41 440 besökare online
856 043 medlemmar • 45 778 755 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Husdjur
Ämnet är stängt
Ämnesverktyg
KollaEnHink
Medlem
KollaEnHinks avatar
Jag har sedan jag såg Linda Nånting på TV4 gosa med pandaungar blivit kär i dessa söta varelser! Jag undrar nu om det vore möjligt att ha en panda i Sverige? Jag planerar inte att inskaffa en, det vore elakt, utan jag undrar bara om det vore möjligt genom att dem är utrotningshotade och så.

oskarp88
Medlem
oskarp88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink
Jag har sedan jag såg Linda Nånting på TV4 gosa med pandaungar blivit kär i dessa söta varelser! Jag undrar nu om det vore möjligt att ha en panda i Sverige? Jag planerar inte att inskaffa en, det vore elakt, utan jag undrar bara om det vore möjligt genom att dem är utrotningshotade och så.

det blir nog svårt, o dyrt.

Necrobutcher
Medlem
Necrobutchers avatar
Jag ärvde en panda efter en moster sommaren -86. Svårt som fan att hitta mat till den, då den äter bara en viss typ av bambu. Det slutade med att jag skänkte den till ett zoo i början av -87.

Provokatör
Medlem
Provokatörs avatar
Jag jobbade på ett Zoo -87 och en gång fick vi in en panda av en snubbe som hade ärvt den av sin moster. -88 så placerade vi den hos en fosterfamilj.
Sigmund Freud: “The great question that has never been answered, and which I have not yet been able to answer, despite my thirty years of research into the feminine soul, is ''What does a woman want?''”

orvaren
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink

Satsa på en Fiat-panda!

Annars troligvis omöjligt!!

Bajsfacisten
Medlem
Bajsfacistens avatar
1989 så fick adopterade våran familj en panda av en fosterfamilj, bambun tog slut så vi försökte mata den med gran och tall istället, men det gick inte. Så vi målade pälsen brun med bets och skänkte bort den till ett jakthundträningshägn i Dalarna under benämningen Brunbjörn.

H8red - Motioner är f.ö. i princip inget värde. Tyvärr.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2009-03-24 kl. 01:48.

Mandingo
Medlem
Mandingos avatar
de är inte så svåra att hitta i våra klimat om man bara vet hur man ska leta...

tyvärr har den främsta jaktmarken försvunnit efter rökförbudet på caféerna... men de finns där ändå... bästa sättet att fånga dem är att bjuda på kaffe och lucky strike samt namedroppa bandmedlemmar i broderdaniel...

har du väl fått hem en så kommer den troligen mest sitta i ett hörn med en kaffekopp och surfa på skunk.nu... sköter sig själv mesta delen av tiden men räkna med stora utgifter på kajal och hårspray... fördelen är att en rastning bara behöver innefatta ett cafébesök, allrahelst i en källare, längst in trivs pandorna bäst och det är bara där de intar mat...

Davy.Jones
Medlem
Davy.Joness avatar
Nån gång i början på 90talet köpte farsan en brunbjörn till ett jakthundträningshägn vi hade i närheten. Det funkade jättebra ett tag. Sen en vecka (minns att det regnade väldigt intensivt) så var det någon tok som stal vår fina brunbjörn och bytte ut den mot en panda!

Eftersom vi inte tyckte det var någon idé att träna hundarna att jaga pandor så sålde vi den vidare till en barnfamilj som ville ha något pålitligt djur som barnen kunde leka med.
Senast redigerad av Davy.Jones 2009-03-24 kl. 02:25.

Katastrofal
Medlem
Katastrofals avatar
Haha, vill du skaffa en panda, ditt as? Då får du vända dig till den svarta marknaden, räkna med att få slanta upp feta jävla sedelbuntar. Vänta dig inte att det dyker upp en eBay...

H0nken
Medlem
H0nkens avatar
1992 rånmördade min farbror en familj i Dalarna och upptäckte att det fanns en panda i huset. Vi försökte mata den med bambu, men allt den ville ha var torskfilé. När priset på torsk gick upp i mitten av 90-talet hade vi inte längre råd att ha kvar pandan. Vi satte då på den en flytväst och hivade ned den från skeppsbron i Stockholm. Sedan dess har jag inte sett den.

tältpinne
Medlem
tältpinnes avatar
Jag och brorsan var ute och la långrev i riddafjärden sommaren 1996 och fick otroligt nog en panda på kroken. Dyngsur och förbannad var den, dessutom verkade den ha varit med om en hel del i sina dar. Pandan torkade vi och lämnade till Skansen.

mysfredde
Medlem
Jag vet att min svåger sommarjobbade på skansen där i sensommaren 97. Av någon konstig anledning så hade en panda där blivit väldigt magsjuk av all torsk han fått i sig så han togs till vetrinären. Men oturligt nog så lyckades han rymma efter att det blivit trafikstockning efter E4an. Sen dess vet nog ingen på skansen var han tagit vägen..

Ämnet är stängt
Topp Dela »