Citat:
Ett intressant svar på dessa feberhallucinationer kom från Lars Bern för någon vecka sedan. Jag tyckte först det var ett tramsargument när det nu finns så många goda argument mot massinvandring, men jag har omprövat den ståndpunkten. Nåväl, det får var och en bedömma men så här kan man sammanfatta det.
Citat:
Det skrämmer mig när jag läser om att vår tidigare statsminister setat på 10.000 m höjd i regeringsplanet och hittat platser i våra vida skogar där han tror att vi kan erbjuda näst intill obegränsat livsutrymme för flyktingar.
Citat:
Vad han inte tycks ha lärt sig är att den mark som kan bära ett produktivt jordbruk är ianspråktagen. Den svenska jordbruksmarken klarar inte av att hållbart föda mer än kanske 7 miljoner människor, och det trots dagens moderna jordbruksteknik.
Citat:
De största hoten mot en långsiktigt hållbar utveckling på våra breddgrader kommer från naturliga faktorer som historiskt orsakat en serie bakslag för de människor som levat här. Perioder av missväxt har vid olika tillfällen lett till betydande bakslag med kraftigt decimerad folkmängd.
Citat:
Senast det inträffade en geologisk katastrof var året utan sommar 1816 som följde på vulkanen Tamboras stora utbrott året innan.
Citat:
En global katastrof som drabbar jordbruket leder till stor brist på livsmedel över hela världen, så när vårt jordbruk packar ihop finns det ingen mat att importera. Då blir effekterna liknande de vi upplevt vid tidigare hungerkatastrofer. Skillnaden är bara den att nu är vi mer än tio gånger fler munnar som behöver föda. Och mig veterligt så har inte Reinfeldt och hans regering byggt upp några beredskapslager med livsmedel av den typ vi hade under Andra Världskriget.
Citat:
Att planera för en kraftig ökning av befolkningen på våra breddgrader utan att ta fram en beredskapsplan för hur dessa människor skall kunna ges föda och värme i händelse av en geologisk katastrof, är att spela hasard med miljontals människors liv. Knappast värdigt en humanitär stormakt.
http://antropocene.se/2014/december/...ch-flyger.html