Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-29, 03:22
  #1
Medlem
Hej !

Jag har ett annat konto här på FB men då många känner till mitt FB-nick här

privat så väljer jag att använda detta konto istället.

Nu till problemet..

För ca en månad sen så fick jag syn på en tjej på en community som var
det vackraste jag nånsin skådat och som dessutom kommer från samma
stad som mig. Jag kände direkt att den här tjejen måste jag ta kontakt med
men då hon är 18 och jag är 25 år så vågade jag inte skriva till henne med
mitt riktiga konto utan skapade ett påhittat konto enbart för att kunna få
skriva till henne.. Gjorde detta p g a mitt dåliga självförtroende och att jag
var rädd att åka på en feting diss och då vi bor i en mindre stad skulle det
ha spridit sig direkt att jag försökt ragga på henne. Det var iallafall vad jag var rädd för.

Nåväl, vi började chatta och jag uppgav lite felaktiga uppgifter till henne om
ålder, var jag bodde osv och skickade henne några bilder som inte var på mig. Mitt syfte med våran kontakt var enbart att snacka några gånger och sen skulle det vara bra så att säga... Men så blev det inte utan det ena ledde till det andra och helt plötsligt efter någon veckas chattande på msn så ville hon att jag skulle ringa till henne vilket jag även gjorde och vi har nu under flera veckors tid snackat i telefon varje dag och jag trodde aldrig att jag kunde ha så mycket gemensamt med en tjej som med henne och vi har hur bra kontakt som helst och allt "klickar" om ni förstår vad jag menar.

Grejen är ju den att nu har jag gått och blivit så otroligt kär i henne och tänker på henne 24/7 och det var ju inte alls meningen från början. Det är mitt jävla fel att jag lät det gå så långt som det har gjort. Varje dag vill jag bara förklara för henne hur det ligger till och ta mitt straff men jag vill inte mista henne för något Skulle bli helt knäckt... Hon har gett mig en helt syn på livet och jag har helt plötsligt börjat käka nyttigt och börja tränat allt för hennes skull att jag skulle kunna duga åt henne. Jag har snackat med henne med min riktiga msn för jag vågade adda henne tillslut efter mitt dumma snedsteg efter nån vecka och sen har jag checkat lite med henne i telefonen och hon är helt såld på "mig" och tycker att vi har så mycket gemensamt personligt och att utseendet inte skulle ha någon betydelse men vet genom lite snack med henne att jag inte är "supersnygg" i hennes ögon men om jag skulle berätta allt så kanske inte mitt riktiga utseende skulle vara allt när vi har så mycket gemensamt och funkar så bra i telefonen??Jaja, vet att detta blev långt nu men snälla fråga mig om ni undrar över något så ska jag svara. Jag behöver tips och råd nu!!! Please...
2008-05-29, 03:28
  #2
Medlem
Ledsen min vän men jag tror du är riktigt i skiten.



Du kan ju antingen

1. berätta saningen och hoppas på det bästa och inte totall förudmjukelse.


2. Lägga ner kontakten helt och hållet.


Jag hade valt nummer 2 ledsen men så e de.
2008-05-29, 03:33
  #3
Medlem
goodchilds avatar
Berätta nu, stå ditt kast. Annars kommer detta misstag jaga dig i flera år faktiskt. Du måste berätta, gör det för ditt eget samvete men för hennes skull också. Hon kommer antagligen bli väldigt ledsen och besviken, men det är bättre än att låta henne undra vart du tog vägen.
2008-05-29, 03:36
  #4
Medlem
Gman24s avatar
Jävligt jobbig situation, men finns inte så mycket du kan göra.
Jag skulle lagt ner henne, glömt, och se till att inte prata i hennes närhet ifall du skulle se henne på t.ex konsum

Eller iof, du skulle ju kunna berätta för henne utan att berätta vem du igentligen är och se vad hon säger!
2008-05-29, 03:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gman24
Jävligt jobbig situation, men finns inte så mycket du kan göra.
Jag skulle lagt ner henne, glömt, och se till att inte prata i hennes närhet ifall du skulle se henne på t.ex konsum

Eller iof, du skulle ju kunna berätta för henne utan att berätta vem du igentligen är och se vad hon säger!

Hehe, problemet är att hon jobbar på en matvarubutik men jag väljer nog inte den kassan isåfall för då är jag fucked

Jo har oxå funderat på och göra det. Vill inte göra henne lessen för något i värden. Men hellre berätta nu känner jag än och fortsätta och det leder ännu längre...
2008-05-29, 03:41
  #6
Medlem
Logoss avatar
Säg att Du genomgått en omfattande plastikoperation efter en allvarlig brandolycka och vill bli "ompysslad".

Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hehe, problemet är att hon jobbar på en matvarubutik men jag väljer nog inte den kassan isåfall för då är jag fucked

Jo har oxå funderat på och göra det. Vill inte göra henne lessen för något i värden. Men hellre berätta nu känner jag än och fortsätta och det leder ännu längre...
Gå till en annan kassa eller spatsera bara omkring litet i butiken. Försök att få ögonkontakt med henne och vara litet flörtig. Se hur hon reagerar.
2008-05-29, 03:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logos
Säg att Du genomgått en omfattande plastikoperation efter en allvarlig brandolycka och vill bli "ompysslad".

Gå till en annan kassa eller spatsera bara omkring litet i butiken. Försök att få ögonkontakt med henne och vara litet flörtig. Se hur hon reagerar.

jo den funkar säkert!

jag gjorde det i helgen och jag fick ögonkontakt med henne flera gånger faktiskt. men tänkte försöka i butiken nästa gång hon jobbar och flirta lite med henne och se hur hon tar det. det är tur att man inte behöver prata
__________________
Senast redigerad av Treo citrus 2008-05-29 kl. 03:45.
2008-05-29, 03:49
  #8
Medlem
MycketBras avatar
Hur snygg är du på en skala från 1 till 10?
Hur snygg är killen på bilden du skickade på en skala från 1 till 10?
Hur gammal har du sagt att du är?
2008-05-29, 03:51
  #9
Avstängd
Glenniss avatar
Men din dumma fan. Du är ju totalt körd nu alltså. Hon är kär i killen hon tror du är, inte den du är. Man kan knappast börja ett förhållande med att ljuga. Det kommer sprida sig i din småstad rätt fort också om du berättar hur det står illa. Hade jag varit du hade jag bytt nummer, blockat henne och hållt käften
2008-05-29, 03:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketBra
Hur snygg är du på en skala från 1 till 10?
Hur snygg är killen på bilden du skickade på en skala från 1 till 10?
Hur gammal har du sagt att du är?

Jag tycker själv att jag är en 4-5 kanske.
Killen på bilden är 8-9.
Har sagt att jag är lika gammal alltså 25 år. Men vet att hon tycker att jag ser äldre ut än den killen på bilden vilket är lite negativt.
2008-05-29, 03:56
  #11
Medlem
Gman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo citrus
Hehe, problemet är att hon jobbar på en matvarubutik men jag väljer nog inte den kassan isåfall för då är jag fucked

Jo har oxå funderat på och göra det. Vill inte göra henne lessen för något i värden. Men hellre berätta nu känner jag än och fortsätta och det leder ännu längre...

Haha okey, nej men allvarligt så har du inte så mycket val.
Jag har själv blivit kär på ett liknande sätt, men jag ljög inte, så vet att känslorna kan vara minst lika starka, så kan inte vara så roligt att vara dig nu.

Och jag tycker inte att du ska gå och flörta med henne. Tänk ifall hon skulle ta det enorm dåligt att du ljugit för henne, så pusslar hon ihop lite och förstår att det är du, du blir du känd som en jubelidiot.
Berätta för henne unjefär vad du skrev i första posten. Utelämna lite detaljer såklart.
Tar hon det dåligt, då så kolla aldrig mer på henne och prata aldrig i hennes närhet.
2008-05-29, 03:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennis
Men din dumma fan. Du är ju totalt körd nu alltså. Hon är kär i killen hon tror du är, inte den du är. Man kan knappast börja ett förhållande med att ljuga. Det kommer sprida sig i din småstad rätt fort också om du berättar hur det står illa. Hade jag varit du hade jag bytt nummer, blockat henne och hållt käften

jag vet att jag är dum i huvudet och inte förtjänar henne.

Men kan det inte spela in något alls i den jag är oxå och inte bara i den hon tror jag är eller är sånt helt uteslutet?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback