Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Denna dokumentär tar upp just året 1965. Det går här att få en god inblick av den tid då dessa tre personer levde och verkade för de som inte själva var med. Naturligtvis omnämns varken massförsvinnandet, "Hymmes" försvinnande eller Grodmansrånet. Verkligen synd att inte datumet den 29 juli togs upp i programmet.
Man kan också säga att just 1965 var en brytpunkt, vilket också förut har omnämnts i tråden. Det gamla Sverige är på väg att försvinna för att ge plats åt det nya - både på gott och ont.
Som tur är så ligger dokumentären kvar ända till den 5 april.
http://www.svtplay.se/video/2579405/aret-var-1965
Hej! alla som enggerat sig i detta fall, jag var med från början. När Skaraborg tog upp detta "mystiska försvinnande.
Jag o några till forskade i ett par områden o saker, vi visste om, sedan stannade vi av. Det vart för mkt spekulationer o enligt oss for saker åt fel håll, Har inte läst tråden på mkt länge, har grävt där vi visste var o hur det gått till, en ny bekantskap dök upp o frågade mig om jag var, ett gamalt nick o var med från början o hade info om "vad som hände"
jag svarade då honom, att vi var i sluttampen, och kommer att berätta hela saken, men var, var vi inte säkra på. Nu har vi nog den lösningen på var historien skall skrivas ner, det har tagit tid.
Men den kommer i sin helhet att skrivas ner ordentligt. Vissa saker går inte att skriva ner, men det förändrar inte historian på något sätt,
Det är en komplicerat o svår sak. hela fallet. Många har varit inne på rätt spår av det lilla vi läst i tråden, Det är en del kontakter som måste skrivas ner till vissa närstående, men ej mkt kvar.
Därför kan vi nu säga hur o orsaken till "varför" tid har tagits, o orsaker m.m. Men det kommer snart, när alla kontakter är klara.
Det har varit mkt att göra o bena ut. men skam den som ger sig.
Tackar skaraborg o dom som skrivit o engagerat sig i detta historiska försvinnande.
Vi kommer försöka skriva ner allt som rör detta, utan att några ? kommer att uppstå.
även detta fall har ett slut, O är ganska enkelt om man förstår sista versen i detta o vet vad det handlar om, för dom som varit med o kan en del om detta fall.
Skriver detta kort nu, är det några frågor innan vi skriver ner detta, ställ dom gärna, vi har inte
100 procent i allt, men väl 90 procent o det räcker gott o väl, men vi vill ha 100 och det finns 10 procent i trådens skribenter, Så blir allt 100.
Tack alla som deltagit o gett en del puzzelbitar, som vi saknade, det kommer att framkomma.
Tack för ordet, o tack skaraborg som tog upp detta, Det har inte varit lätt, lindrigt sagt. sen får alla debbattera o dissutera, varför?
Hörs.