2009-03-04, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kejvs
jag bor inte i singapore å skiter i dom, ja bor inte i afrika heller å gråter när ja spolar ner dricksvatten i toan efter ja har skitit. I Islam styrda länder är det precis som du säger, styrt av islam, de har sharia lagar som bygger på koranen. här i sverige så har vi separerat kyrka och stat! jag vill kunna påverka saker som händer i min närhet och direkta omgivning. Jag skapar min egen tillvaro, jag har en hobby/livsstil som jag har sysslat med halva livet och är bra på det, men att inte kunna utöva detta lagligt är sjukt.
som du resonerar kan vi förbjuda fotboll för att det finns huliganer

Huliganer är också ett samhällets avskum. Jag ser gärna att man tar ytterligare krafttag i kampen mot dessa, men inte genom att förbjuda fotbollen - det skulle vara att slå mot oskyldiga. Om man däremot sätter åt klottrare rejält hårt så drabbar det ingen annan än denne själv.
Citera
2009-03-04, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Jag skiter i darwin också.

Nej det gör du ju uppenbarligen inte eftersom du hänvisade till hans tes och dessutom påstår att du lever efter den.
Citera
2009-03-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogus
Huliganer är också ett samhällets avskum. Jag ser gärna att man tar ytterligare krafttag i kampen mot dessa, men inte genom att förbjuda fotbollen - det skulle vara att slå mot oskyldiga. Om man däremot sätter åt klottrare rejält hårt så drabbar det ingen annan än denne själv.

eller, så pratar vi med klottrarna och skapar en hållbar situation för alla.
som du låter nu är precis som storbolagen gör mot nedladdningen, det kommer inte försvinna varken klotter eller nedladdning men man kan skapa ett bra samarbete mellan det olagliga och lagliga och det kommer gynna alla i det långa loppet
Citera
2009-03-04, 20:28
Medlem
Paperkorgs avatar
Varför inte flytta till för och emot tråden? Men själv förstår jag inte riktigt varför alla ska hacka på graffitimålare när det finns värre saker. Och som kostar mer pengar, t.ex. monarki.
Citera
2009-03-04, 20:30
Medlem
Citat:
Var inte hans poäng att de hindras från att utöva laglig graffiti?
Det drabbar andra än de som "klottrar".
Citera
2009-03-04, 20:33
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flanellskjortan
Förstår. Tror du att majoriteten av graffitimålarna delar din uppfattning? Vart någonstans drar du din gräns för olämplig plats för tagg? Då menar jag exempelvis religiösa byggnader/tomter, kultur osv.

Mer eller mindre.
Jag målar inte på Bilar villor kyrkor moskéer människor djur skolor dagis m.m.
Citera
Medlem
MEN VART I HELVETE KOM HULIGANER OCH DARQWIN DUCK IN I BILDEN!?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=10514

Jösses, ni är som småbarn ibland, speciellt omogna är ju dom som hatar graffiti fast dom inte är insatta.. Det är som att jag skulle säga att en maträtt är äcklig fast jag inte smakat av den, idioti på hög nivå!

Man kan ju undra vad som är samhällets avskum egentligen.. Men nej, ska vi sluta prata OT och hålla oss till tråden istället? Det är nämligen 10 sidor med total offtopic nu..
Citera
Medlem
gbajerns avatar
Inget hat mot konstnärerna (?) men jag hoppas att dom står för vad gjort och betalar utan att klaga.

Visst är många byggnader i Sverige otroligt tråkiga, men att spray-måla dom utan tillåtelse är ju ingen lösning på det.
Citera
2009-03-04, 20:34
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Nej det gör du ju uppenbarligen inte eftersom du hänvisade till hans tes och dessutom påstår att du lever efter den.

Jag skapar min egen tillvaro.
Citera
2009-03-04, 20:34
Medlem
4283s avatar
Citat:
Jag skapar min egen tillvaro.
Din svar har verkligen börjat tappa gnistan. Det var väldigt intressant att läsa till en början; men nu börjar du gå ner dig lite. Keep it up!
Citera
2009-03-04, 20:35
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
När har du någonsin i hela ditt liv sett en bil med en TAG på?

Var så god!

http://3.bp.blogspot.com/_JTlCj7YVS0Q/SI55ZEhyEmI/AAAAAAAAA2o/dQzFki25sK8/s400/TaggedCar.jpg
Citera
2009-03-04, 20:37
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Var så god!

http://3.bp.blogspot.com/_JTlCj7YVS0Q/SI55ZEhyEmI/AAAAAAAAA2o/dQzFki25sK8/s400/TaggedCar.jpg

Jag kan inte svara för vad graffitimålare utanför riket håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in