Visst, det är för jävligt med det höga bensinpriset. Såg nyligen ett exempel på twitter där någon bröt ner det bisarra med en fulltankning på 1000 kr.
Av tusenlappen han betalade för bensinen hade han bara fått soppa för 200 kr, resten hade gått till att betala moms och rekordhög bensinskatt.
Vidare hade han redan från början skattat bort en tusenlapp för den tusenlapp han tankade bilen för(marginal/inkomstskatt).
Som om inte det var nog så hade hans arbetsgivare betalt 650 SEK i arbetsgivaravgifter för dessa 2 tusen kronor.
Summa summarum, för 2650 kr fick han soppa för 200 kr, resten gick bort på vägen i diverse skatter, moms och avgifter.
Självklart inte rimligt.
För åtta dagar sedan skrev tidningen "nyheter idag" att 200.000 var medlemmar i facebookgruppen med namnet "Bensinupproret"
https://nyheteridag.se/bensinuppror-samlar-200-000-medlemmar-och-vaxer-kan-explodera-nar-som-helst/
Sunt att folk reagerar. Men så jävla typiskt att de gör det just när det drabbar deras egen plånbok. I övrigt är de helt jävla blinda till vad som händer med landet.
Just vetskapen att svenska folket kan vakna till, bli ilskna och reagera väcker på något sätt hat i mig.
Om de nu har förmågan att säga ifrån, vilket de uppenbarligen har, varför har de inte reagerat starkare på på denna giftiga PK-kultur som hela samhället är marinerat i?
Kulturmarxismen har brett ut sig så till den grad att det är svårt att leva ett normalt liv. Varför inte reagera starkare på den usla journalistiken eller folkförrädarna till politiker?
Det som händer med landet som helhet är det verkligt upprörande. Inte några kronor högre bensinpris.
Kommuner som går på knäna, sjuk-/äldrevård som inte fungerar, hbtq-propaganda till våra unga, giftig feminism som sår split mellan könen, blattar som bryter ner landet socialt och ekonomiskt - Det är liksom faktorer som verkligen påverkar det generella välmåendet, folkgemenskapen och framtida generationer.
Men nej då, det upprör inte den konventionelle och konflikträdde svensken i närheten lika mycket som bensinpriset.
Bara min plånbok mår ok så klagar jag inte.
Så gement, småsint och egoistiskt. Nästan så att man känner att svensken får skylla sig själv för detta mångkulturella, pk-förstörda land som hen lever i.
Hur känner ni? Reagerar svensken på det som verkligen hotar vårt folks välmående och framtid, eller reagerar hen mest när något drabbar hen personligen?
Av tusenlappen han betalade för bensinen hade han bara fått soppa för 200 kr, resten hade gått till att betala moms och rekordhög bensinskatt.
Vidare hade han redan från början skattat bort en tusenlapp för den tusenlapp han tankade bilen för(marginal/inkomstskatt).
Som om inte det var nog så hade hans arbetsgivare betalt 650 SEK i arbetsgivaravgifter för dessa 2 tusen kronor.
Summa summarum, för 2650 kr fick han soppa för 200 kr, resten gick bort på vägen i diverse skatter, moms och avgifter.
Självklart inte rimligt.
För åtta dagar sedan skrev tidningen "nyheter idag" att 200.000 var medlemmar i facebookgruppen med namnet "Bensinupproret"
https://nyheteridag.se/bensinuppror-samlar-200-000-medlemmar-och-vaxer-kan-explodera-nar-som-helst/
Sunt att folk reagerar. Men så jävla typiskt att de gör det just när det drabbar deras egen plånbok. I övrigt är de helt jävla blinda till vad som händer med landet.
Just vetskapen att svenska folket kan vakna till, bli ilskna och reagera väcker på något sätt hat i mig.
Om de nu har förmågan att säga ifrån, vilket de uppenbarligen har, varför har de inte reagerat starkare på på denna giftiga PK-kultur som hela samhället är marinerat i?
Kulturmarxismen har brett ut sig så till den grad att det är svårt att leva ett normalt liv. Varför inte reagera starkare på den usla journalistiken eller folkförrädarna till politiker?
Det som händer med landet som helhet är det verkligt upprörande. Inte några kronor högre bensinpris.
Kommuner som går på knäna, sjuk-/äldrevård som inte fungerar, hbtq-propaganda till våra unga, giftig feminism som sår split mellan könen, blattar som bryter ner landet socialt och ekonomiskt - Det är liksom faktorer som verkligen påverkar det generella välmåendet, folkgemenskapen och framtida generationer.
Men nej då, det upprör inte den konventionelle och konflikträdde svensken i närheten lika mycket som bensinpriset.
Bara min plånbok mår ok så klagar jag inte.
Så gement, småsint och egoistiskt. Nästan så att man känner att svensken får skylla sig själv för detta mångkulturella, pk-förstörda land som hen lever i.
Hur känner ni? Reagerar svensken på det som verkligen hotar vårt folks välmående och framtid, eller reagerar hen mest när något drabbar hen personligen?
__________________
Senast redigerad av Belavia 2019-05-17 kl. 09:22.
Senast redigerad av Belavia 2019-05-17 kl. 09:22.