Citat:
Ursprungligen postat av
whyman
Skaraborg2 det här är onekligen i mina ögon den intressantaste tråden på Flashback. Jag följde den länge men blev frustrerad över hur du ständigt antydde att du viste saker men inte kunde skriva ut det. Har du någongång skrivit i klartext i den här tråden vad du tror skedde dagen då de försvann, om inte varför då?
Jag kan bara se en anledning till varför man inte skulle vilja skriva om vad som skedde här i tråden. Det är att någon än idag skulle vara i livsfara alternativt få sitt liv förstört om sanningen kom fram. Om det är så varför inte säga det?
Ja, det är verkligen ett intressant, märkligt och svårutrett fall!
Du blev frustrerad? Vem tror du inte har blivit det över att det har varit på det här sättet? Inte minst de anhöriga har helt naturligt blivit mycket frustrerade efter alla dessa år!
Jag har faktiskt förut skrivit vad jag
tror skedde denna dag. Att deras, och även bilens försvinnande, hade att göra med Grodmansrånet. Att
tro är dock inte att
veta och behöver därmed inte vara riktigt. Finns i a f inget som talar emot denna teori med tanke på vad som har framkommit.
Grodmansligan begick bankrånet i Gamlestaden denna dag. Detta är ett välkänt faktum. Vi
vet också att Dahlsjö, Gay och Kjell-Åke också var ute och rörde på sig samtidigt på Göteborgs gator. Om nu "Dahlsjögänget" var ute på stan samtidigt hade något att göra med Grodmansrånet kan varken jag eller någon annan
bevisa. Bara att konstatera att så var fallet. De kan ju ha varit någon helt annanstans och suttit och inväntat att spöregnet och blåsten skulle lugna ner sig?
Till en början verkar det mera vara som så, att de tre försvunna gick under jorden än att de försvann hux flux. Finns vittnesiakttagelser av de tre efter detta ödesdigra datum.
Däremot så
vet vi att Kjell-Åkes kompis, Kent-Åke Sollenstedt, gick ut till sjöss ett antal månader efter den 29/7. Enligt utsago skulle han ha gjort detta p. g. a. att han kände till vad som skulle ske den här dagen. Detta hade Kjell-Åke berättat för honom. Återigen så går inte heller detta att bevisa.