2005-01-21, 22:19
Medlem
Det är ju inget jag gör i vanliga fall.. men nu e de så att jag sitter o väntya på polarna som jag ska kröka me, dom skulle meka upp nytt avgassytem på en annan polares kärra.. men till saken känner ni er som sorgliga människor när ni druckit ensamma om ni har de? Tycker de kännss konstgt.. lyssnar på Kalle Baah o dricker Baranoff Vodka.. skönt annars.. och jag e inte den som brukar ha skuldkänslor eller vad man ska kalla de annars.. Blev ju inte bättre av att mor o far blev lite ledsna, alltså inte arga utan ledsna för att dom tycker jag druckit mycket på sista tiden, mitt i veckan o så..
Nån annan som kännt typ "skuldkänslor" de e väl egentligen fel ord, men vafan.. snart e dom nog här förreseten
kände för att lufta mej lite bara
Trevlig Helg :smart:
2005-01-22, 02:44
Medlem
Inbredpetes avatar
Vet hur det känns. Förrförra sommaren köpte jag och några polare ett flak öl (folkis) var, varje dag i 2 månaders tid. (med få små undantag)
Många som var oroliga för mej då. Riktigt dåliga var vi, satt typ 4 pers varje kväll ute nånstans och drack. Inget hände, inga tjejer eller nånting.
2005-01-22, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbredpete
Vet hur det känns. Förrförra sommaren köpte jag och några polare ett flak öl (folkis) var, varje dag i 2 månaders tid. (med få små undantag)
Många som var oroliga för mej då. Riktigt dåliga var vi, satt typ 4 pers varje kväll ute nånstans och drack. Inget hände, inga tjejer eller nånting.

mm fett konstigt blir de :S
2005-01-22, 13:05
Medlem
Toasts avatar
Jag tycker inte att det är något fel med att sitta själv och dricka några bärs, sitter gärna och dricker några starkbira framför tvn nån kväll utan att få några "skuldkännslor" eller vad man ska använda för ord.
2005-01-22, 13:08
Medlem
Laments avatar
Skulle aldrig få för mig att dricka mig riktigt packad ensam. Däremot kan det vara fint med några starköl till en fin film för att bli sådär lite skönt berusat. Givetvis är det också okej att förfesta hemma vid datorn innan man springer ut till polarna på krogen eller någon fest.
2005-01-22, 13:17
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Njae, Alkohol i så stora volymer att man blir för berusad för att skriva något vettigt vid datorn eller spela något har jag bara tagit ångestdämpande några gånger + 2-3 gånger för att undersöka saken.

Däremot blir det alltid 1-2 bira / en grogg vid datorn på fredag, det är faktist en höjdpunkt i veckan. (Nu kör jag dock vit månad, har gått helt okej)..
2005-01-22, 13:38
Medlem
Dricka, några whiskey, eller några starkisar o lyssna på metal på löjligt hög volym, själv nån gång då o då är inte fel.....
2005-01-22, 13:51
Medlem
kurdiss avatar
Jag är alltid ensam när jag dricker.
Tycker om det. Kan också bero på att jag är osocial.
2005-01-22, 20:37
Medlem
Kanske bör nämnas först att jag har vissa problem med alkohol, men jag föredrar helt klart att dricka ensam, eller ibland med högst 1-2 kompisar hemma. Allt som kan inträffa då det är för mycket folk runtom tycker jag kan förstöra alkoholruset ganska lätt... Kan ju ha att göra med att jag inte gillar folk i allmänhet.
2005-01-22, 20:41
Medlem
en gång drack jag folkisar hemma när morsan och de andra var i örebro under ett par dagar. Kändes bäst så eftersom jag har skog omkring mig.
2005-01-22, 20:46
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag föredrar att dricka ensam. Finns inget mysigare än att sätta sig vid datorn en fredagskväll, skruva av korken på litern och börja hinka samtidigt som man sätter på lite gammal fin hårdrock på stereon och blir riktigt nostalgisk.
2005-01-22, 22:23
Medlem
Jag tycker det är skönt att dricka lite grann framför datorn samtidigt som jag lyssnar på bra musik. Men det gäller att hålla koll så att man inte dricker så mycket att bokstäverna på datorskärmen grötar ihop sig och att man snubblar på tangentbordet.

Jag får ingen ångest av det. Oftast slutar det ändå med att jag springer ner till krogen och träffar mina vänner och folk jag inte känner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in