2010-09-05, 21:10
Medlem
Owers avatar
https://www.flashback.org/t453089
https://www.flashback.org/t1153980

Finns massor av trådar du kan klaga i,
men framför allt här: https://www.flashback.org/t10514
Citera
2010-09-05, 21:14
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isbrytarn
Kolla i denna tråd så får du nog många svar.
https://www.flashback.org/t897175

Vad vill du få ut med denna tråden ?

Tack för länken.

Ptjaa, känner att jag behöver spy ut en mängd galla som för tillfället ligger och stör. Anledningen till min frustration är den totala fantasilöshet som råder. Motiven som kan beskådas på de flesta betongväggar ser i regel exakt likadana ut. Vad är poängen med att spreja sitt nickname på en betongvägg? Inte en jävel bryr sig om mitt eller ditt nickname. Det är totalt ointressant. Jag är inte emot seriös konst. Måla bäst fan ni vill på betongen men gör det med lite klass åtminstone. Inte ”konst” som vilken 5-åring som helst kan skapa.
Citera
2010-09-05, 21:15
Medlem
warums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitraev
Tack för länken.

Ptjaa, känner att jag behöver spy ut en mängd galla som för tillfället ligger och stör. Anledningen till min frustration är den totala fantasilöshet som råder. Motiven som kan beskådas på de flesta betongväggar ser i regel exakt likadana ut. Vad är poängen med att spreja sitt nickname på en betongvägg? Inte en jävel bryr sig om mitt eller ditt nickname. Det är totalt ointressant. Jag är inte emot seriös konst. Måla bäst fan ni vill på betongen men gör det med lite klass åtminstone. Inte ”konst” som vilken 5-åring som helst kan skapa.
Jag skulle vilja se en skiss ifrån dig!
Citera
2010-09-05, 21:21
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanneWalle
Det där skulle förgyllt en tråkig betongtunnel enligt mig, ja.
Smaken är som baken, delad.

Självklart, en grå betongvägg är knappast intressant för ögat. Men du, har du inte sett liknande motiv 2000 gånger innan? Skulle det inte vara mer intressant om det var något som krävde lite mer tid än det där? Hur kommer det sig att ni uppskattar denna oerhörda fantasilöshet? Vore det inte lämpligare att skapa något som den breda massan kan uppskatta? Görs detta i syfte att irritera eller vad är det frågan om?
Citera
2010-09-05, 21:26
Medlem
saturs avatar
Citat:
Var kanske lite otydlig.

Exempel: http://www.synops.se/core/images/118/19456.klottersanering.jpg
tycker det där m-line var fantastiskt tjusigt

I övrigt så om du skulle ut och måla, skulle du kräka upp en Zorn/Dalí målning bara sådär?
Citera
2010-09-05, 21:31
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Jag skulle vilja se en skiss ifrån dig!

Hörru grabben, kan mycket villigt erkänna att jag är värdelös vad gäller sprejflaskor och betongväggar. Men jag tycker ändå att man bör ha uppnått en viss skicklighet innan man ger sig på andras betongväggar. Själva skickligheten gör onekligen inte verksamheten mer laglig men med stor sannolikhet uppskattas ett professionellt verk mer än ett nybörjardito. Förresten, du känner dig inte träffad va?
Citera
2010-09-05, 21:36
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Tack för länken.

"Nicket" är ju ett alter ego, precis som att ingen hade brytt sig ett dugg om ABBA-loggan om de inte relaterat den till fyra musiker. Således är det inte bara estetiken som är intressant (för den finns faktiskt där) utan även pundaren bakom signaturen.
Citera
2010-09-05, 21:55
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satur
tycker det där m-line var fantastiskt tjusigt

I övrigt så om du skulle ut och måla, skulle du kräka upp en Zorn/Dalí målning bara sådär?

Sannolikt skulle mitt ”konstverk” se mindre tilltalande ut, ja, kan utan problem erkänna det. Däremot tror jag inte kreti och pleti hade sett någon större skillnad. I deras ögon är ”konsten” fortfarande lika menings- och fantasilös.

Försök att se till sakfrågan istället. Motiven som fastnar på oskyldiga betongväggar ser i regel precis likadana ut. Varför kan inte den berörda skara människor spreja annat än sina nicknames? Förstår fortfarande inte syftet. I ”papper- och penselsammhang” målas ofta ett motiv som berör fler än en själv och signaturen hamnar under. Varför ifrågasätter ni inte den hejdlösa fantasilösheten?
Citera
2010-09-05, 22:18
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Försök att se till sakfrågan istället. Motiven som fastnar på oskyldiga betongväggar ser i regel precis likadana ut. Varför kan inte den berörda skara människor spreja annat än sina nicknames? Förstår fortfarande inte syftet. I ”papper- och penselsammhang” målas ofta ett motiv som berör fler än en själv och signaturen hamnar under. Varför ifrågasätter ni inte den hejdlösa fantasilösheten?

Det där är väll ett klassiskt symtom på att man inte är insatt i ämnet? Själv tycker jag death metal låter likadant men om man skulle fråga någon som lyssnade på det så skulle han ju självklart höra skillnad mellan olika band och låtar. Innan jag började bli intresserad av "meningslöst klotter" så tyckte jag ochså att det såg mer eller mindre lika dant ut, och jag tyckte att tags var skit fula och så vidare fast när man börjar bli lite intresserad så ser man skillnaderna och när du vet mera om hur folk gör det så är det lättare att uppskatta. Desto mer du ser desto djupare och mer nyanserat blir det du kollar på. Nu mera tycker jag väll att en ner klottrad vägg är 100 gånger roligare/snyggare/intressantare än en tråkig, tom vägg.
Citera
2010-09-05, 22:34
Medlem
vitraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
"Nicket" är ju ett alter ego, precis som att ingen hade brytt sig ett dugg om ABBA-loggan om de inte relaterat den till fyra musiker. Således är det inte bara estetiken som är intressant (för den finns faktiskt där) utan även pundaren bakom signaturen.

Är det så får jag väl bittert acceptera detta om än med hakan i golvet. Är det någonting "klottrare" emellan månne? Har då aldrig stött på någon som har velat veta vem pundaren bakom signaturen är, möjligtvis herr och fru polis. Jag vet, vad jag stött på och inte är knappast en rättvis och objektiv måttstock, men ändå. Finner det bara märkligt att man väljer att signera en vägg. Ser däremot en "win-win situation" om konstverket berör fler än en själv - på ett positivt sätt.

I en närliggande tunnel har man låtit färgerna vara kvar då motivet föreställer något annat än en signatur. Det är allt från änglar till demoner. Övriga tunnlar har man sanerat eller målat över med ursprunglig grå färg.
Citera
2010-09-05, 22:35
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Sannolikt skulle mitt ”konstverk” se mindre tilltalande ut, ja, kan utan problem erkänna det. Däremot tror jag inte kreti och pleti hade sett någon större skillnad. I deras ögon är ”konsten” fortfarande lika menings- och fantasilös.

man måste vara insatt för att se skillnaden, så enkelt är det. antar att du säger till operasångare att variera sig lite mer och inte vara så fantasilösa? eller ta förresten annan valfri hobby.
Citera
2010-09-05, 22:56
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Är det så får jag väl bittert acceptera detta om än med hakan i golvet. Är det någonting "klottrare" emellan månne? Har då aldrig stött på någon som har velat veta vem pundaren bakom signaturen är, möjligtvis herr och fru polis. Jag vet, vad jag stött på och inte är knappast en rättvis och objektiv måttstock, men ändå. Finner det bara märkligt att man väljer att signera en vägg. Ser däremot en "win-win situation" om konstverket berör fler än en själv - på ett positivt sätt.

I en närliggande tunnel har man låtit färgerna vara kvar då motivet föreställer något annat än en signatur. Det är allt från änglar till demoner. Övriga tunnlar har man sanerat eller målat över med ursprunglig grå färg.

Klottrare emellan såklart, ingen annan lär bry sig. Klart att man gör sitt bästa utifrån förhållandena. Jämför klottret med det du ser på en laglig vägg och jämför, det är samma lirare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in