilka syftar du på då? som har nästan likvärdig effekt?
Säg inte temesta för då hoppar jag från någon bro. Jävla skitmedicin!
Asså..det är väldigt små skillnader på bensodiazepiner..som du säger..
Men Xanor är fan den bästa..helt klart
Citera
2005-09-04, 00:20
Medlem
En liten burk stesolid 10mg borde du ju lätt kunna få utskrivet som du
sedan kan ta när det känns som värst.
Försök att få in det i skallen på din läkare att du verkligen är i behov av det
dvs förklara hur det känns inombords en gång till och skulle inte det funka
så byt läkare.
Önskar ibland att jag jobbade som en läkare på vårdcentralen och av mig
hade du fått din medicin så att du kan börja leva igen.
Mediciner är till för att hjälpa folk och jag anser det vara en mänsklig
rättighet att bli beviljad hjälp i ett land som Sverige!
Fast nackdelarna med alla benzomediciner behöver vi inte ta i denna tråd.
Citera
2005-09-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Vilka syftar du på då? som har nästan likvärdig effekt?
Säg inte temesta för då hoppar jag från någon bro. Jävla skitmedicin!
Asså..det är väldigt små skillnader på bensodiazepiner..som du säger..
Men Xanor är fan den bästa..helt klart

Jo,många anser att Xanor är den bästa.
Men fråga en vanlig kille som aldrig testat
Benzo om han känner skillnad på Xanor och
stesolid.Benzo har ju samma effekter allihop.
ångestdämpande och lugnande.

Tror inte denne kommer märka speciellt stor
skillnad.
Citera
2005-09-04, 11:30
Bannlyst
Jo, men de binder ju olika hårt till flertalet gaba-receptorer. Man har ju utvecklat clobazam (Frisium) som mest ska ha en kramplösande effekt vid epelepsi, och inte lika sövande som många av de andra. Skillnaden mellan flunitrazepam och lorazepam är också milsvidd. Men det finns en del som är svåra att skilja åt, det håller jag med om.
Citera
2005-09-04, 13:22
Medlem
hundens avatar
Tex:

Xanor - Ge ett hårt kännbart rus
Temesta - Märker inte ett skit. Fast ångesten försvinner tror jag

Halveringstider för dessa är runt 6-12h
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto