2002-09-21, 13:39
Medlem
Denna tråd är sammanfogad med den nyare "för eller emot". Tyvärr hamnar äldsta inläggen först.
Detta är det första inlägget:
Citat:
För att ytterligare förebygga OT-diskussioner i detta forum tar jag initiativet och startar denna tråd. Vad gillar ni inte med graffiti? Vad gillar ni med det? Låt diskussionen börja!
(Fan det här lät ju som ett svenska-läxförhör i skolan)

!OBS!
Håll diskussionen i skick nu. Skippa inlägg där du bara vill tala om att du vill trycka upp en burkjävel där bak på honom som klottrade på ditt morgontåg. Skippa inlägg där du bara vill tala om att "Graffiti can't be stopped". Utveckla istället.
/memorexonece
Tillbala till F.U.C.Ks inlägg.

Klotter/graffiti är så jävla onödigt, iaf när man målar på OFFENTLIGA VÄGGAR, T-TÅG och dylikt, det förstör helt enkelt omgivningen. Om man nu tycker att graffiti är konst, måla då för h----e på dukar, eller väggar som ni fått tillåtelse för.
Gör som riktiga konstnärer och bekosta era "målardukar" själva och sluta belasta samhället på 100-tals miljoner varje år som kan gå till annat nyttigt. Man ser ju för tusan inte Anders Zorn stå där i en alle´ och oljemålar en kvinna!!

Ber om ursäkt för detta F.U.C.K.
Trevligt att se att du fortfarande finns på FB.
/moderator
memorexonece
Citera
2002-09-22, 00:38
Medlem
Kan det bero på att Anders Zorn är död möjligtvis?
Citera
2002-09-22, 11:30
Medlem
jäpp

troligtvis, men jag hoppas DU förstår vad jag menar. Vi kan ta Bert-Håge Häverö istället, Han lever. Förstår du nu??
Citera
2002-09-22, 19:42
Medlem
att inte ta bort graffitin kostar inte en spän ..så va det problemet löst :D
Citera
2002-09-23, 14:19
Medlem
Graffiti

Men va i helvete...Do där hundratals miljoner kronorna skulle ändå bara gå till Sveriges politikers löner...Så då är det väl bättre att vi får se lite skön konst på tåg mm :twisted:
Citera
2002-09-23, 19:56
Moderator
-Info-s avatar
Dom där hundratals miljonerna dras ifrån stackars ensammastående vårdbiträdens och sjukstöterskors låga löner så att de får ännu mindre att leva på.
Citera
2002-09-23, 20:06
Medlem
Re: Graffiti

Citat:
Ursprungligen postat av Recondo
Men va i helvete...Do där hundratals miljoner kronorna skulle ändå bara gå till Sveriges politikers löner...Så då är det väl bättre att vi får se lite skön konst på tåg mm :twisted:

"skön konst"? YEAH RIGHT, bara massa klotter...........men jag håller med om att riktiga GRAFFITI MÅLNINGAR är jävligt vackert, MEN måla inte på offentliga väggar, t-tåg och dylik. Gör det på lagligt vis så accepteras graffiti mer och mer.
Citera
2002-09-23, 20:18
Medlem
Ville bara påpeka att F.U.C.K inte är ensam i sina åsikter...
Citera
2002-09-25, 13:48
Medlem
Re: Graffiti

Citat:
Ursprungligen postat av Recondo

Vem är du att bestämma vad jag tycker är "skön konst"?

Håller verkligen med Björn Ranelid. Läs hans krönika i Dagens Arbete:

http://www.dagensarbete.se/home/da/home.nsf/cfa7913034304bb24125676c004fc7dc/C0925047ABEE2AE941256C3E002B6784

Lika illa som jag tycker om Jehovas Vittnen som försöker "proppsa på mig deras tankar, lika illa tycker jag om graffitinissar som inte respekterar andras egendom.
Citera
2002-09-25, 18:36
Medlem
Jag tycker det ska göras en klar skillnad mellan graffiti och klotter. Graffiti är snyggt, fan så mycket snyggare än en tråkig grå betongvägg. Däremot är det ju förjävligt med folk som springer omkring och skriver 'kuk' överallt.
Citera
2002-10-01, 03:25
Medlem
Du ska bara veta...

Att graffitin kostar inte många nickel att sanera...
Buffar firmerna som snackar skit, där jag bor "sanerar" dom inte lyktstolpar elskåp mm... dom "cromar" dom istället, alltså sprayar över tagsen med silverfärg.

1 sprayburk kostar 40:-
Att åka till elskåpet tar låt oss säga 20 min.
Att åka tillbaka tar 20 min.
Att spraya över 1 tag, tar vell MAX 2 min
Detta betyder att vår buffare arbetar ca, 1 timme (han ska förbereda sig och så...)
han tjänar, 200:-/timme (Vilket jag tror e förbannat mycket, men bara ett ex) + sprayburken på 40:- bensin i bilen 2 liter 20:-
=260:-
Kemikalier (Lösningsmedel) är billigt!!!!!! Tänk er att ni spiller färg på eran bil vad gör ni? köper en flaska lösningsmedel o fixar bort skiten flaskan kostar 100:- säger vi + pulver o bla bla bla 300:- till
Då var vi uppe i 660:- (STARKT ÖVERDRIVET) för att sanera 1 Elskåp!
En klottrare som döms får vell rimligen 3000:- i böter MINST!!!
Varför ska dom snacka SKIT? buffar böhgarna alltså
Citera
2002-10-01, 12:53
Medlem
japp

Ni får tänka på att det är inte bara saneringsföretag som köper grejer utan även vanliga småföretagare och privata husföreningar. Saneringsföretagen köper inte en burk utan kanske flera tusen utan det går åt en jävla massa lösningsmedel åt allt klotter och eventuell färg om man nu ska måla över skiten. Sedan gör man om det, om och om igen för skiten kommer tillbaka.

Många bäckar små........... blir till en jävla störtflod till slut!

Det handlar inte heller om att gnugga bort klottret utan när det gäller buss, tåg etc man byter även interiör. För att inte tala om krossande av fönster på t-tågen, kostar skjortan.

Sluta Klottra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in