Citat:
I stand corrected. Det var länstidningen. Kommenterat i min ursprungspost.
Skrev kommenterat i min OP men det blev lite för tvetydigt givet 'öp'

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5358441 för referens
Then again, så har man ju tagit del av en del SD-bashing de senaste 26 månaderna så det är svårt att komma ihåg detaljerna exakt. Men det här var slarvigt av mig.
Jag minns dock tidningens relation till SD under valrörelsen -14 som marginellt varmare än en kall januarinatt strax utanför Nikkaloukta

Citat:
I denna ledarkommentar i Östersunds-Posten, som för övrigt helt verkar ha tappat fotfästet i detta bussgate ( och som lämpligen kommenteras i detalj i andra trådar), finns en jämförelse mellan arenorna Facebook och Twitter.
Facebook döms ut som "mörkt hål" som anständiga människor inte bör besöka:
Facebook döms ut som "mörkt hål" som anständiga människor inte bör besöka:
So it begins...
För 10 år sedan var det ett annat FB som skulle bojkottas... Nu har även det postmodernistiska FB (vilket ju varit plattform för vurmar-sidan) börjat betraktas som den 'mörka sidan'.
Jag borde kanske lägga till detta i min signatur då det har bäring på vartannat annat inlägg jag skriver:
“You can avoid reality, but you can't avoid the consequences of avoiding reality.”
Nej. Det kan man faktiskt inte.
--
1/1 2015 - brinnande kulturkrig på ÖP - who would have guessed it?
Snappade även upp den här insändaren från 29/12:
Insändare:
Citat:
Det är ju trots allt 800 000 personer som har röstat på SD, och inbilla inte oss att det är så många personer som är rasister, det måste ju betyda att det är något annat.
Alltså nästan 13 procent som verkligen har lyssnat på dem och inte på de andra politikerna som inte har lärt sig att prata svenska.
Alltså nästan 13 procent som verkligen har lyssnat på dem och inte på de andra politikerna som inte har lärt sig att prata svenska.
Svar från chefred:
Citat:
Sverigedemokraterna är ett parti som föreslagit etnisk registrering. SD vill exkludera samer, judar, kurder och romer från vad man kallar den svenska nationen
....
Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti med sina rötter i den nynazistiska rörelsen. Att deras politik inte utgår från människor lika värde, vilket är en grundsten i ett demokratiskt samhälle, har tydliggjorts av de senaste veckornas debatt.
....
Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti med sina rötter i den nynazistiska rörelsen. Att deras politik inte utgår från människor lika värde, vilket är en grundsten i ett demokratiskt samhälle, har tydliggjorts av de senaste veckornas debatt.
Folkförakt när det är som vackrast.
Lustigt att en (1) insändare, med en (1) tillhörande replik i en liten, extremt marginell (IMHO) landsortstidning i princip uttrycker allt som sagts i den mediala migrationsdiskursen sedan valet 2010...
339 ord, 1641 tecken - det är allt som sagts på 4 år. Food for thought.
http://www.op.se/opinion/insandare/s...e-fa-annonsera
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-01 kl. 17:23.
Senast redigerad av hogerspoket 2015-01-01 kl. 17:23.