2006-09-15, 14:10
Medlem
A-Dmps avatar
Jag har beställt från internet ett flertal gånger och det har alltid gått bra. Drugbuyers.com är en bra startsida, leta där om du är uppriktigt intresserad.
2006-09-15, 18:50
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennybelle
För att jag har kompisar som ätit det och de säger att de tappar kontakten med sina känslor. Kan inte gråta osv. Tycker inte det låter så kul. Jag är ingen deprimerad person, svänger däremot mycket i olika känslolägen.

Men, snälla...

De är också till för att jämna ut upp och ned-perioder. Det vill säga; olika känslolägen.

Att bara vilja ha benso för att bedöva för stunden låter ruggigt bekvämt.
2006-09-15, 23:53
Medlem
Gravity2s avatar
Denna veckan har jag vart hos psyk.
Depression, Ångest, Panikångest, Sömnproblem, Ätstörningar, Agrofobi, Social fobi och antagligen posttraumatiskt stressyndrom.
Nu (Efter lite klagan iofs) sitter jag här med 2x50tabs 5mg Stess, Imovane och Stilnoct (Ska prova vilken som funkar bäst), Nozinan (Skit) och Zoloft.
Så det var knappast något problem för mig.
Jag är 18.
Och nej, jag tänker inte knarka eller sälja något, så GE FAN I ATT PMa MIG!
Jag behöver de här tabletterna för att funka.

EDIT:
Så så svårt var det...
2006-09-15, 23:57
Bannlyst
Med alla dom fobierna är det ett mirakel att du tog dig till hjärnpillaren överhuvudtaget, grattis.
2006-09-16, 11:20
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Tack för ett långt svar. Jag syftade på min kompis pappa.
Det var ett duktig läkare, hon tog mig på allvar.
Men ge mig adressen till ett internetapotek då! Jag har besökt många, men alla är amerikanska, eftersom du sa att det var säkrast inom EU. Har du själv beställt från internet?

Det finns flertalet sidor(inga PM) som säljer bens. Inom EU är det dock nästan uteslutande bentazepam, en mild benso i klass med Sobril, som finns att tillgå på de mer öppna apoteken. Vill du ha tag på annat så får du nog chansa med något apotek beläget i USA eller Asien.

Dock tycker jag att du ska testa SSRi(antidepp) innan du börjar laborera med bensodiazepiner, för när du väl börjat med dem kommer inga andra mediciner fungera lika bra t ex Lergigan.

Det finns många skäl till att inte bens skrivs ut till unga, men man är restriktiv med förskrivningen överlag också, de enda som ganska enkelt får ut bens är folk över 65-70 år. Speciellt dumt är det att skriva ut till någon som säger att denne kommer att bli alkoholist om denne inte får ut medicinen. Man har som patient redan med den meningen stämplat sig själv som en potentiell missbrukare. Således vore det fel av din läkare att skriva ut benso till dig eftersom denne troligen senare skulle ha ett missbruksfall på nacken och du skulle sitta med en ångest som är sju resor värre än idag.

Det finns alternativ till bens, bl a har Lyrica fått många indikationer på att fungera väl mot GAD, socialfobi mm. Neurontin är en annan medicin som testats, det är Lyricas föregångare, och den har i studier visat sig lindra ångest mm. och sen har den liten missbrukspotential. Själv så ska jag försöka få testa Lyrica då jag sett folk avgiftas från bens och det såg inte roligt ut. Horsepundarna såg inte heller ut att må så bra, men de drog iaf på smilbanden någongång och kunde föra ett samtal. Bens-torskarna var helt förstörda, tomma blickar och såg ut att må extremt dåligt. Det enda de hade att sätta in var Theralen efter att nedtrappningen var slut.

Gör såhär, testa SSRI om du känner att du inte står ut. Det kommer att ta någon månad innan du märker en förbättring och insättningssymtomen kan hos en del bli ganska otrevliga, hos mig t ex satt de i ungefär 3-4v med ständig panikattackkänsla 24/7. Fråga om du kan få testa Lyrica också, den ska visst gå att ta som bens dvs. då och då, man ska inte behöva ta den dagligen såsom SSRI/SNRI. Det var endast av Zoloft jag fick märkbara bieffekter(insättningssymtom). När jag satte in Remeron så mådde jag kanon i en vecka direkt istället, sen planade det ut. Den eftersträvansvärda effekten av att kunna sova ordentligt höll i sig även efter den första veckan och gör så än idag, 1-2h efter intag av Remeron och jag slocknar allt som oftast som en klubbad säl. Ett av de mer effektiva sömnmedlen enligt mig, i klass med Rohypnol nästan, dock inte riktig jämförbara effekter, men hellre Remeron är Rohypnol i längden.

Är det så att du knappt står ut och du mår så dåligt finns det väl inget skäl att inte testa SSRI + KBT-terapi? Att du skulle bli känslokall mm. är väl ditt sista problem om du mår så dåligt som du säger? Istället för att se allt svart dagarna i ända och leta krokar att hänga sig i så är det väl bättre att du, om du drabbas av dessa biverkningar såsom känslolöshet mfl, ser lite grått på tillvaron i stället? Då kommer du ju iaf att kunna fungera, klara av skola, jobb osv. och inte bara ligga i sängen helt orkeslös hela dagarna...Detta är i alla fall mina erfarenheter av SSRI. Det tog ett tag, men det började sedan vända, dock så går det långsamt. SSRI är på effektivt mot social fobi, då speciellt Zoloft och Seroxat, tror jag det är.

Att dricka alkohol är endast av ondo ifall man mår dåligt då detta späder på depressionen, ångesten, panikattackerna osv. tills man inte längre vill leva alls. Been there, done that. Mår mycket bättre sen jag drog ner drastiskt på min alkoholkonsumtion.

En annan grej du kanske skulle kunna prova är Kava-Kava. Vet åtminstone en användare här som starkt rekomenderar Kava då dess effekter påminner om bensodiazepinernas, om än något mildare. Rätt sort och bra kvalitet är dock av yttersta vikt vid inköp av denna substans.

Lycka till! Tro mig, du vill inte bli ett benso-knaprande vrak, testa allt annat först. Kanske inte heroin då iof
2006-09-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Det finns flertalet sidor(inga PM) som säljer bens. Inom EU är det dock nästan uteslutande bentazepam, en mild benso i klass med Sobril, som finns att tillgå på de mer öppna apoteken. Vill du ha tag på annat så får du nog chansa med något apotek beläget i USA eller Asien.

Dock tycker jag att du ska testa SSRi(antidepp) innan du börjar laborera med bensodiazepiner, för när du väl börjat med dem kommer inga andra mediciner fungera lika bra t ex Lergigan.

Det finns många skäl till att inte bens skrivs ut till unga, men man är restriktiv med förskrivningen överlag också, de enda som ganska enkelt får ut bens är folk över 65-70 år. Speciellt dumt är det att skriva ut till någon som säger att denne kommer att bli alkoholist om denne inte får ut medicinen. Man har som patient redan med den meningen stämplat sig själv som en potentiell missbrukare. Således vore det fel av din läkare att skriva ut benso till dig eftersom denne troligen senare skulle ha ett missbruksfall på nacken och du skulle sitta med en ångest som är sju resor värre än idag.

Det finns alternativ till bens, bl a har Lyrica fått många indikationer på att fungera väl mot GAD, socialfobi mm. Neurontin är en annan medicin som testats, det är Lyricas föregångare, och den har i studier visat sig lindra ångest mm. och sen har den liten missbrukspotential. Själv så ska jag försöka få testa Lyrica då jag sett folk avgiftas från bens och det såg inte roligt ut. Horsepundarna såg inte heller ut att må så bra, men de drog iaf på smilbanden någongång och kunde föra ett samtal. Bens-torskarna var helt förstörda, tomma blickar och såg ut att må extremt dåligt. Det enda de hade att sätta in var Theralen efter att nedtrappningen var slut.

Gör såhär, testa SSRI om du känner att du inte står ut. Det kommer att ta någon månad innan du märker en förbättring och insättningssymtomen kan hos en del bli ganska otrevliga, hos mig t ex satt de i ungefär 3-4v med ständig panikattackkänsla 24/7. Fråga om du kan få testa Lyrica också, den ska visst gå att ta som bens dvs. då och då, man ska inte behöva ta den dagligen såsom SSRI/SNRI. Det var endast av Zoloft jag fick märkbara bieffekter(insättningssymtom). När jag satte in Remeron så mådde jag kanon i en vecka direkt istället, sen planade det ut. Den eftersträvansvärda effekten av att kunna sova ordentligt höll i sig även efter den första veckan och gör så än idag, 1-2h efter intag av Remeron och jag slocknar allt som oftast som en klubbad säl. Ett av de mer effektiva sömnmedlen enligt mig, i klass med Rohypnol nästan, dock inte riktig jämförbara effekter, men hellre Remeron är Rohypnol i längden.

Är det så att du knappt står ut och du mår så dåligt finns det väl inget skäl att inte testa SSRI + KBT-terapi? Att du skulle bli känslokall mm. är väl ditt sista problem om du mår så dåligt som du säger? Istället för att se allt svart dagarna i ända och leta krokar att hänga sig i så är det väl bättre att du, om du drabbas av dessa biverkningar såsom känslolöshet mfl, ser lite grått på tillvaron i stället? Då kommer du ju iaf att kunna fungera, klara av skola, jobb osv. och inte bara ligga i sängen helt orkeslös hela dagarna...Detta är i alla fall mina erfarenheter av SSRI. Det tog ett tag, men det började sedan vända, dock så går det långsamt. SSRI är på effektivt mot social fobi, då speciellt Zoloft och Seroxat, tror jag det är.

Att dricka alkohol är endast av ondo ifall man mår dåligt då detta späder på depressionen, ångesten, panikattackerna osv. tills man inte längre vill leva alls. Been there, done that. Mår mycket bättre sen jag drog ner drastiskt på min alkoholkonsumtion.

En annan grej du kanske skulle kunna prova är Kava-Kava. Vet åtminstone en användare här som starkt rekomenderar Kava då dess effekter påminner om bensodiazepinernas, om än något mildare. Rätt sort och bra kvalitet är dock av yttersta vikt vid inköp av denna substans.

Lycka till! Tro mig, du vill inte bli ett benso-knaprande vrak, testa allt annat först. Kanske inte heroin då iof

Hej!
Alltså jag går inte runt och mår dåligt ständigt. Jag behöver sånt som kan dämpa min ångest/nervositet fort när den kommer. Har nämligen svårt att hantera mig själv när jag blir nervös. Sen har jag problem med andra saker som tvångstankar, agorafobi, panikattacker ibland, allmän ångest som kommer och går. Att jag helst inte vill ha antidepressiva är för att jag ska ska operera mig snart och kommer då säkert vara tvungen att sluta äta dem då.
Det tar ju ett tag innan effekten kommer. Så det blir inga antidepressiva för mig. Tack för tipsen iaf!
2006-09-16, 12:54
Bannlyst
Citat:
Hej!
Alltså jag går inte runt och mår dåligt ständigt. Jag behöver sånt som kan dämpa min ångest/nervositet fort när den kommer. Har nämligen svårt att hantera mig själv när jag blir nervös. Sen har jag problem med andra saker som tvångstankar, agorafobi, panikattacker ibland, allmän ångest som kommer och går. Att jag helst inte vill ha antidepressiva är för att jag ska ska operera mig snart och kommer då säkert vara tvungen att sluta äta dem då.
Det tar ju ett tag innan effekten kommer. Så det blir inga antidepressiva för mig. Tack för tipsen iaf!

Vad är det för opration?
2006-09-16, 13:43
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Hej!

Det du skulle kunna testa är att ta lite Kratom max 2gg/v, tar du det fler gånger så kommer din tolerans att skjuta i höjden och det föreligger då en större beroenderisk. Det psykiska beroendet är inte att leka med det heller, därför så många här inte rekomenderar dig benso då du uttrycker dig på ett sätt som gör att många känner igen sig och ser farorna. Kratom ger dock, om man använder det för ofta, abstinenssymtom som inte är så roliga. Dock är de över på 2-4 dagar, men har det gått så långt att du tar det varje dag så finns risken att du kommer att vara hooked även på denna substans vilken inte är lika beroendeframkallande som bens och då finns risken att hela beroendecirkusen är igång i alla fall. Dock så tror jag det är nyttigare att dricka Kratom-té 2ggr/v än att dricka 1-2 vinare 2gg/v.

Kratom är relativt säkert, det går inte att överdosera då du vomerar och somnar innan du fått i dig tillräckliga mängder. Problemet kan vara att du kommer att använda det fler gånger än de 1-2 ggr/vecka som du sätter upp som din gräns och vips så är du psykiskt beroende. Det som är bra med Kratom är att det är dyrt som fan och det gör att man tänker sig för innan man använder det. Det finns en risk för korstolerans mellan Kratom och opiater dock, det ska man ha i bakhuvudet. Dock så kan det vara ett alternativ fram tills dess du opererat dig och kan börja använda något som hjälper på längre sikt.

SSRI kombinerat med KBT-tearapi är nog det enda som kommer att hjälpa dig i längden för dina tvångstankar, panikattacker och din agorafobi. Vill du inte äta SSRI så bör du genast ligga på som fan för att få komma till någon som kan KBT för att så snabbt som möjligt lära dig hantera sitiuationerna vilka framkallar paniken och den efterföljande ångesten.

Jag kan säga att jag lider av nästan exakt samma symtom fast med mer inriktning på GAD. Det är oerhört lätt att man utvecklar ett beroende när man mår dåligt och ständigt går på helspänn. Avkopplingen som benso, alkohol och opiater ger blir så mycket bättre för personer som lider av dessa symtom. Jag kan dra paralleller till mig själv och Zoloften har faktiskt hjälpt mig mkt, har t ex inte haft en panikattack på 6 månader och jag kan numer stå i en kassakö utan att svettas floder och skruva på mig nervöst, livrädd att få en panikattack och vara tvungen att springa ut ur affären. Även om det inte är min favoritsysselsättning(att köa) så kan jag numera göra det iaf. KBT:n har hjälpt till den också, den gör det lättare att förstå vad som händer i kroppen/huvudet och man kan lättare tänka rationellt.

Väljer du ändå att köpa bens, så välj Stesolid/Valium(diazepam) då det är en av de snällare, men ändå mest effektiva vid dessa besvär. Köper du Xanor dubblar du säkert risken att fastna i ett beroende. Att som du vilja ha något som lindrar symtomen snabbt kommer troligen dock endast att göra att du blir psykiskt beroende av pillren och inte kan gå någonstans utan att ha ett par Stesolid eller Sobril i fickan/handväskan.

Klarar du dig skapligt, så att du inte har utvecklat självmordstankar ännu så tycker jag att du ska försöka härda ut och inte kliva på benso-tåget. Jag kan iof bara tala för mig själv, men jag ångrar att jag började äta bens, hade jag inte gjort det hade jag troligen blivit tvungen att klara mig på annat sätt. Dock så var jag självmordbenägen och såg ingen utväg längre då jag trodde jag blivit galen. Nu har ju du redan kontakt med en psykiatriker så chansen att du klarar dig utan bens är större.

Är det lika illa efter operationen så överväg starkt att börja äta SSRI. Tvångstankar och liknande kommer sig av en obalans i hjärnan, en obalans vilken serentoninåterupptagningshämmarna hjälper till att komma till rätta med. Man gör ofta liknelsen mellan någon som äter SSRi och en diabetiker som får insulin. I båda fallen saknar kroppen något och medicin hjälper till att komma tillrätta med problemet.

Well, nu har jag gett dig mina råd iaf. Det är alltid ditt eget val, men tänk på att du just nu troligen inte tänker rationellt och långsiktigt. Hur kul kan det vara att vara 20 år och beroende av bens? En medicin som tillslut ger mer ångest än den lindrar ifall man gått på den tillräckligt länge.

Lycka till!
2006-09-16, 14:28
Medlem
Jag fick Oxascand kort efter att jag fyllt 18, men det var å andra sidan i samband med tvångsinläggning. Det krävs tyvärr mycket för personal på diverse mottagningar att förstå patientens behov.
2006-09-16, 16:20
Medlem
SinCitys avatar
Lägger mig i lite igen, utan att racka ner på ditt svar, mer reflektera lite över det...

Citat:
Ursprungligen postat av armyknife
Jag fick Oxascand kort efter att jag fyllt 18, men det var å andra sidan i samband med tvångsinläggning. Det krävs tyvärr mycket för personal på diverse mottagningar att förstå patientens behov.

Jo, ibland tycker jag att det kan vara för svårt att få ut medicin man behöver, men ganska ofta ska det väl krävas en del innan man sätter en ung människa på benso? Hade t ex jag blivit tagen på allvar tidigare och fått hjälp mot mina sömnproblem(vilket var det första symtomet jag sökte för) så hade jag inte behövt självmedicinera med diverse substanser(bens, CB, gobbe, sömnpiller av olika de slag och alkohol). Hade jag istället tidigare fått t ex Remeron så hade jag troligen besparats mkt lidande. Jag gjorde misstaget och köpte det mesta som verkade lugnande/sömngivande på gatan och har varit psykiskt och fysikt beroende av en massa olika läkemedel under årens lopp då jag underskattat farligheten av dem och inte fått en läkares ordinationer på doser osv. Hade jag dessutom fått terapi från början när jag fick min första panikattack skulle jag nog ha tjänat mycket tid, pengar och ork.

Just i detta fall så tycker jag dock att det inte låter som att hon mår så kasst hela tiden att benso skulle vara enda kvarvarande utvägen, vilket jag tycker att denna sortens medicin är i långa loppet. Sen tycker jag faktiskt att det verkar som om trådskaparen endast är inriktad på en sak, nämligen att få ut bens och har väldigt förutfattade meningar om t ex SSRI och andra preparat. Benso är lite som den gamla dängan om få prova svarta kvinnor i bingen "Once you go black, you never go go back!", lite haltande jämförelse om man bor i afrika , men man pajar lite för sig själv om man börjar knapra bens för lättvindigt då inget annat duger sen, går det att lösa på annat sätt så bör man testa det först. Man bör ju t ex testa alla alternativa mediciner först, för vissa personer funkar ju faktiskt Atarax, Lergigan och liknande, även om de aldrig funkat på mig.

Jag vill ju inte leka moralens väktare eftersom jag inte lever som jag lär direkt, men jag vill ju gärna dela med mig av erfarenheter som andra kanske kan må bra av att klara sig utan att ha i bagaget. Skulle jag rekomendera nåt som får onödigt stora konsekvenser fel använt skulle jag ju lugnt rekomendera GHB då detta är effektivare än de flesta bensos enligt mig. Svårdoserat ibland, men ack så effektivt. Slår snabbare än Stesolid och man glömmer bort att man någonsin haft ångest/rädslor/panik/fobier, dock så är det lite lätt beroendeframkallande...

Det är ju så oerhört lätt att bli beroende om man mår dåligt redan. Speciellt av bens och opiater. Sedan måste ju även läkare använda skallen ibland och inte bara fölöja reglerna strikt hela tiden...
2006-09-16, 16:53
Bannlyst
Ot som fan men:

Citat:
Ursprungligen postat av sincity
....prova svarta kvinnor i bingen "Once you go black, you never go go back!",

Gäller inte det kvinnor som knullar svarta män? stor stock o så....?

Iaf så jag alltid uppfattatt det.

Ont: att vara ett benso knaprade vrak är väll inte det roligaste direkt. Men så länge men har tillgång, antingen genom läkare eller pålitlig kran, så är det ju inte allt för illa. Alltså om man har såpass stora problem i vardagen att det inte går utan dvs.
2006-09-16, 18:05
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Ot som fan men:

Gäller inte det kvinnor som knullar svarta män? stor stock o så....?
Iaf så jag alltid uppfattatt det.
OT
Bör ju kunna vara det omvända med, big booty osv. Vill ju inte verka bög för tusan! Hittade ingen annan liknelse som funkade heller. "Man kan inte äta kakan och ha den kvar"? Kanske skulle ha funkat inär jag tänker efter...

Citat:
Ursprungligen postat av Diazepam
Ont: att vara ett benso knaprade vrak är väll inte det roligaste direkt. Men så länge men har tillgång, antingen genom läkare eller pålitlig kran, så är det ju inte allt för illa. Alltså om man har såpass stora problem i vardagen att det inte går utan dvs.

OnT
Nä, det funkar ju att vara torsk på det mesta så länge man har tillgång. På centralstimulantia kan det bli lite drygt, likaså på alkohol, men på bens och opiater så kan det väl gå. Dock är jag nästan säker på att benso slutar funka efter ett tag och "vänder" så att säga dvs. att det kommer tillslut att ge mer ångest än det lindrar. Jag har läst det någonstans samt att 2st oberoende från varandra läkare har sagt det med. Så jag tar det för en sanning tills dess jag får annan information. Vet inte varför det skulle fungera så dock, men det är som sagt vad jag hört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in