Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Politik är att ta andras pengar. Det är ett självändamål för varje politiker, ju mer man tar från andra desto bättre för en själv, eller hur?
Somliga politiker hittar ibland på falska förevändningar för sin stöld och sitt tvång. Som t.ex. att vi får bättre väder om bara han tar mer pengar av dig. Sådana uppenbara lögner är till för att lura enstaka människor som är så otroligt korkade (tro't om du vill!) att de inbillar sig att politiker har goda avsikter och att de behövs för att skapa bra saker i samhället.
Om Sjöstedt får igenom sin koldioxidskatt gynnar väl inte honom själv direkt? Hans lön kommer vara den samma även efter han infört skatten. Hur menar du att de gynnar politikerna själva?
Däremot tror jag det handlar om makt i första hand. Som jag skrev ovan, man vill skrämma upp folk för att få dem att inte våga rösta på nåt annat och på det viset vinna politiskt inflytande. Vad jag dock inte förstår är hur folk kan vara så förbannat godtrogna och helt okritiskt tro på allt som alla politiker säger bara för att de är just politiker??? Vem som helst kan ju efterforska och se att det inte finns någon verklighetsförankring i det dom påstår, och att driva genom politiska beslut med miljardbudgetar på något som saknar verklighetsförankring är helt jävla obegripligt.
Åsa Romson står i Almedalen och mordhotar hela världens befolkning, och alla går på det!? Hur kan de få komma undan med sina lögner?
Man sätter klimatfrågan (koldioxidutsläpp) i fokus bara för att "det hotar hela mänskligheten och allt liv" istället för att fokusera på den miljöförstöring som
faktiskt händer, jag tänker på övergödning av Östersjön, skövling av Amazonas osv osv. Men det funkar väl inte att skrämma upp tillräckligt många med de
verklighetsgrundade uttalandena. Politikerna ägnar sig åt selektiv idioti till att framföra det som gynnar deras maktposition ännu mer, sen vad som är sant och inte skiter de fullständigt i uppenbarligen! Fan!