Det känns faktiskt inte som en enda användare på hela Flashback är medveten om att man ska diskutera personlig utveckling i Psykiska problem.
För det första så står det ingenting i riktlinjerna om Psykiska problem att man kan diskutera personlig uteckling där.
För det andra så får man inte precis känsla av att "ja, här kan jag starta min tråd om ledarskap!" när man går in i Psykiska problem och får se alla trådar om borderline, schizofreni, självmord osv. Visst, det är klart man kan tolka trådar om medicinering och hantering av sådana sjukdomar som personlig utveckling, men det är inte riktigt det jag menar. Det hoppas jag att du förstår Zom.
För det tredje. När man söker på "personlig utveckling" hittar man hundratals trådar som behandlar ämnet. Det är jättebra. Problemet är bara att alla de här trådarna ligger utspridda över en rad olika underforum och är svårtillgängliga. Om jag vill hitta böcker om personlig utveckling, oavsett vad det handlar om, så vill inte jag gå in på
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi för att hitta en tråd, sedan
Litteratur för att hitta en annan. Allt som rör personlig utveckling bör vara
samlat i ett delforum. Detta kommer att underlätta för alla användare, och man slipper röra sig på alla Flashbacks olika delar för att läsa och skriva om ett fragmenterat ämne.
Om det nu är så att ni är lite skeptiska till ett nytt underforum, varför inte lägga upp det under en begränsad tid och testa? Släng igång ett underforum i psykologi och låt det vara uppe i en månad eller två. Fungerar det, perfekt! Då har det ju faktiskt gjort nytta. Om det inte blev någon hit så är det ju bara att ta bort det och flytta alla trådar till Psykiska problem, eftersom det är där man i nuläget ska diskutera personlig utveckling.