2007-03-03, 04:03
Medlem
526s avatar
När ni ändå håller på med måleri kan ni väl göra snygga grejer. Var lite nyskapande. Kunde ju vara hur coolt som helst, men det är ju samma skit som för 20 år sedan.
"Be creative - or die"
Citera
2007-03-03, 09:13
Medlem
GriLLoNes avatar
Va e grafitta? Låter lite obscent,hehe
Citera
2007-03-03, 11:41
Medlem
ischs avatar
Får man fråga vad du anser är snygg vs fult? Personligen tycker jag att det idag finns en brädd inom graffitin när det kommer till stilar som vi inte sett tidigare. Lägg på stenciler och hela street art verksamheten så ser det verkligen inte ut som det gjorde för ~20 år sedan. Så antingen utgår du ifrån författade meningar, bor i någon liten tramsby med få utövare eller är bara ute efter att gnälla lite.
Citera
2007-03-03, 11:41
Medlem
Cum*s avatar
Haha, var fan har du bott de senaste 20 åren? För det är väll knappt något om inget som är likt det som gjordes för 20 år sedan. Det är ju bara till att gå ut och öppna ögonen så ser man.
Citera
2007-03-03, 11:42
Medlem
mikke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
När ni ändå håller på med måleri kan ni väl göra snygga grejer. Var lite nyskapande. Kunde ju vara hur coolt som helst, men det är ju samma skit som för 20 år sedan.
"Be creative - or die"

Det är snygga grejer som görs! Det är bara du som inte är tillräckligt insatt i graffiti för att förstå. Öppna ögonen. (om det nu är graffiti du talar om...)

Btw:
GRAFITTA
Är en konstform som har lite att göra med graffiti och mycket att göra med konst.

http://www.grafitta.se/
Citera
2007-03-03, 12:10
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Det är snygga grejer som görs! Det är bara du som inte är tillräckligt insatt i graffiti för att förstå. Öppna ögonen. (om det nu är graffiti du talar om...)

Btw:
GRAFITTA
Är en konstform som har lite att göra med graffiti och mycket att göra med konst.

Det kanske är just grafitta-utövare han har beef med? han nämner ju faktiskt inte grafitti i sitt inlägg! Tvivlar dock på min egen teori
Citera
2007-03-03, 12:16
Medlem
ischs avatar
Sluta tramsa med er. Alla kan göra ett stavfel. Det intressanta i inlägget handlar om utvecklingen av graffiti och om allt verkligen ser ut som för 20 år sedan.
Citera
2007-03-03, 14:14
Medlem
mikke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Sluta tramsa med er. Alla kan göra ett stavfel. Det intressanta i inlägget handlar om utvecklingen av graffiti och om allt verkligen ser ut som för 20 år sedan.
Behöver ju inte ha varit ett stavfel, se tidigare bifogad länk.

För den icke insatte kan skillnaderna te sig små men som insatt håller jag inte med. Stilmässigt är skillnaden stor men de tidigaste influenserna hänger fortfarnade med i höggrad. Så som pilar bits osv.
Man kan dock tycka att graffitin borde visa sig i nya former efter mer än 20år. Kanske kan det bero på att 20 år är en kort period i konstsammanhang och stilmässigt är inte den klassiska graffitin färdigutvecklad.
Citera
2007-03-03, 14:27
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234

Btw:
GRAFITTA

Hahaha,,,,där fick ni mig totalt Rätt åt mig.
Det är precis så här jag tycker det borde se ut
Jag visste inte att det finns något som heter GRAFITTA. Försökte bara vara lite torrt lustig.

Det här är ju kanon. Gör sådana grejor i Stockholm
Citera
2007-03-03, 14:41
Medlem
mikke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hahaha,,,,där fick ni mig totalt Rätt åt mig.
Det är precis så här jag tycker det borde se ut
Jag visste inte att det finns något som heter GRAFITTA. Försökte bara vara lite torrt lustig.

Det här är ju kanon. Gör sådana grejor i Stockholm

Hehe

Jo hade gärna gjort de om någon bidrog till färgen som kostar en ca 4000kr för ett sådant projekt o sen har vi ju väggen med....var kan man måla på en sådan...

Du skulle bara veta hur graffiti motverkas. Att göra en sådan vägg i sthlm är det inte ens tal om. Btw de väggarna e från gbg
Citera
2007-03-04, 05:55
Medlem
Om sakerna ändå såg ut som för 20 år sen vore väl ändå stilhälsan i gott skick. Graffitin är ful för att den ska vara svår att älska - en enfant terrible med färgglad personlighet som tar upp lite för mycket utrymme för att man helt ska kunna ignorera den. "Snygg graffiti" (som i "graffiti som gemene man har lätt att uppskatta") verkar lätt tråkig för en connoisseur.
Citera
2007-03-04, 08:57
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfetaminpsykos
Om sakerna ändå såg ut som för 20 år sen vore väl ändå stilhälsan i gott skick. Graffitin är ful för att den ska vara svår att älska - en enfant terrible med färgglad personlighet som tar upp lite för mycket utrymme för att man helt ska kunna ignorera den. "Snygg graffiti" (som i "graffiti som gemene man har lätt att uppskatta") verkar lätt tråkig för en connoisseur.

Färgglada, kantiga "hink och spade" bokstäver, Oh så rebelliskt
Eller svarta tusch krumelurer. "The face of the underground" Yeah! Wow!
Ni kan helt enkelt inte bättre. Ni är inte kreativa.
På min tid slog vi sönder grejor när vi var arga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in