• 1
  • 2
2005-05-10, 08:45
Medlem
atzes avatar
ja precis.
kan läkare gå in i någon slags databas för att se om man har hämtat ut ett recept på apoteket som dom har skrivit ut till en?

tacksam för svar.
Citera
2005-05-10, 08:52
Medlem
Escanios avatar
nej det är just det dom inte har! det har diskuterats om att ta fram en sån databas men idag har dom ingen... så det är bara att springa rundor mellan alla läkare och fixa recept
Citera
2005-05-10, 08:55
Medlem
atzes avatar
tack för snabbt svar
Citera
2005-05-10, 09:07
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
nej det är just det dom inte har! det har diskuterats om att ta fram en sån databas men idag har dom ingen... så det är bara att springa runtdor mellan alla läkare och fixa recept

Bästa jag hört på länge, frågan är ju oxå OM dom kommer fixa nåt sånt o NÄR?
Citera
2005-05-10, 10:31
Medlem
Escanios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Bästa jag hört på länge, frågan är ju oxå OM dom kommer fixa nåt sånt o NÄR?

för typ 1,5 månad sen snackade dom om det på nyheterna, så dom håller väl kanske på att ändra på det! så nu gäller det att "shoppa" piller
Citera
2005-05-10, 16:28
Medlem
BörjeVogels avatar
Föreställ er att en kompis pappa är läkare. Skulle det finnas någon risk med att förfalska ett recept på någon rolig Benzo och sedan hämta ut. Jag menar skulle kompisens pappa någonsin få reda på det?
Citera
2005-05-10, 18:43
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
för typ 1,5 månad sen snackade dom om det på nyheterna, så dom håller väl kanske på att ändra på det! så nu gäller det att "shoppa" piller

Japp ett läkemedelsregister är på gång. Så att din läkare kan se alla mediciner du tar.
Citera
2005-05-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BörjeVogel
Föreställ er att en kompis pappa är läkare. Skulle det finnas någon risk med att förfalska ett recept på någon rolig Benzo och sedan hämta ut. Jag menar skulle kompisens pappa någonsin få reda på det?

Varför då ta en kompis pappa? Bättre att ta någon läkares namn som du inte känner.
Citera
2005-05-10, 18:47
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommy_t
Varför då ta en kompis pappa? Bättre att ta någon läkares namn som du inte känner.

Men hur ska han få tag i en okänd läkares streckod? Jag tycker iofs att du inte ska göra det mot din kompis farsa heller.
Citera
2005-05-10, 19:06
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BörjeVogel

Sedan är det ju så att många av de "roliga" medicinerna skrivs ut på specialblanketter där man sedan måste legitimera både på längden och tvären för att få grejorna. Kan det vara så att dessa blanketter kollas upp mera än standardblanketten? Dvs kan ge obehagligheter för "kompisens" farsa?
Citera
2005-05-10, 19:52
Medlem
BörjeVogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Sedan är det ju så att många av de "roliga" medicinerna skrivs ut på specialblanketter där man sedan måste legitimera både på längden och tvären för att få grejorna. Kan det vara så att dessa blanketter kollas upp mera än standardblanketten? Dvs kan ge obehagligheter för "kompisens" farsa?

Okej, det där lät inte bra
Tur att jag frågade här innan vi gjorde något dumt då!
Citera
2005-05-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andan
Men hur ska han få tag i en okänd läkares streckod? Jag tycker iofs att du inte ska göra det mot din kompis farsa heller.

Ja du det är ju inte så svårt att få något utskrivet. Det är ju bara att gå dit och klaga över något som man får tabletter av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in