Citat:
Ursprungligen postat av
psykoshippien
Konst är relativism och sabotera är relativism men jag förstår vad du menar med att det är frustrerande att se fasader "sönder"målade. Det är graffiti, dock. Graffitiväggen hyser konstnärer som vill utöva graffiti, däremot inte graffitimålare.
Utan det na skulle inte det andra finnas, förstår du hoppas jag, vilket dock motstrider sig i dina belägg.
Se ovan.
All färg som konst är motsträvigt och minst sagt oproduktiv åskådning. Däremot är Kalle 12år som bombar stan graffiti, oavsett kvalité eller Kalles förstånd, han greppar kulturen i sitt perspektiv och testar sin förmåga. Vad är "lämplig plats" för dig? För mig är det på 5/8 av en fasad, oavsett hur graffen ser ut. Även om de 5/8-delarna är ett stort "fack yoo" eller flera små "fack yooO"
Ja kanske det, men det är bara fult och förstör för oss övriga som gillar fin konst.
Jo Kalle som tycker det är fint med ett fak yoo, bortagningen som denne vet kommer ske, förstöra naturen med gifter och kosta massa pengar, men jag tycker att han borde växa upp och börja sköta sig eller sluta vara egoist. Skulle se hur glad Kalle blivit om någon sprayat hans cykel, kojja t.ex. med något han tycker är fånigt och fult. Då hade denne blivit precis som de som ogillar dennes klotter.
Jo det är graffiti och han får lov att utöva konst men är det verkligen värt alla skattepengar och förstörandet av miljön?
Det känns som att denne kalle, om han nu vore vuxen då, är en egoist om han inte förstår att hans handlingar är fel.
En lämplig plats är en graffitivägg där man får måla eller din egen vägg/hus/ägodel. Dvs måla på, men ge fan i andras byggnader och kosta inte alla skattebetalares pengar och förstör inte trivseln för andra med onödigt klotter, det är vad jag tycker iaf.
Men alla är olika som sagt, vissa gillar där de står fak yo som någon nerknarkad tomte skrivit, jag tycker det är bara idioti och förstör.