2005-09-02, 15:47
Hej. Jag har länge litit av svpr deppression och svår ångest. Blivit folkskygg och helt osocial vilket jag lider jättemycket av då jag förr var en väldigt öppen, humoristisk och omtyckt av i stort sett alla, även på mitt jobb som jag trivs fantastiskt med. Men på grund av flera privata/personliga kriser och en jättejobbig magsjukdom så har jag blivit helt isolerad hemma, inga kompisar kvar (eftersom jag aldrig kunde planera/delta i deras fester/sammankonster p.g.a mina magbekymmer. Jag lider av Colon Irretable. Varit hos en massa läkare och gjort otaliga undersökningar (en del hemska), varit på hälsohem, ändrat kost m.m, men inget hjälper. Jag åker ner i en nedågående spiral känns det som. Har träffat psykiatriker och fått antidepressiva mediciner men ingen sort av de jag provat har fungerat. Nu är jag desperat och mår extremt dåligt. Har en gång tidigare hos en psykiater fått en medicin som heter Xanor. Vilken räddning! Använde den endast då jag hade extremt jobbigt, då jag fick veta att den är beroendeframkallande. Men det var väldigt svårt att få den utskriven vilket upprörde mig då jag inte har någon bakgrund som missbrukare av någon som helst drog/medicin. Så vad jag undrar till sist (hoppas ni orkar läsa allt detta) är: Eftersom den medicinen hjälper mig så fantastiskt vid mina panikanfall och en ask medicin räcker väldigt länge för mig, varför ska det vara så svårt att få den utskriven av doktorn? Detta gör att jag känner mig hjälplös och nästan som om doktorn tror att jag är en som proppar i mig medicinen för att bli "hög" men för mig så fungerar den ju jättebra vid mina ångestatacker. Jag är nog inne i en livskris och då måste väl en sån medicin som Xanor (som ju är en lugnande medicin) få skrivas ut för att "rida igenom" den värsta stormen. Jag har jobb och flera fritidsersättning som jag sååå gärna vill kunna få ork att komma tillbaka till. Så den sista och mest desperata frågan till er på FB är. Finns det några internet-sidor där man kan beställa t.ex Xanor? Är det lagligt? Om inte så är jag beredd att chansa då mina besvär tar kål på mig snart. Snälla vänner, PM:a mig om bra och säkra internetsidor där jag kan göra en beställning. MEN PM:a, kom ihåg det.
/tusen tusen tack på förhand
/tusen tusen tack på förhand