Tjena, tycktes till min förvåning inte hitta en sådan tråd då jag sökte. Om jag på något vis lyckats missa den så får gärna någon länka och närmsta moderator kasta tråden.
Varför målar jag? Detta var en fråga jag ofta grubblade på. Inte bara anledningarna att det är kul och ger kickar utan om det är något djupare som fått mig att villa synas anonymt vart jag en går. Vad är det som utplånar alla tankar på att det jag gör är fel och förstörelse i mångas ögon och istället ger mig en kännsla av skönhet när jag tittar på en välgjord piece?
Här är iaf några misstankar jag har för varför jag vart så beroende av att måla
* Brist på uppmärksamhet av föräldrar och vuxna under min uppväxt.
* En tidig ouppmärksammad kreativ förmåga som ledde till kritsträck på köksväggen.
* En villja att alltid bli bra på något som många andra inte kunde.
* En relativt tidig jakt efter uttrycksmetoder.
* Den avgörande är nog att jag blev introducerad för graffiti vid tidig ålder då en nära släkting och dåvarande förbild målade graffiti och ofta visade bilder på peaces och tags.
Annars är det väl det självklara att det är kul, ger en kick och är ofta ett gemensamnt intresse i målarens umgänge.
Men som sagt. Varför tror du att du är "beroende" av att måla denna förbjudna men ack så underbara konstform?
Genious Brother