Citat:
Ursprungligen postat av positivast
Det känns faktiskt inte som en enda användare på hela Flashback är medveten om att man ska diskutera personlig utveckling i Psykiska problem.
För det första så står det ingenting i riktlinjerna om Psykiska problem att man kan diskutera personlig uteckling där.
För det andra så får man inte precis känsla av att "ja, här kan jag starta min tråd om ledarskap!" när man går in i Psykiska problem och får se alla trådar om borderline, schizofreni, självmord osv. Visst, det är klart man kan tolka trådar om medicinering och hantering av sådana sjukdomar som personlig utveckling, men det är inte riktigt det jag menar. Det hoppas jag att du förstår Zom.
För det första så står det ingenting i riktlinjerna om Psykiska problem att man kan diskutera personlig uteckling där.
För det andra så får man inte precis känsla av att "ja, här kan jag starta min tråd om ledarskap!" när man går in i Psykiska problem och får se alla trådar om borderline, schizofreni, självmord osv. Visst, det är klart man kan tolka trådar om medicinering och hantering av sådana sjukdomar som personlig utveckling, men det är inte riktigt det jag menar. Det hoppas jag att du förstår Zom.
Det är glädjande att det finns ytterligare en medlem som inte heller förstår varför man skall blanda självmordstrådar och ledarskapsfrågor i samma underforum med namnet Psykiska Problem. Det är nämligen det som Zom vill. Bara för att det inte skall råda någon tveksamhet...
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad har socialantropologi etnologi och sociologi med "personlig utveckling" att göra?
Ingenting skulle jag påstå.
Däremot har det med psykologi att göra. Dock inte psykiatri.
Men eftersom det finns ett forum för psykologi OCH psykiatri, får man ju starta dessa ämnen i detta forum.
Ingenting skulle jag påstå.
Däremot har det med psykologi att göra. Dock inte psykiatri.
Men eftersom det finns ett forum för psykologi OCH psykiatri, får man ju starta dessa ämnen i detta forum.
Det finns ett huvudforum som heter Psykologi och Psykiatri
https://www.flashback.org/f80
Det finns tre underforum - Drömmar och sömnrelaterade problem - Psykiska problem - Psykofarmaka
Inget av dessa underforum känns, av helt uppenbara skäl, aktuella för frågor och diskussioner om personlig utveckling och ledarskapsfrågor.
Då återstår några möjligheter...
- Man öppnar ett nytt underforum med namnet Personlig utveckling
- Man postar trådarna i huvudforumet Psykologi och Psykiatri. Huvudforumet känns lite "spretigt" vilket kan bero på att dom trådar som inte passar i något av underforumen hamnar i huvudforumet. Detta är naturligtvis inte Zoms fel vilket ingen heller har påstått.
Den första möjligheten känns bäst enligt min uppfattning.
Den andra möjligheten känns OK eftersom allting är bättre än att få trådarna placerade i Psykiska problem vilket Zom föreslagit. I så fall hade jag föreslagit att huvudforumet byter namn till Psykologi, psykiatri och personlig utveckling.
Senast redigerad av Moltas666 2012-09-19 kl. 11:16.
Senast redigerad av Moltas666 2012-09-19 kl. 11:16.