2019-08-16, 06:50
Medlem
Efter att ha bingeat Orange is the new black har jag noterat att handel med heroin och andra preparat framställs som en stor och viktig grej i fängelset som serien ska porträttera.

Mina frågor är: ser det ut så i verkligheten också, och hur sjutton har långtidsdömda råd att underhålla ett kostsamt herionmissbruk?
Citera
2019-08-16, 06:51
Bannlyst
Naaatuuuuraaaaaaaaaa.
Citera
2019-08-16, 06:52
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Efter att ha bingeat Orange is the new black har jag noterat att handel med heroin och andra preparat framställs som en stor och viktig grej i fängelset som serien ska porträttera.

Mina frågor är: ser det ut så i verkligheten också, och hur sjutton har långtidsdömda råd att underhålla ett kostsamt herionmissbruk?

De får väl betalt för arbetet i fängelset antar jag? Finns inte så mycket annat värt att köpa kanske. Lite chips och cola i kiosken bara.
Citera
2019-08-16, 06:52
Bannlyst
Tror du att langarna i finkan smugglar ut pengar och betalar för sitt knark?

Dom som köper inne i finkan får betala med skulder och tjänster.

Sen sker en del betalningar utanför fängelset.
Senast redigerad av Ranbogmordare 2019-08-16 kl. 06:57.
Citera
2019-08-16, 07:00
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranbogmordare
Tror du att langarna i finkan smugglar ut pengar och betalar för sitt knark?

Dom som köper inne i finkan får betala med skulder och tjänster.

Sen sker en del betalningar utanför fängelset.

Eftersom du verkar veta allt, vem smugglar in det?
Citera
2019-08-16, 07:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Eftersom du verkar veta allt, vem smugglar in det?

Det har jag aldrig påstått, men det var en smickrande kommentar.
Jag drar till med en gissning, pojk/flickvänner familjemedlemmar och vänner en och annan hotad eller korrupt plit.
Senast redigerad av Ranbogmordare 2019-08-16 kl. 07:08.
Citera
2019-08-16, 08:03
Medlem
Du har sett en TV serie, det är inte sanningen i levande livet.
Visst förekommer det narkotika på anstalter, men det är i liten omfattning.
Du finansierar med gamla pengar, skulder, gentjänster, spel, vadslagningar etc.
Insmugglat med hjälp av gamla vänner. Det kan kastas in över stängslet, eller skickas in med gods. t.ex. matleverans, som mottas av intern med kökstjänst. Givetvis även en o annan plit, som tjänar lite extra pengar. Men det är mer sällan. Det är fantasin som sätter gränserna.
Ett vanligt misstag bland interner är att tro att dom är smarta. Säkerhetsdetaljen på anstalten känner till vart det finns kryphål, luckor, urgröpta överdelar på dörrar etc.
Interner som har ett "Varuhus" gömt, det finns inte.
Citera
2019-08-16, 08:24
Medlem
goin-xxxls avatar
Det är nästan mer på anstalterna än ute..
Börjar bli allt mer likt usa där du behöver gå ihop med nån/några för o inte bli överkörd.
Senast redigerad av goin-xxxl 2019-08-16 kl. 08:27.
Citera
2019-08-16, 08:38
Medlem
Tja, de sätter sig på knä och gapar stort, alt. Böjer sig framåt och slappnar av.

Skämtåsido, de lär vara fett tråkigt att sitta inne, så lite knark kan få dagarna att gå fortare. Och hur betalar man? Ja, som nämnt ovan, eller via pengar kan redan har, fast på utsidan.

Exempelvis: Låt oss säga att du och jag sitter inne och att du vill köpa knark av mig.

Din polare där ute lämnar över stålar till min polare där ute. När det är fixat, så får du av mig.
Citera
2019-08-16, 10:12
Medlem
Gustaf.Horns avatar
Sluta ta media seriöst. Om du vill ta reda på hurivida knark verkligen förekommer i fängelser bör du använda andra metoder än att titta på film. Herregud, jag hoppas att du inte även tar historiska filmer seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in