21 239 besökare online
855 862 medlemmar • 45 770 344 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Brott och brottsbekämpning
Ämnet är stängt
Ämnesverktyg
kriscenter
Medlem
Hej

Ja det gick omkring en massa renar här, de var vana vid folk tydligen, så jag band fast två runt trädet här ute. De har mat så de klarar sig, men vad ska jag göra med de? Ena är nästan helvit, den är finast.

uberlight
Avstängd
uberlights avatar
Har du sett renar i området förr? Dom är knappast vilda och dessutom vad skulle du göra med dom? Släpp dom

svenrajpa
Medlem
svenrajpas avatar
Sälj skiten - få pengar - köp gräs för pengar!

Problem Solved

Rajpa Way!

"Marijuana is not something you create, make, or cook… unlike every single other drug.
"Dans är ju en lodrätt ursäkt, för ett vågrätt begär"

Kent.Ekeroth
Avstängd
Kent.Ekeroths avatar
Slakta och ät

kriscenter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uberlight
Har du sett renar i området förr? Dom är knappast vilda och dessutom vad skulle du göra med dom? Släpp dom

Har sett en gång förut, de ska inte vara här. Släppa de vet jag inte, de är dyrgripar detta, ser att torkat renkött kostar 300-400 kr kg. Bör väga 60 kg/st dessa.

Zelogath
Medlem
Zelogaths avatar
Ta reda på så att ingen äger dem först annars så kan det nog bli dyrt för dig...
Försök sälja till en renskötare annars, om det nu är vilda och du vill beröva dem dess frihet för lite pengar
"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det."

Patrish
Medlem
Patrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
Hej

Ja det gick omkring en massa renar här, de var vana vid folk tydligen, så jag band fast två runt trädet här ute. De har mat så de klarar sig, men vad ska jag göra med de? Ena är nästan helvit, den är finast.

Haha fan va najs! De är ju bara till o slakta dom, den vita pälsen är nog rätt schysst betalt för!
Lycka till!

sven33
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
Har sett en gång förut, de ska inte vara här. Släppa de vet jag inte, de är dyrgripar detta, ser att torkat renkött kostar 300-400 kr kg. Bör väga 60 kg/st dessa.

Ge oss lite bilder.

kriscenter
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Obviosuly troll?
Pics or it didn't happend

Var kan jag ladda upp bild då? tog ett från fönstret, vet ej om bilden blev bra dock. Ingen expert på detta.

gottmos
Avstängd
gottmoss avatar
bilder på dom??

Men du kan ju prata med dom när du är ledsen?

Folkskygg
Medlem
Folkskyggs avatar
Äta helt klart.

WesleyPipes
Medlem
WesleyPipess avatar
Släpp dem illa kvickt. Samerna är riktigt petiga med sina renar. Banverket måste ju t o m betala renägare ifall en av deras renar blir påkörd av ett tåg.

Ämnet är stängt
Topp Dela »