Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Det glada 60- och 70-talet är förbi, då man fick Valium utskrivet på löpande band. Om din läkare har en hatisk inställning till benso, vilket många läkare tycks ha idag, så kommer du förmodligen aldrig att få det utskrivet. Möjligtvis någon löjligt liten dos; 10 tabletter Sobril ā 10 mg, som skall räcka i 2 månader. Det tog mig 4 år innan jag fick bensodiazepiner utskrivet, trots att min panik/panikångest var av sådan natur att jag ofta svimmade. Och svimmade jag inte, så tillfogade jag mig själv smärta - allt för att fly tankarna.
Summa summarum: har du "fel" läkare så kommer denna att testa ALLT innan bensodiazepiner överhuvudtaget blir aktuellt; Remeron, SSRI, Atarax, Esucos, Theralen, Lergigan, Propavan, Seloken etc., etc., etc. Det tar en jävla tid att tröska sig igenom all denna dynga. En sak som talar till din nackdel är din ålder - läkarna skriver ogärna ut beroendeframkallande preparat i allmänhet, och till unga individer i synnerhet. Jag vill inte vara cynisk, men räkna med en lång tid (läs:många år) av medicin som inte hjälper, ångest, frekventa besök på psykakuten...såvida inte din läkare är generös, d.v.s. Jag önskar dig lycka till.
Okey tackar för upplysningen, Tror du att det kan vara en aning lättare hos psykologen? Går hos en psykolog också men hon vet att läkaren redan håller på å behandlar mig med medicin, Har iaf lagt märke till hennes fass häfte =) ,Men hon kanske inte tycker/tror att jag mår så dåligt, eftersom jag pratar som om jag vore speedad

,Kanske hon uppfattar mig som om att jag ändå mår "för bra" för att få någon medicin utskrivet av henne?