2019-09-06, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är humor på episk nivå att denna tråden, med ganska skrikigt trådnamn, hade förmodligen hamnat i papperskorgen om någon annan än Admin skrivit den. En positiv överraskning att kastade trådar blivit granskade och återställda; att någon granskar de som granskar är uppenbart behövligt. Hoppas att detta sätter ny standard på modereringen.

Satt och väntade på att någon skulle kommentera det. Nästan så Admin trollar oss: två ord helt i versaler, och fyra utropstecken. "Varning!" och "HJÄLP!!!" Hade bara fattats en smiley där.

Mitt tack till Admin, dock, detta är något jag välkomnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.

Kommer ihåg det där. Ett av de flagrantare exempel jag varit med om av värdelös papperskorgning. Trevligt att du fick tillbaks tråden.

Som ofta konstaterats finns det ibland en nitiskhet och ett närmast autistiskt paragrafrytteri hos vissa moderatorer.

En konkret tråd jag tycker det var rätt tveksamt att den slängdes var:

(FB) Jag kan inte vinna över min rival.

Blev också en klagotråd över den papperskorgningen:

(FB) Jag vill klaga på att min tråd papperskorgades!

Fallet kanske inte är solklart, och jag tror nog TS vid det här laget inte längre bryr sig. Men det känns nog som att man i Relationer & Samlevnad borde kunna tolerera en uppenbart ärlig, om än lite flummig trådstart.

Har annars för mig att jag sett en del papperskorgningar av trådar om Zlatan, tex, med hänvisning till att det redan finns en stor fet tråd om honom. (Well, finns nog flera.) Saken är dock att om man har en specifik frågeställning just om Zlatan, kanske även om den är väldigt avgränsad, av typen "Var det rätt av Zlatan att nobba landslaget?", kan det vara nyttigt att kunna avhandla den just i en enskild tråd, och inte bli hänvisad till nån jävla jättetråd.

Samma med Heliga Greta: hennes tråd är oläslig nu, bara en massa interntjafs av en mindre skara besatta som harvar på om massa sidospår. Men kommer det upp en ny tråd med kanske en mer specifik frågeställning (säg: "Vad fan snackade Greta om på senaste väckelsemötet i Tyskland?") så orkar man inte ens svara för man vet att det snart kommer en "Tråd om Greta finns, lås på."

Samma med amerikansk politik. Har intrycket att specifika trådstarter om tex "Borde Trump köpa Grönland?" genast blir slängda med en hänvisning till nån fet generaltråd om Trump.

(Ok, kollade just denna av mig påhittade trådstart, och mycket riktigt finns en tråd med 35 sidor som sen låsts för att Danmark tydligen inte vill sälja. Ok, kanske är motiverat, men för mig är det egentligen svårt att se varför frågan är helt avklarad bara för att den nuvarande danska administrationen sagt nej. Varför kan man inte tänka sig att ytterligare kommentarer till en sådan rätt absurd historia kan göras?

(FB) President Trump vill köpa Grönland.)

(Sen slutligen har jag länge velat påpeka att sporttrådarna ofta förstörs av en löjlig puritanism, som får mods att radera alla kommentarer om att en viss skidskytt är rätt het, och att hon har många följare på Instagram. Möjligt att det inte hör hemma i denna tråden, dock. Så jävla löjligt att man inte får kommentera en spelares utseende i en damfotbollsmatch, tex. Även om mitt intryck var att man var lite mer avslappnad på den punkten i senaste VM:et.)
Senast redigerad av fryskyl 2019-09-06 kl. 00:53.
Citera
2019-09-06, 01:02
Medlem
kalkryggars avatar
Det kanske skulle finnas några som arbetade enbart med att gå igenom papperskorgen och kolla om det var rätt åtgärd att slänga tråden (som blev slängd). Då kan det även vara till dom man klagar om man tycker att det var fel att tråden slängdes.

Man måste nog tänka lite på att det kanske inte alltid är så jävla lätt att moderera alla inlägg som rapporteras och alla idiotiska trådstarter som görs (och alla inlägg som inte rapporteras). Man sitter och läser rapporterade inlägg och för att vara säker på om det skall raderas eller inte så kanske man måste läsa tidigare inlägg. När man väl raderat ett antal inlägg så börjar folk att skriva griniga/gnällande/hatiska/hotande pm till moderatorn som skall börja förklara varför man nyss raderat ett inlägg.
Sen skall olika trådar flyttas hit å dit, några slängs. Någon till börjar grina på pm och fler rapporteringar droppar in. Moderatorn skall titta än här och än där. Klart som fan att en å annan tråd som kanske borde flyttats istället papperskorgas.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Varför ska moderatorer göra ditt arbete?
Finns ingen regel som säger att felpostade TS måste flyttas till rätt forumsdel.

Men när det är en tråd som just den med flera intresserade som samtalar/diskuterar topic så känns det lite synd att den hipp som happ bara kastas. Varför döda hela samtalet då för, om enda felet är att tråden postats i fel forumdel och den är flera sidor? Trådstarten och efterföljande inlägg tyckte jag också hade hög kvalitet.

Jag är glad över att den återinsattes nu i alla fall.
Citera
2019-09-06, 03:24
Avslutad
Så kul att du Admin tar tag i detta! Heder åt dig!

Flera trådar av hög kvalitet jag frustrerat sett papperskorgats, ska kolla om jag finner dem
Citera
2019-09-06, 03:28
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Har annars för mig att jag sett en del papperskorgningar av trådar om Zlatan, tex, med hänvisning till att det redan finns en stor fet tråd om honom. (Well, finns nog flera.) Saken är dock att om man har en specifik frågeställning just om Zlatan, kanske även om den är väldigt avgränsad, av typen "Var det rätt av Zlatan att nobba landslaget?", kan det vara nyttigt att kunna avhandla den just i en enskild tråd, och inte bli hänvisad till nån jävla jättetråd.

Samma med Heliga Greta: hennes tråd är oläslig nu, bara en massa interntjafs av en mindre skara besatta som harvar på om massa sidospår. Men kommer det upp en ny tråd med kanske en mer specifik frågeställning (säg: "Vad fan snackade Greta om på senaste väckelsemötet i Tyskland?") så orkar man inte ens svara för man vet att det snart kommer en "Tråd om Greta finns, lås på."

Samma med amerikansk politik. Har intrycket att specifika trådstarter om tex "Borde Trump köpa Grönland?" genast blir slängda med en hänvisning till nån fet generaltråd om Trump.

Instämmer. Samlingstrådar kan fungera alldeles ypperligt i en hel del fall, men de kan också totalt lustmörda ett ämne. Så vi kommer att försöka hålla samlingstrådar på ett minimum och inte "slentrianmässigt" sammanfoga trådar bara för att de har någon sorts gemensam skärningspunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kanske skulle finnas några som arbetade enbart med att gå igenom papperskorgen och kolla om det var rätt åtgärd att slänga tråden (som blev slängd). Då kan det även vara till dom man klagar om man tycker att det var fel att tråden slängdes.

Vi kommer nog alla, då menar jag såväl användare som moderatorer och admins, att framöver hålla ett öga på vad som hamnar i Papperskorgen. Skulle man upptäcka en tråd som man tycker är slängd i onödan så är man alltid välkommen att via PM uppmärksamma mig eller min sifferlöse kollega om det hela - då tar vi en titt och visar det sig att tråden faktiskt befinner sig där i Papperskorgen i onödan så flyttar vi den till lämpligt forum.

Lite OT kanske: när/om ni skickar PM till mig så skriv inte "Hej" som rubrik, de senaste 20-25 meddelandena jag fått har haft just det. Bortsett från att det är otroligt irriterande så gör det också att ärendet riskerar "trilla mellan stolarna" pga den intetsägande rubriken.

admin5
Citera
2019-09-06, 03:51
Medlem
Kul att se hur du resonerar, det ger en känsla av att du ser på flashback från oss vanliga medlemmars perspektiv.

Eftersom det här är ett diskussionsforum tycker jag ledstjärnan bör vara att hellre fria än fälla om tråden väcker stort intresse och engagemang.

Har aldrig förstått poängen med att moderator bryter in med ett inte sällan sarkastiskt "klick" i en tråd som fångat mångas intresse och där diskussionen är i full gång. Om den inte bryter mot någon regel eller liknande tråd redan finns, vill säga

Man kanske skulle kunna dela upp papperskorgen i två delar. En del för sånt som går att återvinna där det tillåts att diskussionen fortsätter och en del som åker raka vägen till brännbart som låses för vidare diskussion så som det är i dag?

Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Börjar admin inse att det kanske inte är en bra idé med underåriga mods?

Seriöst admin, modsen på denna sida är katastrof. Jag vet inte om jag redan riskerar 1.05, så därför vågar jag inte yttra namnen på modsen som uppenbarligen missbrukar sina privilegier.

Kul att du engagerar dig i forumet, ta nu nästa steg och håva in nya mods för alla avdelningar.

Skapa en poll där användarna får rösta om modsen sköter sitt jobb om du törs.

Finns många jätte bra mods men helt klart har du på sina håll en poäng.
Citera
2019-09-06, 04:37
Avslutad
Letar febrilt efter en tråd som låstes/papperskorgades som handlade om en föreställning på Teater Brunnsgatan 4 (trodde det var förra året, men tydligen var det i våras https://unv.is/dn.se/kultur-noje/teatergrupp-avbrot-forestallning-efter-publikkaos ).

Skådespelarna började misshandla publiken, kastade glas och leksaker tror jag. Tråden var igång och jag rekade en del om teatergruppen Konstab som låg bakom det hela. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur rubriken var formulerad och därför är tråden hopplös att hitta. Har sökt på flera ord som "kaos", "misshandel", "upplopp", "teater" o.s.v

Helt oförklarligt togs tråden bort efter några dagar; har för mig att jag kontaktade moderator om detta, men noll respons. Orkade inte harva och starta klagotråd om förfarandet.

Nu när jag letar i papperskorgen finns ingen tråd där vid den tiden (offtopic, men snälla återinför att man lätt kan bläddra över sidor genom att skriva in dem direkt, segt att klicka sig fram till sidan 110, en och en).
Citera
2019-09-06, 04:49
Avslutad
Den här papperskorgade tråden (FB) Vad händer/ska hända med skulder och liknande vid eller efter tex krig? kan lätt läggas ihop med denna tråden (FB) Vad händer med skulder vid händelse av krig? , p.g.a liknande frågeställning.

Edit: Samma sak här papperskorgades (FB) Elin Ersson fälls för flygplanskapningen i Göteborgs tingsrätt! istället för att infogas i denna (FB) Aktivist stoppade Utvisning i Göteborg idag, 2018-07-23

Ett papperskorgande på detta vis känns inte seriöst (skulle aldrig slänga hela strumpor för att de råkat hamna i fel låda, utan lägga dem i rätt låda istället).
Senast redigerad av Passepartout 2019-09-06 kl. 05:01.
Citera
2019-09-06, 09:03
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vill först säga att jag inte hyser någon agg eller liknande mot moderatorn. Jag har, när jag var moderator, också fått klagotrådar och fått rätta till mina fel. Så det hör till rollen som moderator. Inget nytt under solen. Och det är därför jag inte nämner moderatorns namn, för jag ser inte att det kan tillföra något i detta fall.

Jag är inte heller den typen som startar klagotrådar när mina trådar slängs. Ett antal ligger redan i Papperskorgen och jag kontaktade ingen moderator och klagade då det hände. Men jag fann det märkligt denna gång att en tråd med så många inlägg åkte i Papperskorgen pga fel forum. Inte pga en dålig trådstart. Inte pga att tråden spårat ur. Nej, inte ett enda klagomål från moderatorn om något formfel. Det enda felet var placeringen.

Ska forumet handla om att diskutera eller ska det handla om att automatiskt slänga trådar som ligger fel och ge varning trots en aktiv och seriös diskussion? Nej, jag tycker inte det. Så jag vägrade ge mig trots att månaderna gick. När så även admin uppmärksammade att trådar med hög kvalitet låg i Papperskorgen, kände jag att jag hade rätt i mina tankegångar. Därav att jag tog tillfället i akt och bad om att tråden skulle hämtas upp från Papperskorgen.

Så det handlade inte om att vara lat. Det handlade om ett stelt synsätt som jag inte tyckte gagnade forumet.
Jag vet du inte klagar i onödan och att admin gör en så här stor grej av det innebär att det är stort och viktigt. Din tråd var bland de första som återuppstod.
Tycker både du och admin försöker bättra siten.
Är glad för det och hoppas bara det inte innebär mer spam.
Citera
2019-09-06, 09:06
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har kvaliteten på trådarna i Papperskorgen blivit för hög?
Skickar vi för många trådar till Papperskorgen?

Jag har under de senaste två veckorna granskat trådarna som kastats i Papperskorgen, och även flyttat tillbaka ett hundratal trådar som jag anser har hamnat där felaktigt.

Under arbetet har jag också försökt att förstå varför trådarna jag nu flyttat tillbaka, hamnat där från början. Det finns flera skäl, men den främsta orsaken är enligt mig avsaknaden av en tydlig konsensus. Det har inte funnits några klara och tydliga riktlinjer för moderatorerna när en tråd ska kastas i Papperskorgen. Istället har alla fått gå lite på känsla.

När jag började titta närmare på problemen kring Papperskorgen så hade jag en ganska klar bild gällande var gränsen bör gå. Jag insåg dock snabbt att problemet inte riktigt vars så enkelt som jag från början trodde.

Jag upptäckte bl.a. flera nya problem som också behöver åtgärdas. Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med. Samtidigt så insåg jag att det finns betydligt fler samlingstrådar av värde än jag från början trodde. Problemet med samlingstrådarna (vilket även inkluderar de bra samlingstrådarna - men som i vissa fall är svåra att hitta) gör att onödigt många trådar idag hamnar i Papperskorgen. Det är därför - både för medlemmar och moderatorer - viktigt att även problemet med samlingstrådarna får en lösning.

Så även om jag under lång tid varit en kraftfull motståndare till samlingstrådarna, så är inte lösningen så enkel som att bara stänga dem. Många av dem fyller en funktion, och jag planerar att återkomma om detta. Men först vill jag angripa Papperskorgen.

Papperskorgen är en plats där vi kastar trådar som håller för låg kvalitet. En plats för skräptrådar och rent trams. Att besöka Papperskorgen ska vara en påminnelse av varför forumet behöver moderatorer. Inte vara en plats där man hittar guldkorn och kvalitetstrådar.

(FB) Roligt läsa papperskorgen? Jag kan inte vara ensam?

Missförstå mig inte. Så himla hög kvalitet är det inte i Papperskorgen. Problemet är bara att kvaliteten inte heller är så anmärkningsvärt låg. Att den som kollar runt där även hittar mängder av bra och intressanta trådar. Och så ska det ju inte vara. Men jag börjar med att ge några exempel på skräptrådar i Papperskorgen.

(FB) Negerprutt incoming!!!
(FB) alla admins är skit
(FB) Anders Borgs sensuella dikt (PS: SUG MIN KUK!!!!!!!!!)
(FB) Flashbacks papperskorg
(FB) Edit.
(FB) Slicka fetta
(FB) /////radera
(FB) Datorspel är kul
(FB) Torka slidan
(FB) ta Bort

Dessa tråder fyller ingen funktion, och är alla bra exempel på varför vi har en Papperskorg. Men vad händer om vi slänger för många trådar? När en trådstart med för låg kvalitet alltid skickas till Papperskorgen. Det är tur att inte alla trådar med för kvalitet har hamnat i Papperskorgen.

(FB) Hahaha *LOLL* Kolla den här jävla dromedaren, fyfan vad han drar på! *ASGARV!!!*
(FB) Kalle Anka tar syra och tänker på bajs.
(FB) Köpa en panda?
(FB) Jag har snott två renar
(FB) Shakademus och hans CV (Sammanslagen tråd)

En av de trådar som hamnade i Papperskorgen var (FB) Jag har ljugit bigtime - Hur fan ska jag reparera detta?. Jag upptäckte tråden genom podden Flashbang, och ett avsnitt ("Misstag") som innehåller en uppläsning av samma tråd. Tråden startades den 29 maj 2008, och kastades tre månader senare i Papperskorgen. Den hade vid tillfället 874 inlägg, och blev åtta år senare inläst som ett eget poddavsnitt. Detta skickade vi till Papperskorgen, där tråden låg till för bara några dagar sedan. Den har nu flyttats tillbaka till 'Relationer och samlevnad '.

För någon månaden sedan så lyfte jag upp två trådar som Avicii startat. Utländska sidor länkade till trådarna. Då kastades trådarna plötsligt i Papperskorgen. En av dem 12 år efter att den startats.

(FB) Feedback sökes =)
(FB) Newb fråga

IDG uppmärksammade att "på internetforumet Flashback började det i går diskuteras att det finns en bugg på Facebook som gör det möjligt att läsa andra användares privata meddelanden", och länkade till tråden. Samma tråd som Flashback kort därefter kastade i Papperskorgen.

Jag hittade en tråd med över 1300 inlägg, som var aktiv i över sex år, som kastats i Papperskorgen. En annan tråd, med närmare 15 000 inlägg, flyttades också i Papperskorgen.

De flesta trådar jag uppmärksammar i den här trådstarten är äldre trådar. Ofta hanterade av moderatorer som inte ens är kvar som moderatorer. Jag vill vara tydlig med att denna tråd inte är skapad i syfte att kritisera någon enskild moderator. Faktum är att jag inte har till syfte att kritisera någon alls. Utan regler, så agerar man utifrån vad man tror är bäst. På vägen har vissa saker spårat ut, och nu är det dags att åtgärda dessa problem.

Att posta ett inlägg där jag lovar förbättring är enkelt. Men det räcker inte. Jag tycker att vi bör vara öppna och berätta vad som gick fel. Så därför väljer jag att nedan redovisa samtliga trådar jag flyttat tillbaka från Papperskorgen.

Papperskorgen har över en kvarts miljon trådar, och över 2,6 miljoner inlägg. Om ni hittar någon tråd i Papperskorgen som ni anser flyttats dit felaktigt, så får ni gärna uppmärksamma mig. Mitt nästa projekt blir att gå till botten med samlingstrådarna.

(FB) Stora samlingstrådar dödar diskussionerna på Flashback
(FB) Låtsas-mods hämmar diskussionen med länkar till samlingstrådar
(FB) Sammanslagna trådar (Trådar sammanslagna / Mod)

Trådar som flyttats från Papperskorgen:

Alkohol
(FB) Stora folkölstråden - Sammanfogad tråd/mod
(FB) Dricka ensam (sammanfogad tråd)
(FB) Dricker ni mjölk till maten?
(FB) Mesta Ni Har KnÄckt?
(FB) En kväll åt helvete - Idiot med dåligt ölsinne.

Arbetsliv och arbetsmarknad
(FB) Tråden för oss som hellre lever på bidrag än att löneslava. Hur ser dagen ut?

Astronomi och rymdfart
(FB) Kommer vi någonsin att hitta liv i universum

Bitcoin och andra virtuella valutor
(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Brott och brottsbekämpning
(FB) Hur har folk råd att knarka i fängelset?
(FB) Östersund - Vem är djursexkvinnan?
(FB) Har ni suttit i fängelse?

Cannabis
(FB) Bängtråden -06

Cannabis - Cannabisaktivism
(FB) 420 - Marijuana Nationaldag

Censur och yttrandefrihet
(FB) Lars Vilks överfallen under föreläsning i Uppsala

Centralstimulantia
(FB) Monkey dust, på G i Sverige?
(FB) Pundarnas tråd

Cykel
(FB) Vuxna män med cykelhjälm

Dator- och konsolspel / Spel: allmänt
(FB) BF: Bad Company 2
(FB) FlashbackMC - Flashbacks egna Minecraft server!

Dator- och konsolspel / Spelrelaterat
(FB) Flashback Open Tibia

Ekonomi: övrigt
(FB) Beställa på faktura trots betalningsanmärkningar 2017
(FB) Pensionsmyndigheten på Flashback

Erotik och sexualitet
(FB) Människor ni skulle vilja knulla med, men aldrig skulle våga erkänna för era vänner..

Fildelning
(FB) Oink sabbat!
Vad är det du vill få ut av detta? Har du tappat förtroendet för dina moderatorer?
Mvh Rastapunx
Citera
2019-09-06, 09:38
Medlem
kaspens avatar
Admin, jag tackar dig för att du tar dig tid att fundera över den kritik användarna kommer med och jag håller med dig om allt du säger. Det är dock synd att det gått såhär långt innan du reagerat. Var fanns engagemanget när moderatorerna tog över forumet och körde det i botten? Det här känns, även om jag tror dig i din ambition om att vilja förbättra forumet, bara som krishantering.
Citera
2019-09-06, 09:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ett papperskorgande på detta vis känns inte seriöst (skulle aldrig slänga hela strumpor för att de råkat hamna i fel låda, utan lägga dem i rätt låda istället).

Dagens bästa citat.

Jag tycker din liknelse illustrerar väldigt bra vad jag vill angripa.

admin
Citera
2019-09-06, 09:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Jag vet en tråd som jag blev chockad över att den hamnade i papperskrogen och det var tråden "hur förbereder ni er för homeinvasion?", den hade 193 svar när den papperskorgades med motiveringen "trams". Den hade ju en seriös frågeställning då homeinvasion faktiskt kan ske så som Sverige ser ut idag. Det var "blomvattnare" som papperskorgade den.

Eftersom ni är på återställningshumör så kanske ni kan ta er en titt på den? Skulle vara trevligt om den kom tillbaka. Kan dock inte ta fram den då papperskorgen inte är sökbar och minns inte användaren som startade den.

Jag minns inte omständigheterna kring varför jag kastade den, men antar att det berodde på att den var gravt felplacerad. Varför placerar man en sådan tråd i Barn och familj?
Generellt sett är min hållning att om man som moderator inte kommer på ett lämpligt delforum för en felplacerad tråd så bör den få leva kvar där den är eftersom det ju svårligen går att begära att TS ska komma på rätt delforum om inte heller moderatorerna kan det.

Borde då TS ha kommit på ett bättre delforum, och om TS inte gjorde det; är det då befogat att kasta en tråd som har kommit igång?

Tråden hade passat bättre i t.ex Brott och brottsbekämpning, och den kunde ha flyttats dit istället för att kastas. Jag minns som sagt inte omständigheterna, och har därför ingen direkt bra förklaring till papperskorgningen. Kanske var det för att Barn och familj periodvis dras med många tramstrådar och att toleransnivån för felplacerade trådar just där var låg. Jag minns inte.

Men nu är tråden placerad i ett nytt och lämpligt delforum, så slutet gott, allting gott.

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Den här papperskorgade tråden (FB) Vad händer/ska hända med skulder och liknande vid eller efter tex krig? kan lätt läggas ihop med denna tråden (FB) Vad händer med skulder vid händelse av krig? , p.g.a liknande frågeställning.

Edit: Samma sak här papperskorgades (FB) Elin Ersson fälls för flygplanskapningen i Göteborgs tingsrätt! istället för att infogas i denna (FB) Aktivist stoppade Utvisning i Göteborg idag, 2018-07-23

Inlägg nummer 14 i tråden om Elin Ersson berättar att det redan finns en tråd, och det länkas dit. Samma sak i inlägg nummer 28.

Varför postar man i en tråd där det länkas till befintlig tråd?

Hade den kastade tråden innehållit information och/eller vinklingar som inte fanns i den befintliga tråden hade trådarna sammanfogats. Nu var det inte så, så det fick bli papperskorgen.

Kanske borde den ha låsts istället för att kastas. Nu när admin har hissat lite varningsflagg för att kasta trådar har jag börjat låsa istället för att kasta med vissa trådar. Vet inte om jag har hamnat på rätt nivå, men det får väl utvärderas med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in