Eftersom jag är i en stressig situation just nu så har sömnen puckat ur totalt, på tre dygn har jag slumrat kanske tre timmar, och det enda jag verkligen vill är att sooooova.
Någon trevlig människa blir man ju inte av sömnbrist heller.
Numera har jag fått skitpillret " Esucos " att " sova " på. Vilket inte hjälper att endaste dugg utom att mina ätstörningar dykt upp som étt brev på posten istället, en timme efter att jag tagit esucosen så står jag i kylen och proppar i mig, full av ångest. Hittills så har jag lyckats undvika att gå och spy upp det ( Jag har varit bulemiker i tonåren ) men sömnig eller lugn? Tillåt mig hånskratta. Nu har jag varit försökskanin på propavan, theralen, atarax och annat.
Men min läkare vill inte att jag skall ha benso. " Det är inte bra" är det enda jag får höra till förbannelse. Fy faen på ren svenska. Ibland så undrar jag om han önskar se mig självmordsbenägen? Jag blir sårbar när jag inte kan sova, blir nervös, hatar starka ljud, kan inte se folk i ögonen etc. etc.
Jag skulle kunna ge min högra arm för en endaste liten zopiklon i skrivande stund....