2020-03-09, 20:47
  #13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Går det eller går det ej att diskutera klimatpolitik på politik/inrikes, Meiji?

Kan eller vill du inte svara så står min generella kritik om att klimat- och miljöfrågor inte får utrymme på forumet.

Visst får klimat- och miljöfrågor urymme här, dock i sitt eget forum.

Posta på rätt ställe och på rätt sätt så har du all möjlighet att diskutera.

Klimat- och miljöfrågor i klimat- och miljöavdelningen. Hur svårt kan det vara att förstå det?

Och angående din topic på den här tråden så kan ingen moderator ensam banna någon.
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2020-03-09 kl. 20:50.
Citera
2020-03-09, 21:46
  #14
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst får klimat- och miljöfrågor urymme här, dock i sitt eget forum.

Posta på rätt ställe och på rätt sätt så har du all möjlighet att diskutera.

Klimat- och miljöfrågor i klimat- och miljöavdelningen. Hur svårt kan det vara att förstå det?

Och angående din topic på den här tråden så kan ingen moderator ensam banna någon.
(FB) Ge oss ett subforum för "Klimat- och miljönyheter" med en speciell regel

Sluta rövslicka, f.ö. Du har inte ens några argument. Du skriver bara vad du tror Flashback-ledningen skulle gilla.

Posta i tråden ovan, och ta upp motargument till de argument jag lägger fram om du nu på allvar står vid din åsikt.
Citera
2020-03-09, 23:21
  #15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
(FB) Ge oss ett subforum för "Klimat- och miljönyheter" med en speciell regel

Du har inte ens några argument.

Posta i tråden ovan, och ta upp motargument till de argument jag lägger fram om du nu på allvar står vid din åsikt.

Mina argument är solklara till skillnad från dina, både i denna tråden och den du länkar till.

Det finns ingen som helst anledning till att just ditt favoritämne skulle få omfattas av någon specialregel. Då skulle allas favoritämne också kunna få en regel. Ska jag kunna få det i en ny unik highl7ghtfärg då månne?

Faktum kvarstår. Du startar oupphörligt frekvent trådar i fel forumdel. Klimat- och miljö har en egen forumdel, inse det. Sedan när du klagar på ditt eget misstag kan du inte ens följa de enkla riktlinjer som finns.

Och en mod kan fortfarande inte ensam stänga av någon. Det heter för övrigt inte ens banna.
Citera
2020-03-09, 23:30
  #16
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Mina argument är solklara till skillnad från dina, både i denna tråden och den du länkar till.

Det finns ingen som helst anledning till att just ditt favoritämne skulle få omfattas av någon specialregel. Då skulle allas favoritämne också kunna få en regel. Ska jag kunna få det i en ny unik highl7ghtfärg då månne?

Faktum kvarstår. Du startar oupphörligt frekvent trådar i fel forumdel. Klimat- och miljö har en egen forumdel, inse det. Sedan när du klagar på ditt eget misstag kan du inte ens följa de enkla riktlinjer som finns.

Och en mod kan fortfarande inte ensam stänga av någon. Det heter för övrigt inte ens banna.
Du är verkligen expert på att ordbajsa. Argumenten i tråden, som ska tas upp i tråden och inte här, är att det just nu är "specialregler" för just klimat- och miljönyheter som inga andra jävla nyheter har.

Hittar du motargument till detta mer än "Nä, det tycker ja inte!" så posta i tråden. Annars kan du gott försvinna från min verklighet, brown nose.
Citera
2020-03-10, 05:10
  #17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Du är verkligen expert på att ordbajsa. Argumenten i tråden, som ska tas upp i tråden och inte här, är att det just nu är "specialregler" för just klimat- och miljönyheter som inga andra jävla nyheter har.

Hittar du motargument till detta mer än "Nä, det tycker ja inte!" så posta i tråden. Annars kan du gott försvinna från min verklighet, brown nose.

Jag har ingenstans "argumentet" "nej, det tycker jag inte".

Jag och flera med mig har istället det oerhört sakliga argumentet att du postar saker i PI som inte hör hemma där. Det är oerhört enkelt att förstå varför dina trådar därför inte får fortleva och att du till slut blir varnad eftersom du inte kan ta till dig det.
Citera
2020-03-10, 09:23
  #18
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har ingenstans "argumentet" "nej, det tycker jag inte".

Jag och flera med mig har istället det oerhört sakliga argumentet att du postar saker i PI som inte hör hemma där. Det är oerhört enkelt att förstå varför dina trådar därför inte får fortleva och att du till slut blir varnad eftersom du inte kan ta till dig det.
Mr. Brown Nose ignorerar fortfarande argumenten i tråden: Varför skyfflas så gott som allt i "miljöforumet" in i en stor samlingstråd, eller låses, eller papperskorgas?

Är det rättvist att dessa nyheter, som diskuteras överallt annat på nätet, inte tillåts nå "Aktuella Ämnen" på Flashback, och alltså mer eller mindre begravs i en tråd om huruvida "global uppvärmning existerar eller ens är något att bry sig om?", som den stora samlingstråden (läs: graven) på forumet faktiskt handlar om?

OT raderas inte. Troll får trolla. Vetenskap beaktas inte.

Och det finns noll och ingen miljödiskussion på Flashback, trots att hela partier baserar sin politik på det.

Meiji har dessutom inte svarat på frågan "Går det att diskutera inrikes klimatpolitik på Flashback?", trots upprepade frågor.

Men, hitta motargument till allt detta, Mr. Brown Nose, så svarar jag. För att det går att diskutera dessa nyheter i en död tråd, på ett dött forum som knappt någon besöker, är inte ett försvar mot argumenten jag lägger fram, att ämnet särbehandlas (då förmodligen moderatorerna är klimatförnekare hela högen).
Citera
2020-03-10, 10:26
  #19
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
För kännedom.

Ree81 fick en varning efter den tredje tråden, som Ree81 startat i Politik Inrikes de senaste veckorna, där TS inte fokuserar på svensk inrikespolitik.

Ree81 har således fått en (1) varning av mig för detta oskick.
Du har kanske rätt i din bedömning av tråden, att den skulle platsa bättre i Klimat, miljö och geovetenskap än i inrikes.

Men därifrån kastade sen najas den i papperskorgen med motiveringen
"Hur politiker reagerar och politiska agendor är inte vetenskap".


Har du eller najas möjligen någon idé om var TS faktiskt skulle kunna ta upp sitt ämne? Eller når inte just det upp till de högt ställda kraven för att kvala in på Flashback?

Det finns många nu för tiden som delar TS oro. Finns det verkligen ingen plats på Flashback, av alla ställen, för att diskutera om vad svenska politiker borde göra (eller inte göra, om man tycker det) i klimatfrågan?

Asså, på riktigt?
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2020-03-10 kl. 10:32.
Citera
2020-03-10, 10:34
  #20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Mr. Brown Nose ignorerar fortfarande argumenten i tråden: Varför skyfflas så gott som allt i "miljöforumet" in i en stor samlingstråd, eller låses, eller papperskorgas?

Är det rättvist att dessa nyheter, som diskuteras överallt annat på nätet, inte tillåts nå "Aktuella Ämnen" på Flashback, och alltså mer eller mindre begravs i en tråd om huruvida "global uppvärmning existerar eller ens är något att bry sig om?", som den stora samlingstråden (läs: graven) på forumet faktiskt handlar om?

OT raderas inte. Troll får trolla. Vetenskap beaktas inte.

Och det finns noll och ingen miljödiskussion på Flashback, trots att hela partier baserar sin politik på det.

Meiji har dessutom inte svarat på frågan "Går det att diskutera inrikes klimatpolitik på Flashback?", trots upprepade frågor.

Men, hitta motargument till allt detta, Mr. Brown Nose, så svarar jag. För att det går att diskutera dessa nyheter i en död tråd, på ett dött forum som knappt någon besöker, är inte ett försvar mot argumenten jag lägger fram, att ämnet särbehandlas (då förmodligen moderatorerna är klimatförnekare hela högen).

Dina argument är ointressanta då du vill få till en särbehandling för egen del.

Du kan inte påstå att allt skyfflas in i en stor samlingstråd. Samlingstrådar finns bara för specifika ämnen istället för massor med olika trådar om samma. Har du en trådstart som det inte tidigare finns tråd om så finns det som sagt en avdelning för den. Avdelningen är ju inte död. Det finns en tråd om klimatförändringar som täcker det specifika ämnet, men även massor av trådar utöver det.

Att du postar PI-trådar i miljö visar ju bara på att du inte förstår vad som hör hemma var. Hur du än krystar till det så får du ingen genväg till AÄ.

Brukar inte svara användare som när argumenten tryter går över till invektiv, men gjorde ett undantag här, men det får vara bra så. Lär dig att diskutera på ett vettigt sätt så kommer du längre, både i trådar ute i forumet och i dina klagotrådar.

Bye.
Citera
2020-03-10, 10:49
  #21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Kort historia kort: Jag startar en tråd om klimatkrisen och hur svenska politiker ignorerar den på politik/inrikes.

(FB) Sverige: Landet som ignorerar den fullständigt katastrofala klimatkrisen som kommer

Direkt börjar folk posta, eftersom det finns ett stort intresse av att "få rätt" i klimatfrågan, vilket många gör genom att posta direkta myter och propaganda de hört.

Jag svarar på ett par inlägg, och är inte förvånad över att folk direkt går OT.

Meiji kommer in i tråden, ser att jag svarat, och ger MIG en varning samt flyttar tråden (utan angedd anledning).



I PM påstår han även att jag "inte fokuserar på svensk inrikespolitik", eftersom jag svarar på inlägg i tråden. Detta är 100% utanför regelverket och ett rätt vedervärdigt beteende, då han gjort såhär flera gånger tidigare, och jag nu har 3 varningar för samma "beteende" (beteendet är hans).



Han är förövrigt öppet klimatförnekande, och av allt att döma vill han inte ha några klimatpolitiska diskussioner på "hans" forum. Exempel på myter han sprider om klimatvetenskap: (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag efterfrågar härmed att de varningar jag utdelats av Meiji ska tas bort, eftersom jag anser att han överträder sin roll som moderator när han direkt ger mig varningar för att svara på OT-inlägg som görs av andra i tråden. Det är maktmissbruk och korruption, oavsett hur löjligt det känns att säga så om ett forum. Syftet med varningarna är precis som jag upplevt från honom förut, att ge mig så många varningar att jag sen snabbt kan bannas om jag "överträder reglerna" igen.
Nu tycker jag iofs inte att din trådstart är värre än så mycket annat som faktiskt får stå kvar. Men den skulle iaf helt klart kunna förbättras om du vill ha den just i inrikes.

Se till att ha en tydlig koppling till en faktiskt inrikespolitisk fråga. Ta t ex upp en riksdagsmotion från något av våra riksdagspartier. Eller skriv något mer konkret om vad något eller några riksdagspartier gör. Eller INTE gör. Ta upp sånt som hur stora anslagen till klimat och miljöarbete är i budgeten eller i någon s k skuggbudget. Tala om enskilda svenska politiker och vad de gör eller inte gör i klimatfrågan. Diskutera konkreta relevanta frågor som svensk bensinskatt och vägtullar. Etc.

Kort sagt, se till att din trådstart i inrikes solklart handlar om svensk inrikespolitik. Ge inte upp, ditt ämne är viktigt.
Citera
2020-03-10, 10:58
  #22
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nu tycker jag iofs inte att din trådstart är värre än så mycket annat som faktiskt får stå kvar. Men den skulle iaf helt klart kunna förbättras om du vill ha den just i inrikes.

Se till att ha en tydlig koppling till en faktiskt inrikespolitisk fråga. Ta t ex upp en riksdagsmotion från något av våra riksdagspartier. Eller skriv något mer konkret om vad något eller några riksdagspartier gör. Eller INTE gör. Ta upp sånt som hur stora anslagen till klimat och miljöarbete är i budgeten eller i någon s k skuggbudget. Tala om enskilda svenska politiker och vad de gör eller inte gör i klimatfrågan. Diskutera konkreta relevanta frågor som svensk bensinskatt och vägtullar. Etc.

Kort sagt, se till att din trådstart i inrikes solklart handlar om svensk inrikespolitik. Ge inte upp, ditt ämne är viktigt.
Bra förslag. Men jag ger upp.

En kvalificerad gissning är att tråden kommer överösas med OT, och då kommer pappa Meiji in med ett hånleende och säger "App app app, här ska vi minsann beakta de viktiga rrrrrrreglerna på forumet! Tråd låses eftersom det är för mycket OT.".

Den enda lösningen på problemen med Flashbacks yttrandefrihet är:

Att starta ett alternativ till Flashback, med liknande regler och eventuell möjlighet att importera hela trådar (vilket Flashback inte kan säga till något om), så diskussioner kan återupptas direkt. Med mer demokrati, 100% transparens och utbytbara moderatorer.
Citera
2020-03-10, 11:07
  #23
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Bra förslag. Men jag ger upp.

En kvalificerad gissning är att tråden kommer överösas med OT, och då kommer pappa Meiji in med ett hånleende och säger "App app app, här ska vi minsann beakta de viktiga rrrrrrreglerna på forumet! Tråd låses eftersom det är för mycket OT.".

Den enda lösningen på problemen med Flashbacks yttrandefrihet är:

Att starta ett alternativ till Flashback, med liknande regler och eventuell möjlighet att importera hela trådar (vilket Flashback inte kan säga till något om), så diskussioner kan återupptas direkt. Med mer demokrati, 100% transparens och utbytbara moderatorer.

Fast om massa OT sker i en korrekt placerad tråd är det bara att rp'a (gärna inte svara på OT då det lätt kan bli en varning på det). Är en jäkla massa som förstör trådar med en massa OT tyvärr. Jag tror att en tråd likt den du hade skulle vara intressant om den varit lite bättre gjord och med mer förankring i forumdelen, tyckte rubriken såg intressant. (Jag spekulerar här då jag inte sett hur du utformade din tråd, utan gick på att den hade flyttats).
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2020-03-10 kl. 11:10.
Citera
2020-03-10, 12:55
  #24
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Du har kanske rätt i din bedömning av tråden, att den skulle platsa bättre i Klimat, miljö och geovetenskap än i inrikes.

Men därifrån kastade sen najas den i papperskorgen med motiveringen
"Hur politiker reagerar och politiska agendor är inte vetenskap".


Har du eller najas möjligen någon idé om var TS faktiskt skulle kunna ta upp sitt ämne? Eller når inte just det upp till de högt ställda kraven för att kvala in på Flashback?

Det finns många nu för tiden som delar TS oro. Finns det verkligen ingen plats på Flashback, av alla ställen, för att diskutera om vad svenska politiker borde göra (eller inte göra, om man tycker det) i klimatfrågan?

Asså, på riktigt?

Problemet här är att det finns massor av befintliga trådar om klimatet ur en massa olika aspekter. Detta är dock helt ointressant för TS, för han vill enligt egen utsago bara starta nya trådar som ska upp på Aktuella ämnen. Han är inte här för att diskutera utan för att spamma forumet med klimat-trådar så fort det kommer en nyhet i Aftonbladet om något nytt temperaturrekord som slagits någonstans i världen. Dessa hänvisar jag då till den befintliga tråden om klimatförändringar som finns i just Klimat, miljö och geovetenskap. Men det är helt ointressant för TS, han vill spamma nya trådar som han sedan ska få upp på Aktuella ämnen. Han är här för att missionera helt enkelt. Han anser att klimatet är så viktigt att det ska därför vara ok för honom att posta nya trådar konstant i alla delforum. Därför vränger han ut och in på sig själv för att skapa nya trådar i diverse delforum, med mer eller mindre långsökta frågeställningar för att tvinga in trådstarten med skohorn i det delforum han för tillfället vill spamma. Han förvandlar sedan konsekvent alla dessa trådar till en allmän diskussion om just klimatet oavsett vad den ursprungliga frågeställningen var.

Jag har förklarat för honom i massvis med PM att om man (i KM&G) skulle ha en tråd varje gång det kommer en klimatnyhet skulle vi ha 100 trådar som efter en dag alla förvandlats till en allmän diskussion om klimatförändringarna.

Och klimatet diskuteras och har diskuterats i flera olika forum utanför de vetenskapliga delarna, med olika frågeställningar. Ett snabbt nerslag ger tex nedanstående, långt ifrån fullständiga lista, först de som ligger under KM&G och sedan några övriga underforum.

(FB) Hur kommer landskapet att förändras med förändrat klimat?
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
(FB) Hur mycket kommer Coronaviruset förbättra klimatet?
(FB) Greta Thunbergs frekventa twittrande bidrar till större klimathot än flyget?
(FB) Gör Nordsjön till en jättelik damm sjukaste jag har hört för klimatet
(FB) Läser klimatalarmisterna ens "forskningen" de själva hänvisar till?
(FB) Förstår klimatförnekare hur man granskar forskning?
(FB) Beror klimatetförändringarna på att jordaxeln rört sig, som enligt denna videon??
(FB) Koldioxidutsläppen har historiskt hjälpt oss och möjliggjort civilisationens tillväxt
(FB) Antropogen uppvärmning, räddningen för Sverige!?
(FB) Enkel lösning på "klimatkrisen"?

Politik Inrikes
(FB) Regeringen miljardsatsar på klimat
(FB) 2018 - MeToo, 2019 - Klimat, 2020?
(FB) Kanske klimat hysterin kan vara positivt för Sverige?
(FB) MASSHYSTERI är diagnosen på sv politiskt klimat enl. internat, erkänd psykiatriker
(FB) Alla partier haft klimat möte men SD var inte inbjudna, hur länge ska detta pågå??
(FB) Jimmie Åkesson säger att Greta Thunberg är ett barn och borde gå i skolan. Sanning?
(FB) Olönsamt att driva Ringhals 1 & 2 vidare, M+KD+SD+L vill ändå återuppta driften
(FB) Klimatfrågan i svensk politik
(FB) CO2 KLIMATNÖDLÄGE - Praktiska tips för överlevnad
(FB) Det s.k. bensinupproret har fått mig att hata svenska folket!

Politik utrikes
(FB) Chocken : österrikes miljöparti sätter miljön främst!!!!!
(FB) F.D klimatchef inom FN anser att läget är akut och att folk måste protestera
(FB) Världsledare och företagsledare ska diskutera klimat – 1 500 privatflyg väntas landa
(FB) Klimat, miljö & politik = FALSKT ALARM
(FB) USA drar sig ur Paris-Avtalet.
(FB) Greta Thunbergs resa till Davos tog 30 tim. Varför räknas inte tid som miljöpåverkan?
(FB) Klimatet - nya konflikten?

Ekonomi
(FB) Fonder med fokus på framtidens klimat. T.ex solceller?
(FB) Är du klimatskeptiker men ändå göder alarmisterna med pengar omedvetet . Antagligen.
(FB) Klimatdemostrationernas påverkan på inflationen och räntan

Fordon
(FB) Ny forskning visar att elbilar inte är så miljövänliga som man trott
(FB) Transportstyrelsen: Byt era tvåtaktsmotorer
(FB) Undersökning: Svenskarna ratar elbilen pga batteriernas miljöpåverkan!
(FB) Fossila bränslen slutar säljas 2030 - förslag från MP
(FB) Elbilar är inte miljöbilar!

Kultur
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
(FB) klimat censur.
(FB) SVT planerar klimat och miljötema 2-9 september.
(FB) SVT: "Jorden står inför en akut klimatkris. Det fastslår över 11 000 miljöexperter"
(FB) DN:s nya fixidé; klimatet
(FB) Klimatalarmismen i SVT och TV4 har tappat alla proportioner
(FB) Elsa Widding - mobbad klimathäxa?
(FB) Nytt klimatdrev från medierna. Vad ligger bakom?

Mat
(FB) Köttätare-ren idioti. Köttätare, försvara er.
(FB) Hur pressar vi butikerna att sluta sälja mat med dålig miljöpåverkan?
(FB) Klimatsmart mat i skolan
(FB) Vad äter ni helst för att rädda klimatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in