Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-23, 22:40
  #1
Medlem
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.erss...Axsm45SdxR-e8E
2018-07-23, 22:44
  #2
Medlem
Jagtardindotters avatar
Jättefint, nu kan Abdul El-aziz integreras med din syrra i någon skog och sprida sin säd och gener här.
Fan vad fint.
2018-07-23, 22:45
  #3
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Vad fan har vi för rättssystem när nödvändiga åtgärder för att förhindra att flygsäkerheten äventyras inte får verkställas? Vad var det svåra med att slänga ut henne med röven före och låta flyget åka så fort som möjligt? Det här visar bara hur jävla illa det ligger till i Sverige. I USA hade det varit andra bullar.

Att ett plan blir försenat helt i onödan skapar så jävla mycket problem för luftrummen.
2018-07-23, 22:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I ett inlägget i gruppen "Sverige för flyktingamnesti" som jag skrev om här: (FB) Flygpassagerare stoppade utvisning på Kastrup framgick det att hon var en av dem på planet, så hon vet nog vad hon pratar om.

Idag hände det igen denna gången från Landvetter. En Elin Ersson har stoppat utvisningen:

https://www.facebook.com/elin.k.erss...oMREw2FErTkOCc

Aktivisterna agerar och hur ska polisen hantera det här framöver ?
2018-07-23, 22:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
En total katastrof.

Hade detta skett i stockholm, hade jag åkt dit och dragit ut henne!

https://www.facebook.com/elin.k.erss...Axsm45SdxR-e8E

Du får gärna sammanfatta händelsen i text.
2018-07-23, 23:01
  #6
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Idag hände det igen denna gången från Landvetter. En Elin Ersson har stoppat utvisningen:

https://www.facebook.com/elin.k.erss...oMREw2FErTkOCc

Aktivisterna agerar och hur ska polisen hantera det här framöver ?

Jag kollade kommentarerna på klippen där. Jag tror jag kräks. Vad är det för kärringjävlar som håller på sådär? Har de gått i full psykos? De spammar med hjärtan över hur hon saboterar en utvisning.

??!!

Och det är bara kvinnor så långt man skrollar. Blir äcklad av hur vidrigt de beter sig faktiskt.

Tillägg:

Så här skriver en av dem. Det är faktiskt inte en kvinna, så det är dubbelt sjukt.

Citat:
Elin, du är min hjälte och jag kommer alltid tänka på dig då jag känner att jag behöver mod. Kan jag uppbringa en bråkdel av din styrka och beslutsamhet så skulle det kanske göra den skam jag känner över Sveriges behandling av våra asylsökande lite lättare att bära! Tack för att du visar vägen framåt! Kärlek och respekt!

Ja vilket hjältemod. Hela kommentarsfältet får synkronutlösning när de får veta att hon lyckas behålla skiten i Sverige lite till genom att sabotera för samtliga resenärer på planet.
__________________
Senast redigerad av HotPopcorn 2018-07-23 kl. 23:06.
2018-07-23, 23:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Vad fan har vi för rättssystem när nödvändiga åtgärder för att förhindra att flygsäkerheten äventyras inte får verkställas? Vad var det svåra med att slänga ut henne med röven före och låta flyget åka så fort som möjligt? Det här visar bara hur jävla illa det ligger till i Sverige. I USA hade det varit andra bullar.

Att ett plan blir försenat helt i onödan skapar så jävla mycket problem för luftrummen.

Som du skriver hade det hänt i USA så hade det med största sannolikhet agerats annorlunda.

Är detta ett nytt sätt att visa sitt missnöje?
Innan då försökte man stoppa det vid anläggningarna när polisen kom för att hämta de där men nu så gör man det på planet istället.

Det var väl något liknade för ett tag sedan?
2018-07-23, 23:03
  #8
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Gud vad sjukt! Sådär lätt ska det inte vara att stoppa utvisningar!
2018-07-23, 23:04
  #9
Medlem
Ygg3s avatar
Sverige behöver arbetsläger, så är det bara.

Jag ser inte hur man någonsin ska kunna lösa alla Sveriges problem med den här typen av människor i samhället. 12 månaders straffarbete så blir hon kanske som folk.
2018-07-23, 23:07
  #10
Medlem
Svantevits avatar
Hon kan hon vara så säker på att afghanen kommer att dödas i Afghanistan?

Hoppas att hon får stå för kostnaderna för förseningen, detta deportationsförsök och merkostnaderna för den kommande deportationen av mannen i fråga.

Någon som sitter inne på uppgifter vem mannen som skulle få åka hem är? Har han begått något brott?
2018-07-23, 23:09
  #11
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Hur kan en aktivist stoppa en utvisning? Hur är det ens möjligt?? Det måste ligga mer bakom historien...
2018-07-23, 23:14
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
Hur kan en aktivist stoppa en utvisning? Hur är det ens möjligt?? Det måste ligga mer bakom historien...
Piloten kan ta beslut om att inte lyfta om denne/denna bedömer att det föreligger en säkerhetsrisk ombord. I det här fallet vägrade Elin Ersson att sätta sig ned vilket i sig förhindrar avgång, vidare skapade hon oro på planet genom att försöka hetsa andra att följa hennes exempel. Hon uppmanades att lämna planet men vägrade göra det om inte mannen som skulle utvisas också lämnade planet. I detta läge bedömde piloten att det säkraste för flighten vore om den som skulle utvisas nekades att flyga för på så vis blev piloten av med problemet. Om bara Ersson avhysts fanns alltid risken att någon annan på planet skulle följa hennes exempel.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback