2007-11-21, 00:40
Medlem
Genious Brothers avatar
Tjena, tycktes till min förvåning inte hitta en sådan tråd då jag sökte. Om jag på något vis lyckats missa den så får gärna någon länka och närmsta moderator kasta tråden.

Varför målar jag? Detta var en fråga jag ofta grubblade på. Inte bara anledningarna att det är kul och ger kickar utan om det är något djupare som fått mig att villa synas anonymt vart jag en går. Vad är det som utplånar alla tankar på att det jag gör är fel och förstörelse i mångas ögon och istället ger mig en kännsla av skönhet när jag tittar på en välgjord piece?

Här är iaf några misstankar jag har för varför jag vart så beroende av att måla

* Brist på uppmärksamhet av föräldrar och vuxna under min uppväxt.

* En tidig ouppmärksammad kreativ förmåga som ledde till kritsträck på köksväggen.

* En villja att alltid bli bra på något som många andra inte kunde.

* En relativt tidig jakt efter uttrycksmetoder.

* Den avgörande är nog att jag blev introducerad för graffiti vid tidig ålder då en nära släkting och dåvarande förbild målade graffiti och ofta visade bilder på peaces och tags.

Annars är det väl det självklara att det är kul, ger en kick och är ofta ett gemensamnt intresse i målarens umgänge.

Men som sagt. Varför tror du att du är "beroende" av att måla denna förbjudna men ack så underbara konstform?

Genious Brother
Citera
2007-11-21, 10:39
Bannlyst
* Kul

* Kreativitetns skull

* Roligt att se / höra folks funderingar över vem **** är

Det är väl det jag kan komma på.
Citera
2007-11-21, 10:52
Medlem
rebbans avatar
Målar inte längre men när jag gjorde det så va det av lite olika anledningar.
Dels att det va spännande och att se till att man inte blir upptäckt.
Dels för att få sig ett "namn"
Dels ör att det är en häftig känsla att se ett tåg rulla in som man har målat eller bombat.

Sen va det ett bland det enda roliga man kunde göra på nätterna.
Citera
2007-11-21, 11:01
Medlem
Kul att måla. Kul med lite slitna miljöer. Trist med grå betong.
Citera
2007-11-21, 13:24
Medlem
Daltarns avatar
-komma bort från en del saker och koncentrera sig på en sak .
-sett många snygga målningar och tänkte då " fan , får med försöka".
-roligt och spännande.
Citera
2007-11-21, 13:27
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genious Brother

* En tidig ouppmärksammad kreativ förmåga som ledde till kritsträck på köksväggen.

* Den avgörande är nog att jag blev introducerad för graffiti vid tidig ålder då en nära släkting och dåvarande förbild målade graffiti och ofta visade bilder på peaces och tags.

det är la mer "varför började du måla" men drivkraften e ju helt annan än dom scenariona?
Citera
2007-11-21, 14:06
Medlem
Harlauts avatar
Har faktiskt bara en anledning, jag vill att folk ska se mig
Citera
2007-11-21, 14:20
Medlem
AXLETTIs avatar
Har sedan tidig ålder gått och spanat efter tags och pieces och tyckt det är hur snyggt som helst. Kommer ihåg att jag redan som 10-åring gick och undrade hur den där ****** kunde ha skrivit på saker var jag än gick i stan. Sen fick jag en dag för mig att jag skulle prova själv, och sen var man ju bara fast.
Citera
2007-11-21, 15:21
Medlem
jontans avatar
från början var det mest för det ser vackert ut och jag ville uttrycka min kreativa sida. har alltid valt att göra det som är fel/olagligt för att inte vara som alla andra tror jag.
men nu på senare dagar så har jag tröttnat på tex lagliga väggar osv.
vill helt enkelt få upp mitt namn bland andra målare och så vill jag bara helt enkelt bli bland de största!
så nu för tiden blir det mest trowups för famets skull!
Citera
2007-11-21, 16:53
Medlem
senilones avatar
jag bombar för att det är så jävla roligt
Citera
2007-11-21, 17:01
Bannlyst
jag målar enbart för att få ett foto o sätta in i "blackbooken".och såklart att det är fint och roligt
Citera
2007-11-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genious Brother
Tjena, tycktes till min förvåning inte hitta en sådan tråd då jag sökte. Om jag på något vis lyckats missa den så får gärna någon länka och närmsta moderator kasta tråden.

Varför målar jag? Detta var en fråga jag ofta grubblade på. Inte bara anledningarna att det är kul och ger kickar utan om det är något djupare som fått mig att villa synas anonymt vart jag en går. Vad är det som utplånar alla tankar på att det jag gör är fel och förstörelse i mångas ögon och istället ger mig en kännsla av skönhet när jag tittar på en välgjord piece?

Annars är det väl det självklara att det är kul, ger en kick och är ofta ett gemensamnt intresse i målarens umgänge.

Men som sagt. Varför tror du att du är "beroende" av att måla denna förbjudna men ack så underbara konstform?

Genious Brother

Målade inte utan bara tokbomabade!!!
Vet inte... gillade skrev mycket konstiga symbloer när jag var liten sedan kom filmer WOW det finns fler som jag ;-D
<Sarcasm>ingen brist på vuxna etc under min uppväxt soc fanns där 24/7</Sarcasm>
skämt åsido inget med familje grejor att göra som att säga började du spela gitarr för din mamma tog syra på 60-talet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mer ett sätt att "JAG FINNS"
Jag tyckte det var coolt.. kravaller... ETC
they can not stop us cause even in jail the bail unlocks us ;-D
graffiti ain't a way of life it's a addiction :-D
fan 40 nästa år ser fortfaranade varför ingen dragit där för???
du lär aldrig växa ifrån det iaf det är säkert ;-D
Synas anon gör du ju inte iom dom du drar med drar ju oxå dom vet vem du är!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in