2011-02-13, 09:46
Medlem
Söker pdf:er; direkt ledarskap samt pedagogiska grunder, har blivit rekommenderad dessa!

Är de nåt att ha, och vart kan jag hitta dom?
Citera
2012-02-02, 16:50
Medlem
Jag bumbar den här tråden lite. Söker också efter ped.grund. Någon som vet var man kan hitta dem nu när försvaret har bestämt sig för att sluta publicera på nätet?
Citera
2012-02-02, 18:05
Medlem
Wiskyes avatar
Jag har direkt ledarskap, skicka pm så får du en länk!
Citera
2012-02-02, 18:13
Medlem
sang-reals avatar
de är allmänna handlingar, skicka förfrågan till HKV så ska du få ut de reglementen du söker som pdf,
Citera
2012-02-02, 19:55
Medlem
Jetosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
de är allmänna handlingar, skicka förfrågan till HKV så ska du få ut de reglementen du söker som pdf,
De är inte FM-framställd lektyr utan inköpt för ledarskapsutb. Tvivlar därför starkt på att FM äger rätt till böckerna och därav inte kan lägga upp dom för allmänt bruk.
Citera
2012-02-03, 12:59
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetost
De är inte FM-framställd lektyr utan inköpt för ledarskapsutb. Tvivlar därför starkt på att FM äger rätt till böckerna och därav inte kan lägga upp dom för allmänt bruk.
de är reglementen och därmed allmänna handlingar som alla kan ta del av. Hade de varit vanliga böcker hade det varit en annan sak. Dessutom är båda böckerna framställda av Försvarsmakten och inte civilt inköpt ledarskapslitteratur som du antyder och försvarsmakten äger därmed upphovsrätten.
Senast redigerad av sang-real 2012-02-03 kl. 13:03.
Citera
2012-03-21, 19:52
Medlem
Efter ett samtal till Högkvarteret var det inget problem att få Pedagogiska Grunder och lite andra dokument som pdf. Skälet jag fick till att det inte längre ligger uppe allmänt på nätet är för att upphovsrätten inte har respekterats.

Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in