2019-09-05, 22:05
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu har jag inte läst tråden om homeinvasion och vet inte något om kvaliteten, men rubriken får mig att tänka att den hör hemma i det nya delforumet Prepping och survivalism.

(FB) Prepping och survivalism

Jag tog en snabb titt i den, och den behöver en rejäl omgång med yxan i samband med det, så allt trams och tjafs, försvinner.
Citera
2019-09-05, 22:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Här är den (FB) Vad har ni för plan vid en homeinvasion?

/Mod

Placeringen var minst sagt off och den behöver rensas från en del OT och trams på de första sidorna. Men jag tycker den skulle funka i nya forumet om den snyggades upp lite. Vapenfrågan och försvarsfrågan är intressanta ifall samhället kraschar.
Citera
2019-09-05, 22:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag tog en snabb titt i den, och den behöver en rejäl omgång med yxan i samband med det, så allt trams och tjafs, försvinner.

Exakt. Men det finns många riktigt seriösa och bra inlägg. Och jag tycker diskussionen tog sig efter ett tag.
Citera
2019-09-05, 22:12
Medlem
Svantevits avatar
Många gånger populära trådar kvävts i sin linda pga att det kliar i fingrarna på nitisk moderator.

Home invasiontråden kunde gott ha fått vara kvar. 193 svar tyder ju ändå på ett rätt stort intresse.
Citera
2019-09-05, 22:13
Medlem
Studsbolls avatar
Det är humor på episk nivå att denna tråden, med ganska skrikigt trådnamn, hade förmodligen hamnat i papperskorgen om någon annan än Admin skrivit den. En positiv överraskning att kastade trådar blivit granskade och återställda; att någon granskar de som granskar är uppenbart behövligt. Hoppas att detta sätter ny standard på modereringen.
Citera
2019-09-05, 22:41
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Jag vet en tråd som jag blev chockad över att den hamnade i papperskrogen och det var tråden "hur förbereder ni er för homeinvasion?", den hade 193 svar när den papperskorgades med motiveringen "trams". Den hade ju en seriös frågeställning då homeinvasion faktiskt kan ske så som Sverige ser ut idag. Det var "blomvattnare" som papperskorgade den.

Eftersom ni är på återställningshumör så kanske ni kan ta er en titt på den? Skulle vara trevligt om den kom tillbaka. Kan dock inte ta fram den då papperskorgen inte är sökbar och minns inte användaren som startade den.

Citat:
Exakt. Men det finns många riktigt seriösa och bra inlägg. Och jag tycker diskussionen tog sig efter ett tag.

Tog bort mög och skickade den till Prepping.

/Mod
Citera
2019-09-05, 22:43
Medlem
Citat:
Jag har många gånger tänkt kontakta admins för att driva frågan vidare, men känt att de har så mycket att göra. Det här är ju egentligen inget stort. Men nu tog jag chansen.

Så är det mina meloner. Men du råkade helt enkelt på en hederlig moderator och inte de som infiltrerat forumet och driver egen agenda. :-)
Citera
2019-09-05, 22:44
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Mitt inlägg och 49 st till menar du? Varför ska deras korrekta inlägg också kastas i en tråd som det inte är något fel på?
Varför ska moderatorer göra ditt arbete?
Finns ingen regel som säger att felpostade TS måste flyttas till rätt forumsdel.
Citera
2019-09-05, 23:02
Medlem
ClassOf76s avatar
Stort tack admin för att du tog dig tid att rätta till moderatorers många misstag! Mitt förtroende för Flashback är återupprättat. Jag börjar gilla idén med frivilliga donationer, det gör er motiverade att lyssna på användarna.
Citera
2019-09-05, 23:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Varför ska moderatorer göra ditt arbete?
Finns ingen regel som säger att felpostade TS måste flyttas till rätt forumsdel.

Vill först säga att jag inte hyser någon agg eller liknande mot moderatorn. Jag har, när jag var moderator, också fått klagotrådar och fått rätta till mina fel. Så det hör till rollen som moderator. Inget nytt under solen. Och det är därför jag inte nämner moderatorns namn, för jag ser inte att det kan tillföra något i detta fall.

Jag är inte heller den typen som startar klagotrådar när mina trådar slängs. Ett antal ligger redan i Papperskorgen och jag kontaktade ingen moderator och klagade då det hände. Men jag fann det märkligt denna gång att en tråd med så många inlägg åkte i Papperskorgen pga fel forum. Inte pga en dålig trådstart. Inte pga att tråden spårat ur. Nej, inte ett enda klagomål från moderatorn om något formfel. Det enda felet var placeringen.

Ska forumet handla om att diskutera eller ska det handla om att automatiskt slänga trådar som ligger fel och ge varning trots en aktiv och seriös diskussion? Nej, jag tycker inte det. Så jag vägrade ge mig trots att månaderna gick. När så även admin uppmärksammade att trådar med hög kvalitet låg i Papperskorgen, kände jag att jag hade rätt i mina tankegångar. Därav att jag tog tillfället i akt och bad om att tråden skulle hämtas upp från Papperskorgen.

Så det handlade inte om att vara lat. Det handlade om ett stelt synsätt som jag inte tyckte gagnade forumet.
Citera
2019-09-06, 00:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Tar jag inte med dig utan att först ha fått klartecken från admin/mod om att det är OK.

Så länge jag inte har klartecken kan jag inte kommentera hur pantat det fetade är.

Kanske det. Kanske finns det inte det. Det är upp till moderatorn...

Jag förmodar att du är kvinna (inget fel med det), för du pratar så luddigt och med en massa antydningar utan att komma till skott i dina inlägg till mig. Jag blir varken visare och klokare av det du (inte) säger.

Vill du berätta att du på telepatiskt vis fått reda på hur moderatorn för Filmforumet resonerade när han plockade upp min tråd från Papperskorgen, är det nog bäst du gör det i ett pm till mig. Med mig kan du prata fritt. Jag kommer inte skvallra. Men i den här tråden blir det bara viskningar och rop - och inget av värde sagt från din sida.

Själv fortsätter jag vidmakthålla att moderatorn för Filmforumet såg att tråden höll måttet och därför plockade upp den. Dvs allt är inte konspirationer, illuminati, ödlemänniskor och frimureri. I detta fall utgår jag från Ockhams rakkniv - det enklaste svaret är att min tråd inte hörde hemma i Papperskorgen utan i Filmforumet. Därför plockades den upp. Och jag har hittills inte läst ett inlägg som sagt att tråden inte håller standarden för Filmforumet.
Citera
2019-09-06, 00:05
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag har alltid ogillat samlingstrådar, de är rena döden för diskussioner, ska 4 personer diskutera en sak som rör X och tio andra diskuterar en annan sak som rör X och sen ytterligare ett annat gäng diskuterar en tredje sak som rör X så blir det väldigt rörigt och ohållbart. Att det pågår en massa olika diskussioner samtidigt i samma tråd om helt olika saker, även om alla handlar om ett och samma huvudämne.

Däremot så de lämpar sig samlingstrådar riktigt bra för Q&A-liknande ämnen, med en fråga-svar-struktur. T.ex. : Den officiella tråden för "enkla" eller snabba frågor om mat. Fråga/Svar. Kort och koncist. Ibland några uppföljningsfrågor och smådiskussioner men det funkar om det är av den typen.

Sen angående papperskorgning så har det väl varit en kultur att om en användare postar fel så har det papperskorgats i något slags "uppfostrande" syfte, "gör om gör rätt", typ. Där är det ju bara för Admin att bestämma hur han vill att moderatorerna ska göra så kommer dom göra det, det är inte moderatorerna som hittar på reglerna eller direktiven. Att det papperskorgas trådar som är aktiva och har levande diskussioner känns ju fel, men det beror nog på just den tidigare nämnda "kulturen" och frånvaron av tydligt direktiv från Admin.

Låter ju bra att Admin tittar på detta, det vinner hela forumet på. Det blir inte papperskorgning av en moderator och flytt av en annan, utan alla agerar likadant och användarna vet också vad som gäller.

Många verkar ha svårt att förstå att Admins tråd INTE handlade om moderatorerna utan om att komma fram till hur samlingstrådar och papperskorgning ska ske i framtiden, vilket kommer leda till nya direktiv till moderatorerna. Det är väl det som ska diskuteras? Finns andra trådar om man ska klaga på moderatorerna.
Senast redigerad av StefanHeterJag 2019-09-06 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in