Citat:
Det är humor på episk nivå att denna tråden, med ganska skrikigt trådnamn, hade förmodligen hamnat i papperskorgen om någon annan än Admin skrivit den. En positiv överraskning att kastade trådar blivit granskade och återställda; att någon granskar de som granskar är uppenbart behövligt. Hoppas att detta sätter ny standard på modereringen.
Satt och väntade på att någon skulle kommentera det. Nästan så Admin trollar oss: två ord helt i versaler, och fyra utropstecken.
"Varning!" och "HJÄLP!!!" Hade bara fattats en smiley där.Mitt tack till Admin, dock, detta är något jag välkomnar.
Citat:
I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.
(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten
50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.
(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten
50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.
Kommer ihåg det där. Ett av de flagrantare exempel jag varit med om av värdelös papperskorgning.
Trevligt att du fick tillbaks tråden.Som ofta konstaterats finns det ibland en nitiskhet och ett närmast autistiskt paragrafrytteri hos vissa moderatorer.
En konkret tråd jag tycker det var rätt tveksamt att den slängdes var:
(FB) Jag kan inte vinna över min rival.
Blev också en klagotråd över den papperskorgningen:
(FB) Jag vill klaga på att min tråd papperskorgades!
Fallet kanske inte är solklart, och jag tror nog TS vid det här laget inte längre bryr sig. Men det känns nog som att man i Relationer & Samlevnad borde kunna tolerera en uppenbart ärlig, om än lite flummig trådstart.
Har annars för mig att jag sett en del papperskorgningar av trådar om Zlatan, tex, med hänvisning till att det redan finns en stor fet tråd om honom. (Well, finns nog flera.) Saken är dock att om man har en specifik frågeställning just om Zlatan, kanske även om den är väldigt avgränsad, av typen "Var det rätt av Zlatan att nobba landslaget?", kan det vara nyttigt att kunna avhandla den just i en enskild tråd, och inte bli hänvisad till nån jävla jättetråd.
Samma med Heliga Greta: hennes tråd är oläslig nu, bara en massa interntjafs av en mindre skara besatta som harvar på om massa sidospår. Men kommer det upp en ny tråd med kanske en mer specifik frågeställning (säg: "Vad fan snackade Greta om på senaste väckelsemötet i Tyskland?") så orkar man inte ens svara för man vet att det snart kommer en "Tråd om Greta finns, lås på."
Samma med amerikansk politik. Har intrycket att specifika trådstarter om tex "Borde Trump köpa Grönland?" genast blir slängda med en hänvisning till nån fet generaltråd om Trump.
(Ok, kollade just denna av mig påhittade trådstart, och mycket riktigt finns en tråd med 35 sidor som sen låsts för att Danmark tydligen inte vill sälja. Ok, kanske är motiverat, men för mig är det egentligen svårt att se varför frågan är helt avklarad bara för att den nuvarande danska administrationen sagt nej. Varför kan man inte tänka sig att ytterligare kommentarer till en sådan rätt absurd historia kan göras?
(FB) President Trump vill köpa Grönland.)
(Sen slutligen har jag länge velat påpeka att sporttrådarna ofta förstörs av en löjlig puritanism, som får mods att radera alla kommentarer om att en viss skidskytt är rätt het, och att hon har många följare på Instagram. Möjligt att det inte hör hemma i denna tråden, dock. Så jävla löjligt att man inte får kommentera en spelares utseende i en damfotbollsmatch, tex. Även om mitt intryck var att man var lite mer avslappnad på den punkten i senaste VM:et.)
Senast redigerad av fryskyl 2019-09-06 kl. 00:53.
Senast redigerad av fryskyl 2019-09-06 kl. 00:53.