• 1
  • 2
2005-03-04, 03:12
Bannlyst
Besökte en psykiater idag i förhoppningen att få LITE benzo, smärtstillande samt insomningstabletter. En halvtimma senare gick jag därifrån med följande recept:

Stesolid, 100 x 5mg, tolv uttag med en månads intervall = 1200st
Treo Comp: 100st, tolv uttag med en månads intervall =1200st
Imovane 100 x 7,5mg, sex uttag med två månaders intervall = 600st

Herredjävlar vilka recept! Måste nog betraktas som överförskrivning, eller vad säger ni? Läkaren frågade hur många uttag jag ville ha och jag sa bara "så många som möjligt". Får vara noga med datum för att hinna med alla uttag inom ett år (receptens giltighetstid). Och det där lär räcka BRA länge för mig i alla fall. Vill ju inte fastna för hårt i grejorna och jag behöver det bara i perioder.

Angående Stesolid så tar jag det högst sporadiskt när jag känner att det verkligen behövs och egentligen skulle jag vilja ha en mer potent medicin som slår hårdare och snabbare. Någon som vet vilken som är den mest potenta benzon på marknaden? Funderar på att försöka byta till mig några sådana och det vore trevligt att veta vad jag ska leta efter.

Ni som har svårt att få ut skojiga mediciner, flytta till Göteborg. Här verkar det vara löjligt lätt enligt min erfarenhat.

Tja, vad säger ni om den här festliga historien?
Citera
2005-03-04, 03:26
Medlem
wow .vad sa du för att få det monsterreceptet.Helt sjukt att få så mycket stesolid.
Citera
2005-03-04, 03:52
Bannlyst
12 uttag är ju maxantal.Snacka om bingo.
Citera
2005-03-04, 08:25
Medlem
khats avatar
Jävlar, antingen så är du fruktansvärt slipad och bra på att manipulera eller så är du sjuk
Citera
2005-03-04, 08:47
Medlem
Porrpojkes avatar
Har oxå en generös läkare, skriver alltid ut recept á 12 uttag...favoritgodiset Tradolan dessutom
Citera
2005-03-04, 09:01
Medlem
Vart är vårt land på väg?
Grattis till ditt fina recept. Gör det dig lycklig så varsågod. Läkaren till min moster som nu är ihärdig sprutnarkoman inriktning amfetamin, skjuter i halsen etc, fick av sin läkare utskrivet 67 tabletter om dagen (!) för att hon skadat sitt bäcken och revben. Hmm hon fastnade ganska hårt på opiaterna, gick över till morfin och nu har hon tjackat i 12 år. Tycker att sådana läkare inte borde få ha en legitimation. Skamligt!
Citera
2005-03-04, 10:19
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
Vart är vårt land på väg?
Grattis till ditt fina recept. Gör det dig lycklig så varsågod. Läkaren till min moster som nu är ihärdig sprutnarkoman inriktning amfetamin, skjuter i halsen etc, fick av sin läkare utskrivet 67 tabletter om dagen (!) för att hon skadat sitt bäcken och revben. Hmm hon fastnade ganska hårt på opiaterna, gick över till morfin och nu har hon tjackat i 12 år. Tycker att sådana läkare inte borde få ha en legitimation. Skamligt!

I know, det där är en tragisk historia faktiskt .
Jag visste inte att dagens läkare var så ivriga med pennan faktiskt!
Citera
2005-03-04, 11:30
Medlem
Inte illa. Angående din fråga om potenta bensodiazepiner så är Alprazolam (Xanor) den bästa. Men du kan få Stesoliden att slå till snabbare genom att finfördela den och blanda ut den med lite vatten i stället för att svälja den hel. Eller så kan du bara gnida in den i tandköttet. Lycka till!

/Blue
Citera
2005-03-04, 11:52
Medlem
Wayne W. Dyers avatar
Wow, jag är imponerad. Exakt hur la du fram ditt fall för att få ett sånt bautarecept?
Citera
2005-03-04, 11:54
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deep Blue
Inte illa. Angående din fråga om potenta bensodiazepiner så är Alprazolam (Xanor) den bästa. Men du kan få Stesoliden att slå till snabbare genom att finfördela den och blanda ut den med lite vatten i stället för att svälja den hel. Eller så kan du bara gnida in den i tandköttet. Lycka till!

/Blue

Där håller jag inte med dig, Visst Xanor slår snabbt den är snabbverkande .
Men inte alls den kraftigaste av dom alla, jag tycker Flunitrazepam, Clonazepam och midazolam är kraftigare tillexempel .

Men inget ont om Xanor, jag älskar Alprazolam ....
Citera
2005-03-04, 12:17
Bannlyst
fy fan alltså!
att det kan vara en sån skillnad, själv fick jag inget utskrivet!!!
MVH J
Citera
2005-03-04, 12:20
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
fy fan alltså!
att det kan vara en sån skillnad, själv fick jag inget utskrivet!!!
MVH J

Allt hänger på lite röta och sedan hitta en gubbe som är skrivgalen !!
Vart sitter alla veteraner som inte snålar med recepten ...

Och givetvis underlättar det ju också om du verkligen är sjuk, att fejka går .
Men alla kan inte fejka så bra som man ska för att det ska se verkligt ut .
Det finns bara en sak att göra....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in