2014-09-18, 23:03
Medlem
WailingJohns avatar
http://www.falskt-alarm.se/author/gosta/

Har precis läst klart den här publikationen som jag blev rekommenderad i tråden om global uppvärmning. Det här har fått mig att fundera över hur korrput den politiska verkligheten egentligen är vad gäller frågan om utsläpp. Hur fasen kan politiker världen över anslå miljardsatsningar för att minska koldioxidutsläpp när det uppenbarligen inte finns några vetenskapliga belägg för att det över huvud taget skulle vara skadligt för, eller ens påverka, miljön och klimatet?

Vem är det man försöker lura, och varför ???
Senast redigerad av WailingJohn 2014-09-18 kl. 23:07.
Citera
2014-09-18, 23:15
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WailingJohn
http://www.falskt-alarm.se/author/gosta/

Har precis läst klart den här publikationen som jag blev rekommenderad i tråden om global uppvärmning. Det här har fått mig att fundera över hur korrput den politiska verkligheten egentligen är vad gäller frågan om utsläpp. Hur fasen kan politiker världen över anslå miljardsatsningar för att minska koldioxidutsläpp när det uppenbarligen inte finns några vetenskapliga belägg för att det över huvud taget skulle vara skadligt för, eller ens påverka, miljön och klimatet?

Vem är det man försöker lura, och varför ???
Lovvärd trådstart men egentligen borde den kanske ligga under Politik - Utrikes eftersom bluffen är lika global som den uteblivna värmeökningen.

OnT så är väl den vanligaste teorin beskattningsmöjligheten bluffen öppnar för.
Citera
2014-09-18, 23:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
Gröna miljöpartister är som vattenmeloner gröna på utsidan men röda på insidan. En hel del handlar om att få ta ut så mycket skatt som möjligt. Solens energiinstrålning är vad som i huvudsak påverkar världens klimat inte utsläppen.
Citera
2014-09-18, 23:21
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Lovvärd trådstart men egentligen borde den kanske ligga under Politik - Utrikes eftersom bluffen är lika global som den uteblivna värmeökningen.

OnT så är väl den vanligaste teorin beskattningsmöjligheten bluffen öppnar för.
Mjo, jag velade lite inför var jag skulle placera den.

Mod: Flytta den hellre än PK:a den om den skulle vara felplacerad, tack.

Precis... koldioxidskatt som MP strider för osv. Men vad är motivet för höjda skatter egentligen? För att politiker ska kunna berika sig själva ännu mer osv ser jag som ett banalt skäl och inte särskilt trovärdigt, som jag vet att en del tycker.

Har själv tänkt att de snarare vill skrämma upp folk till att få dem att inte våga rösta på nåt annat, för att själva vinna politisk makt. Men det här borde ju vara ett gigantiskt vågspel från politikernas håll eftersom vem som helst, när som helst, kan göra lite efterforskning och se att det inte är trovärdigt.
Citera
2014-09-19, 08:28
Medlem
timbahs avatar
Nu, när religionen spelat ut sin roll i ett modernt samhälle så behöver politikerna nått nytt för att kontrollera folket. Då passar det med hittepå modeller såsom "vi måste agera nu, om 20 år kan det vara för sent" om jordens undergång.

Det tragiska är att folk som levt ett tag märker hur apokalypsen bara förskjuts framåt. När apokalypsen uteblir behöver de inte stå till svars för vad de sagt.
Men viss ändring i budskapet har jag märkt. Från "global uppvärmning" så har media ändrat begreppet till "klimathotet". Man kan väva in alla sorts faror i det begreppet för att mjölka skatt med gott samvete.

De som hängt med i debatten ett tag vet vad jag menar. Nån som minns varningarna om ny istid och i början av 90-talet när det helt svängde?
Citera
2014-09-19, 09:03
Medlem
timbahs avatar
Ett tillägg om "Klimathotet" är ju att det tagit fokus ifrån miljöfrågor som verkligen betyder nått och är viktiga. De effekter som konsumtionssamhället/välfärdssamhället har på miljön.
Citera
2014-09-19, 09:08
Medlem
Fris avatar
Politik är att ta andras pengar. Det är ett självändamål för varje politiker, ju mer man tar från andra desto bättre för en själv, eller hur?

Somliga politiker hittar ibland på falska förevändningar för sin stöld och sitt tvång. Som t.ex. att vi får bättre väder om bara han tar mer pengar av dig. Sådana uppenbara lögner är till för att lura enstaka människor som är så otroligt korkade (tro't om du vill!) att de inbillar sig att politiker har goda avsikter och att de behövs för att skapa bra saker i samhället.
Citera
2014-09-19, 13:44
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Politik är att ta andras pengar. Det är ett självändamål för varje politiker, ju mer man tar från andra desto bättre för en själv, eller hur?

Somliga politiker hittar ibland på falska förevändningar för sin stöld och sitt tvång. Som t.ex. att vi får bättre väder om bara han tar mer pengar av dig. Sådana uppenbara lögner är till för att lura enstaka människor som är så otroligt korkade (tro't om du vill!) att de inbillar sig att politiker har goda avsikter och att de behövs för att skapa bra saker i samhället.
Om Sjöstedt får igenom sin koldioxidskatt gynnar väl inte honom själv direkt? Hans lön kommer vara den samma även efter han infört skatten. Hur menar du att de gynnar politikerna själva?

Däremot tror jag det handlar om makt i första hand. Som jag skrev ovan, man vill skrämma upp folk för att få dem att inte våga rösta på nåt annat och på det viset vinna politiskt inflytande. Vad jag dock inte förstår är hur folk kan vara så förbannat godtrogna och helt okritiskt tro på allt som alla politiker säger bara för att de är just politiker??? Vem som helst kan ju efterforska och se att det inte finns någon verklighetsförankring i det dom påstår, och att driva genom politiska beslut med miljardbudgetar på något som saknar verklighetsförankring är helt jävla obegripligt.

Åsa Romson står i Almedalen och mordhotar hela världens befolkning, och alla går på det!? Hur kan de få komma undan med sina lögner?

Man sätter klimatfrågan (koldioxidutsläpp) i fokus bara för att "det hotar hela mänskligheten och allt liv" istället för att fokusera på den miljöförstöring som faktiskt händer, jag tänker på övergödning av Östersjön, skövling av Amazonas osv osv. Men det funkar väl inte att skrämma upp tillräckligt många med de verklighetsgrundade uttalandena. Politikerna ägnar sig åt selektiv idioti till att framföra det som gynnar deras maktposition ännu mer, sen vad som är sant och inte skiter de fullständigt i uppenbarligen! Fan!
Senast redigerad av WailingJohn 2014-09-19 kl. 13:51.
Citera
2014-09-19, 15:39
Medlem
Försöksdjurs avatar
Du har alltså läst en "publikation" på Falskt-alarm av någon Gösta och du köper allt han skriver utan att ha läst någon vetenskaplig publikation alls eller?
Citera
2014-09-19, 15:48
Medlem
MisterMGMTs avatar
Det var precis jordbävning i Sverige. Klimathotet är bluff aah visst...
Citera
2014-09-19, 15:54
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Du har alltså läst en "publikation" på Falskt-alarm av någon Gösta och du köper allt han skriver utan att ha läst någon vetenskaplig publikation alls eller?
Vilken 'vetenskaplig publikation' rekommenderar du..?
Citera
2014-09-19, 16:03
Medlem
Jag har postat länken tidigare, Greenpeace grundaren Dr P Moore (Ekologi) som också kallar det en
bluff på en klimatkongress.

https://www.youtube.com/watch?v=NtcNjoDe5Pg

https://www.youtube.com/watch?v=eiPIvH49X-E 31000 forskare som säger falskt alarm

https://www.youtube.com/watch?v=9SOjyMir6Z0
Senast redigerad av rusellpeters 2014-09-19 kl. 16:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in