• 1
  • 2
2005-07-07, 00:51
Medlem
StorMammas avatar
Eftersom jag är i en stressig situation just nu så har sömnen puckat ur totalt, på tre dygn har jag slumrat kanske tre timmar, och det enda jag verkligen vill är att sooooova.

Någon trevlig människa blir man ju inte av sömnbrist heller.

Numera har jag fått skitpillret " Esucos " att " sova " på. Vilket inte hjälper att endaste dugg utom att mina ätstörningar dykt upp som étt brev på posten istället, en timme efter att jag tagit esucosen så står jag i kylen och proppar i mig, full av ångest. Hittills så har jag lyckats undvika att gå och spy upp det ( Jag har varit bulemiker i tonåren ) men sömnig eller lugn? Tillåt mig hånskratta. Nu har jag varit försökskanin på propavan, theralen, atarax och annat.

Men min läkare vill inte att jag skall ha benso. " Det är inte bra" är det enda jag får höra till förbannelse. Fy faen på ren svenska. Ibland så undrar jag om han önskar se mig självmordsbenägen? Jag blir sårbar när jag inte kan sova, blir nervös, hatar starka ljud, kan inte se folk i ögonen etc. etc.

Jag skulle kunna ge min högra arm för en endaste liten zopiklon i skrivande stund....
Citera
2005-07-07, 00:58
Medlem
DunderUnos avatar
Låter jobbigt som fan. Testa att börja ta promenader på kvällen, eller gå ut och jogga lite. Då kommer det bli mycket lättare att somna, kan jag t.om. säga av egen erfarenhet.
Eller annars lättar en redig holk problem som du lider av. Hehe, det kan ju hjälpa i alla fall!!
Fast röker man för ofta blir det tvärt om ändå
Citera
2005-07-07, 01:00
Medlem
LadyTieras avatar
esucos? de skrev de ut till mig mot illamående när jag vr gravid..jag tog det inte efter att ha läst vad det kunde göra mot fostret.

jag skulle försöka få stilnoct utskrivet, det hjälpte mig rejält. (när jag hade sömnproblem, inte när jag var gravid)
Citera
2005-07-07, 01:01
Medlem
StorMammas avatar
Tro mig,

Jag är ute och hurtar, jag har en stor svart hund som kräver sitt....

Och holkat har jag inte gjort sedan en viss trädgård på 22 kvm. slog igen.... Tyvärr så blir jag inte sömnig av det.
Citera
2005-07-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Eftersom jag är i en stressig situation just nu så har sömnen puckat ur totalt, på tre dygn har jag slumrat kanske tre timmar, och det enda jag verkligen vill är att sooooova.

Numera har jag fått skitpillret " Esucos " att " sova " på. Vilket inte hjälper att endaste dugg utom att mina ätstörningar dykt upp som étt brev på posten istället, en timme efter att jag tagit esucosen så står jag i kylen och proppar i mig, full av ångest. Hittills så har jag lyckats undvika att gå och spy upp det ( Jag har varit bulemiker i tonåren ) men sömnig eller lugn? Tillåt mig hånskratta. Nu har jag varit försökskanin på propavan, theralen, atarax och annat.

Men min läkare vill inte att jag skall ha benso. " Det är inte bra" är det enda jag får höra till förbannelse. Fy faen på ren svenska. Ibland så undrar jag om han önskar se mig självmordsbenägen? Jag blir sårbar när jag inte kan sova, blir nervös, hatar starka ljud, kan inte se folk i ögonen etc. etc.

Jag skulle kunna ge min högra arm för en endaste liten zopiklon i skrivande stund....

Det beror mycket på att benzo är så vanebildande och därför envisas
dom med att inte skriva ut det så lätt.

Har du provat stilnoct också?
Citera
2005-07-07, 01:18
Medlem
StorMammas avatar
Ja, en gång i tiden fick jag stilnoct, de var okej men inte mer. jag får inte det heller numera.

Det lustiga ( egentligen inte..men iallafall) är att när JAG ringer jouren så får jag höra att de ingenting kan göra för att hjälpa mig, men när min make ringer, ja DÅÅÅÅÅ tar de kontakt med läkaren... Eftersom det är på nätterna man inte kan sova, så är det ju då jag behöver ngt att sova på.

Dagtidsläkaren skriver som sagt inte ut annat nu än esucos, och jag fattar inte varför?!?? Tro mig jag vet om bensoriskerna, de gav mig stesolid i ett år och sedan trappades det ut, då jag skulle terapia mig. Jag skötte denna nedtrappning prickfritt och har aldrig andats om ngt drogbruk överhuvudtaget där.
Citera
2005-07-07, 01:31
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Det är läkaren det är fel på och inte på dig... Byt doktor, jag har hört att de privata läkarna skall vara de som har bäst skrivarmar, så även om det kostar lite extra lönar det nog sig att gå till dem... It won't cost you an arm or a leg...
Citera
2005-07-07, 01:46
Medlem
Super Motos avatar
Citat:

Byt läkare...
Citera
2005-07-07, 03:17
Medlem
disco_volantes avatar
kan jag då lova att inte jag har för stunden iaf, är aprak...ska slumra så snart jag har tid! =) fyfan, ojojoj......
Citera
2005-07-07, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disco_volante
kan jag då lova att inte jag har för stunden iaf, är aprak...ska slumra så snart jag har tid! =) fyfan, ojojoj......

vafan, är det lutas pung du har som avatar?
Citera
2005-07-07, 04:20
Medlem
Ja byt läkare

Jag har två läkare i närheten av varandra. Den ene på närcentralen är skitskraj för att ge mig för många piller eller i för stora doser. I ett snajdigare läkarhus några hundra meter därifrån, finns doktor "I don't ask Questions" What do you need? Så en stadig språngmarsch mellan de båda ställena brukar leda till att man får den dos man vill. Fick idag 100 Stiln hos den ena och 10! hos den andra.

Ja vad ska man säga...
Citera
2005-07-07, 08:50
Medlem
KillYourGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
vafan, är det lutas pung du har som avatar?

känner du igen lutas pung på avstånd?

Jag tycker att du ska inte ge dig förrän du anser dig ha fått vad som är rimligt av din läkare (dvs. du kan sova bra för en stund). Men försök fixa så du kan sova utan sömntabletterna i längden
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in