2015-03-04, 22:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sonen till Kjell-Åke.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Inte enligt sonens yttranden i den här tråden, han har skrivit här. Äktheten kan man ju ifrågasätta om man vill, systern (Locky) bekräftar dock (åtm. genom att inte dementera) och jag ser inget skäl att tvivla på henne. Eventuella ekonomiska arrangemang bakom sonens rygg går ju att tänka sig, dessa har emellertid definitivt inte (enligt ovan) utsträckt sig till att hemlighålla faderns identitet. Här skulle man alltså dels ha emottagit underhåll för sonen från Kjell-Åke, dels matat sonen med historien att fadern är mystiskt försvunnen.

Då ett sådant scenario förutsätter att KÅ har skyddad identitet (man kan för all del också tänka sig utrikes boende, men det blir inte enkelt där heller) och en sådan i sin tur förutsätter goda skäl i form av hot eller liknande och dessutom att sonens moder är invigd, är vi bra långt ifrån "flytta från stan". Att man är mycket ung och inte mentalt redo för familjebildning - vilket i sig inte vore konstigt för en 15-åring - ger en ingen rätt att hemlighålla sin existens för avkomman, inte heller för resten av samhället.

Jag har glömt sonens/påstådde sonens nick i tråden, hinner inte leta nu. Någon annan kanske vet.
Se ovan.

Ja detta är helt riktigt Kjell-Åkes son. Minns inte heller hans nick. Han skrev två tre inlägg i tråden för ganska länge sedan.

Jag har själv vid ett flertal tillfällen haft kontakt med honom. Han har då bl. a. pratat en hel del om att det inte var roligt att växa upp utan en far. Som tur är så har sonen än idag kontakt med sin fars släkt via sin faster som helt riktigt är just Locky.

Har också haft kontakt med sonens dotter men tror inte att hon har postat i tråden. Även hon har funderat mycket över vad som hände hennes farfar. Däremot har sonens dåvarande sambo postat en hel del här.

Sonen har hela tiden sagt att han aldrig någonsin har haft kontakt med sin far, förutom då han var nyfödd. Detta minns han ju förstås inte. Naturligtvis är han bitter över den uppväxt han fick.

Faderskapet kom åratal efter att sonen föddes att bli underskrivet av hans farmor. Sonen är faktiskt otroligt lik sin far så det råder inget tvivel om vem som är fadern.

Kollar man upp vem som är sonens föräldrar, så får man fram de vanliga uppgifterna ang. modern. Gällande Kjell-Åke så kommer det endast upp ordet obefintlig.

Det är helt riktigt att man har rätt att försvinna av egen fri vilja. Gällande Kjell-Åke så var han dock bara 16 år fyllda och därmed inte myndig. På den här tiden var myndighetsåldern 21 år och vid sitt försvinnande så var faktiskt hans föräldrar hans målsmän.
Citera
2015-03-04, 23:29
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det verkar som om en lat eller slarvig polisman underlät att skriva ett "ej" framför "Återfunnen".
Citera
2015-03-04, 23:42
Bannlyst
Citat:
Tja, vad ska jag göra, be Flashbackmedlemmen Locky att uppvisa födelseattest, stamträd och legitimation i tråden?
Nä absolut inte. Betrakta enbart vad personen har tillfört tråden och se när "hen" av en "slump" dyker upp här.
Citat:

Ja, man får flytta som man vill (om vi bortser från att han var omyndig). Men att flytta gör en normalt inte efterlyst som saknad eller obefintlig i folkbokföringen, och det befriar en aldrig från plikten att försörja den egna avkomman.
Vet du överhuvudtaget om K Å J inte har betalt för sin son? Att Sedan hänvisa till att K Å J:s syster och son har skrivit här att inte kunna ge hänvisning till vad de skrivit (ok påstådda systern) blir enbart mer klart att den här tråden har skapats av en pajas som totalt har överskattat sin förmåga.
Citera
2015-03-05, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ja detta är helt riktigt Kjell-Åkes son. Minns inte heller hans nick. Han skrev två tre inlägg i tråden för ganska länge sedan.

Jag har själv vid ett flertal tillfällen haft kontakt med honom. Han har då bl. a. pratat en hel del om att det inte var roligt att växa upp utan en far. Som tur är så har sonen än idag kontakt med sin fars släkt via sin faster som helt riktigt är just Locky.

Har också haft kontakt med sonens dotter men tror inte att hon har postat i tråden. Även hon har funderat mycket över vad som hände hennes farfar. Däremot har sonens dåvarande sambo postat en hel del här.

Sonen har hela tiden sagt att han aldrig någonsin har haft kontakt med sin far, förutom då han var nyfödd. Detta minns han ju förstås inte. Naturligtvis är han bitter över den uppväxt han fick.

Faderskapet kom åratal efter att sonen föddes att bli underskrivet av hans farmor. Sonen är faktiskt otroligt lik sin far så det råder inget tvivel om vem som är fadern.

Kollar man upp vem som är sonens föräldrar, så får man fram de vanliga uppgifterna ang. modern. Gällande Kjell-Åke så kommer det endast upp ordet obefintlig.

Det är helt riktigt att man har rätt att försvinna av egen fri vilja. Gällande Kjell-Åke så var han dock bara 16 år fyllda och därmed inte myndig. På den här tiden var myndighetsåldern 21 år och vid sitt försvinnande så var faktiskt hans föräldrar hans målsmän.
Och vad nytt med detta inlägg? Mamman kan väl aldrig skriva under att sonen är pappa till ett barn!!
Du är ju dun på riktigt Skaraborg2!
Skärp dig nu.
Citera
2015-03-05, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Och vad nytt med detta inlägg? Mamman kan väl aldrig skriva under att sonen är pappa till ett barn!!
Du är ju dum på riktigt Skaraborg2!
Skärp dig nu.
Den här tråden är inte seriös. Jag upplever S2 som en person som vill men inte kan. Tittar man över tid så är berättelsen S2 delger oss så uppenbart skrivit som att man vill få uppmärksamhet, utan att kunna och ha förmågan. Allt hemlighetsmakeri borde få alla att förstå att detta är både oseriöst och inte överensstämmande med verkligheten. Betänk att det har förflutit femtio år! Vad är då problemet?
Jag har respekt för godtrogna människor men jag har inget förtroende för dem.
Citera
2015-03-05, 21:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Knutsson.

Citat:
Det verkar som om en lat eller slarvig polisman underlät att skriva ett "ej" framför "Återfunnen".

Ja hade detta lilla ord skrivits så hade det varit bra. Fast polismannen Knutsson visste ju förstås inte för närmare 30 år sedan hur flitigt detta formulär skulle komma att diskuteras.
Citera
2015-03-05, 22:46
Medlem
Fadersskapsintyg.

Vår mamma intygade att Kjell-Åke var far till sonen . Inte att hon var far till honom. Detta var inget ovanligt på den tiden.

Jag har nog inte varit tillräckligt tydlig när jag lämnade dessa uppgifter till Skaraborg 2 för flera år sedan.

Jag har god kontakt med min brorson och han kallar mig faster-inte hen?

Jag kommer inte att svara på ytterligare frågor om detta.

Jag är syster till Kjell-Åke. Om man är tveksam till detta så kan man lätthet kolla upp det.

Locky
Senast redigerad av Locky 2015-03-05 kl. 22:53.
Citera
2015-03-06, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Fast nu var det ju så att rutan det stod "ANTRÄFFAD" i var märkt med "Anledning", anledningen till avskrivningen av fallet alltså. Varför skulle man förtrycka det??
Du har inte tittat på dokumentet innan du skrev?

Ordet "ANTRÄFFAD" fanns på pränt när denna avskrivningsblankett lämnde tryckeriet!

Jag tror att polisman Knutsson helt enkelt slarvat när han skrev in uppgifterna. Han råkade av misstag skriva "Ärendet avskrives..." i ruta [38 Anträffad] när hans text borde ha hamnat en rad ner i rutan [41 Annan anledning].

Hade KÅ återfunnits så hade frågan om att dödförklara honom aldrig aktualiserats av denne Knutsson.

Är det Status Quo man skriver nu?
Senast redigerad av vansternationell 2015-03-06 kl. 03:13.
Citera
2015-03-06, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Fadersskapsintyg.
Vår mamma intygade att Kjell-Åke var far till sonen. Inte att hon var far till honom. Detta var inget ovanligt på den tiden.
Menar du på fullt allvar att K Å J:s mamma intygade att han var pappa till den aktuella sonen och att faderskapet fastställdes utifrån det? Du inser väl att det krävs mer för att fastställa ett faderskap även 1965! Vad menar du med "Faderskapsintyg"?
Citat:
Fadersskapsintyg.
Jag har nog inte varit tillräckligt tydlig när jag lämnade dessa uppgifter till Skaraborg 2 för flera år sedan.
Hur menar du nu?
Citat:
Jaha!
Citat:
Jag kommer inte att svara på ytterligare frågor om detta.
Nähä!
Citat:
Jag är syster till Kjell-Åke. Om man är tveksam till detta så kan man lätthet kolla upp det.
Locky
Skojar du? Vi befinner oss på ett anonymt forum och hur menar du att det går att verifiera att överhuvudtaget någon här är möjlig att kontrollera att de är den de utger sig för att vara? Dessutom så är det ett brott mot forumets regler. Har du någon som helst koll på vad du skriver?
Citera
2015-03-06, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ja hade detta lilla ord skrivits så hade det varit bra. Fast polismannen Knutsson visste ju förstås inte för närmare 30 år sedan hur flitigt detta formulär skulle komma att diskuteras.

Men Skaraborg2. Varför är du inte benägen att diskutera vad som hänt efter detta?
Senast redigerad av Neanderthalare 2015-03-06 kl. 20:05. Anledning: !
Citera
2015-03-07, 21:05
Medlem
Citat:
Fadersskapsintyg.

Locky

Du har god kontakt med din brorson, ...men han vet inte var hans fader är begravd? Eller ens vem han är?? Hur hänger det ihop?
Citera
2015-03-08, 13:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Admiral69.

Citat:
Jag har glömt sonens/påstådde sonens nick i tråden, hinner inte leta nu. Någon annan kanske vet.

Jag kom precis på vilket nick sonen använde sig av. Det var Admiral69.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-03-08 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in