2010-08-25, 13:40
Bannlyst
Jag suger verkligen på att vara social. Visst det händer väl väldigt sällan att jag får en kick utav jag är väldigt social och får andra att skratta osv. Men alltid har jag märkt att när jag dejtar tjejer eller snackar med tjejer så hamnar jag i en tystnad och blir osocial dvs. en pinsam tystnad.

Nu till min fråga hur undvika en pinsam tystnad? Vad finns det och prata om när man är med tjejer?

PS: Seriösa svar nu. inga trams svar som "om hon tar i 2an" eller liknande som ni brukar alltid skriva i varje tråd.
Citera
2010-08-25, 13:43
Medlem
23838s avatar
Börja med att undersöka (ha!) om ni har gemensamma intressen, om ni inte är överens om en sak och ni båda är god debatörer går det av sig själv.

Om ni inte har några gemensamma nämnare, skit i det. Det är sällan värt det om du inte känner för en överkurs och börjar ställa följdfrågor och ventilera dina åsikter om ämnet.
Citera
2010-08-25, 13:43
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VTRM5
Jag suger verkligen på att vara social. Visst det händer väl väldigt sällan att jag får en kick utav jag är väldigt social och får andra att skratta osv. Men alltid har jag märkt att när jag dejtar tjejer eller snackar med tjejer så hamnar jag i en tystnad och blir osocial dvs. en pinsam tystnad.

Nu till min fråga hur undvika en pinsam tystnad? Vad finns det och prata om när man är med tjejer?

PS: Seriösa svar nu. inga trams svar som "om hon tar i 2an" eller liknande som ni brukar alltid skriva i varje tråd.

Nu ber du ju nästan om att få ett av de klassiska svaren, men okej - here goes!
Fundera inte så mkt på just vad du ska säga, utan hur du säger det, fan var en glad prick som får tjejen att skratta så brukar det kvitta vad man pratar om. Prata om vardagsbetraktelser eller bara strunt!
Var dig själv och slappna av bara, fundera inte så jävla mycket!
Citera
2010-08-25, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Börja med att undersöka (ha!) om ni har gemensamma intressen, om ni inte är överens om en sak och ni båda är god debatörer går det av sig själv.

Om ni inte har några gemensamma nämnare, skit i det. Det är sällan värt det om du inte känner för en överkurs och börjar ställa följdfrågor och ventilera dina åsikter om ämnet.

Ja men jag vet ju inte vad jag ska prata om. Jag är väldigt tyst av mig. Jag vill komma ut ur den bubblan. Jag försöker lyssna på andra vilka samtal ämnen de har när de brukar snacka men det hjälper inte.

Har mestadels problem med att prata och samtala med tjejer vid första träffen eller när jag är intresserade av henne. Det är en anledning till varför jag aldrig lyckas få tjejer.
Citera
2010-08-25, 13:55
Bannlyst
försök ha 21 frågor i fickan, så du kan dra upp något av dom när det blir en tyst stund.
sen är hon lika nervös som du när det blir tyst
Citera
2010-08-25, 14:00
Medlem
23838s avatar
Citat:
Ja men jag vet ju inte vad jag ska prata om. Jag är väldigt tyst av mig. Jag vill komma ut ur den bubblan. Jag försöker lyssna på andra vilka samtal ämnen de har när de brukar snacka men det hjälper inte.

Har mestadels problem med att prata och samtala med tjejer vid första träffen eller när jag är intresserade av henne. Det är en anledning till varför jag aldrig lyckas få tjejer.

Rannsaka dig själv efter vad du tycker är intressant och vad du gillar att göra. Tänk bort att hon är tjej.
Citera
2010-08-25, 14:02
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:

Försök planera dina dejter då så att ni inte måste prata hela tiden.
Tex biljard, minigolf eller något annat fysiskt. Att äta middag eller bara fika blir lätt stelt och intervjuaktigt.
Dra med henne på något du själv tycker är kul, så att du har kul, då kommer hon också att ha kul.
Citera
2010-08-25, 14:02
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23838
Rannsaka dig själv efter vad du tycker är intressant och vad du gillar att göra. Tänk bort att hon är tjej.

Exakt, egentligen ska man skita i tjejers intressen - de har ju ändå inga riktiga intressen. De tror att de har det, men när allt kommer till kritan så kan de ingenting om någonting.
Citera
2010-08-25, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerkken
försök ha 21 frågor i fickan, så du kan dra upp något av dom när det blir en tyst stund.
sen är hon lika nervös som du när det blir tyst

Haha Zerkken härligt att se att du använder dig av mina metoder.

Det jag menade när jag sa det till dig var ju då inte att man skulle ha 21 frågor på lappar i fickan för det kan nog se lite dumt ut om man drar upp stödlappar ur fickan och läser ifrån dem. Om man vill tänka ut frågorna redan innan så får man spara dem mentalt men jag brukar bara fråga det första som kommer upp i skallen.

Härligt att se att du inte blev bannad förresten!
Citera
2010-08-25, 18:04
Medlem
Viktor.Sanders avatar
Att öka sin sociala kompetens handlar om träning träning och ännu mer träning, tillsammans med lite sunt förnuft och en ordentlig dos självinsikt.

Ett sätt att bli av med pinsamma tystnader är att omvärdera dem till tystnader, det blir först pinsamt när du tycker att det är det. Men en tystnad kan också vara behaglig eller tankeväckande.
Citera
2010-08-25, 18:57
Medlem
Citat:

Fråga henne om hon tar den i tvåan!

(kunde inte motstå)

Det som krävs á la social kompetens i Sverige är att du blir en dryg jävel, super dig full stup i kvarten, gör bort dig på fyllan. Då kommer du att få kvinnor men räkna inte med att de lär stanna kvar länge (förutom om du har mycket pengar)

Och det här med pinsam tystnad är att du ska prata om lika totalointressanta ämnen som de andra och instämma på saker och ting och helst avbryta och inflika. Får du dem att skratta så har du det som handen i handsken.
Citera
2010-08-25, 19:57
Medlem
Oldberrys avatar
bara ställ massa frågor och låssas vara intresserad, de gillar att snacka om sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in