2005-12-05, 20:41
Medlem
Ja, det är väl frågan.
Om man ska få det utskrivet av någon gullig läkare, vad ska man ha för problem då?
Citera
2005-12-05, 20:47
Medlem
organiss avatar
du ska ha ångest åta bara helvette, och det ska SYNAS på dig att du lider :P.
men det är väldigt svårt att få dom att gå så långt, du vet hur svenska läkare är... dom kommer erbjuda dig en panodil till att börja med.
Citera
2005-12-05, 20:54
Medlem
Haha, yes panodil.
Jag får väl vara vaken i någon vecka och sen komma dit, då ser man ju för taskig ut. Haha. Säga att jag inte har sovit på ett halvår för min fruktansvärda ångest?
Citera
2005-12-05, 21:00
Medlem
organiss avatar
gör så här, ja visst... försök va vaken så länge du nu kan, men håll dig iaf innomhus en vecka. och dusha inte!. och uteslut all läsning och allt sånt skit, håll dig till tvn och desktrutiva tankar innan du sommnar. sen när du kommer till doktorn berättar du om dina sömnlösa nätter pga dina ångestattacker osv osv...
Citera
2005-12-05, 21:01
Medlem
Eller en fråga till alla andra som verkar ha på det här forumet, hur får man tag på det? Jag menar inte att någon ska sälja!
Men alltså, det verkar att vara svårt att få tag på därute och det verkar vara svårt att få utskrivet. Så varför har så många det här?
Citera
2005-12-05, 21:04
Medlem
organiss avatar
folk köper från varandra och på internettapotek som dom håller för sig själva för att dom är rädda att fel personer lägger nävarna på dom, det är precis som svampställen.
Citera
2005-12-06, 01:34
Medlem
A-Dmps avatar
Vill man ha tag på benzos är det absolut lättaste sättet internetapotek. Det finns hur många som helst som säljer skitbra grejer, och som jag har förstått det är det så länge man inte beställer för mycket t.o.m. lagligt.

Det näst bästa är att köpa av langare. Dom kan vara svåra att hitta för folk som bara sysslar med brass eller något, men så fort man har träffat folk som säljer amfetamin kommer folk med benzo bara att dyka upp.

Det tredje och sämsta sättet att få tag på benzos är via psykiatrin. Dom kommer inte att ge dig om du inte verkligen behöver. Visst, det är kanske någon som går att lura men i längden är det inte hållbart.
Citera
2005-12-06, 12:27
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Vill man ha tag på benzos är det absolut lättaste sättet internetapotek. Det finns hur många som helst som säljer skitbra grejer, och som jag har förstått det är det så länge man inte beställer för mycket t.o.m. lagligt.

Det näst bästa är att köpa av langare. Dom kan vara svåra att hitta för folk som bara sysslar med brass eller något, men så fort man har träffat folk som säljer amfetamin kommer folk med benzo bara att dyka upp.

Det tredje och sämsta sättet att få tag på benzos är via psykiatrin. Dom kommer inte att ge dig om du inte verkligen behöver. Visst, det är kanske någon som går att lura men i längden är det inte hållbart.

Nej det är inte lagligt att beställa Benzo från internetapotek även om det är små mängder.
Citera
2005-12-06, 12:38
Medlem
sparkfots avatar
Hur gammal är du?

Läkare har en förmåga att inte vilja skriva ut benso till unga människor.

Jag får inget utskrivet längre pga att jag är helt öppen med att jag har vart morfinmissbrukare. Förvisso så händer det att jag röker en blunt då och då, men som jag ser det är jag inte längre någon "missbrukare".

Därför så beställer jag ifrån internet, eller när det krisar så får jag ett gäng stesolid av en vän som passerat 30 och får det utskrivet i stort sett hur lätt som helst.

Men jag vill också säga att jag tycker det är synd att så många försöker lura läkarna bara för att få benso utskrivet. Det förstår liksom lite för oss som faktiskt behöver skiten.
Citera
2005-12-17, 12:06
Medlem
Håller helt med.... svenska läkare, svenska psykiatrin och riktlinjerna från socialstyrelsen är åt helvete... De vill väl väl, men i folkhemmet Sverige så skall alla vara så likriktade. Se på Holland, eller Danmark, eller nåt annat land. De har en helt annan syn. I nya EU länder i öst kan man köpa benzo utan recept tex...

Vill inte höja benzo till skyarna... det kan verkligen ställa till problem med beroende och tom ökad ångest pga detta, men ett mynt har alltid två sidor... läkaren måste göra en så korrekt bedömning som möjligt om benzo är rätt för patienten eller inte, och det är givetvis en mkt svår uppgift. Men MIN uppfattaning, och erfarenhet (jag tog nästan livet av mig i en kris, och de fattade ändå inte) är att Sveriges läkarkår är för restriktiva cad gäller detta, samt att de riktlinjer som socialstyrelsen sätter, och som läkarna skall försöka följa, även de kan vara för hårda.

Detta är svåra avvägningar... pest eller kolera ibland för vissa.... men låt patienten, om han inte är mytoman, själv få vara med och bestämma över sitt liv, och dess risker. En för hård inställning mot förskrivning av benzo kan nog tyvärr i vissa fall leda rakt åt helvete för de människor som behöver det (å andra sidan vittnar ju många även om motsatsen). Men snälla, svenska läkare.... se lite mer liberalt på detta.
Citera
2005-12-17, 12:22
Medlem
SAMSONs avatar
jag fick det efter många om och men,men sen så hadde jag världens panikångest när jag satt hos läkaren.men jag fick bara 20 st.
hon sa "du får bara 20 st mer vågar jag inte skriva ut,och bara denna gången"
medans brossan fick ut 100 st varje gång han var hos sin läkare.
så det är nog vilken läkare du har.
Citera
2005-12-17, 12:56
Medlem
Benzo_Manns avatar
Säg att du lidit av panikångest tidigare och nu ligger nu i skilljamässa el liknade, får attacker lite då och då, läs på om panikångest på nätet, men säg att du inte har det hela tiden och att det vore skönt att kunna lunga sig försunden.

Säg att du provat cipramil och något liknade förut, men du mådde skit av dom.

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in