Citat:
Jag var tvungen att gnugga ögonen flera gånger för att försäkra mig om att de inte spelade mig ett spratt.
Dessutom återfanns följande guldkorn "Är det läge att proklamera att integration är kunskap och följaktligen att den svensk som inte har minsta susning om eritreansk kultur är dåligt integrerad i det som är Sverige i dag?"
Undrar om någon på DN:s ledarredaktion tröstsmuttade lite för mycket från flaskan i helgen. Det DN nu säger är ju att Åkessons kommentarer som splittringspolitiken är helt korrekta.
Det förekommer många mycket märkliga utspel på sistone i media (GW är ett annat exempel). Detta är sannerligen intressanta tider.
Dessutom återfanns följande guldkorn "Är det läge att proklamera att integration är kunskap och följaktligen att den svensk som inte har minsta susning om eritreansk kultur är dåligt integrerad i det som är Sverige i dag?"
Undrar om någon på DN:s ledarredaktion tröstsmuttade lite för mycket från flaskan i helgen. Det DN nu säger är ju att Åkessons kommentarer som splittringspolitiken är helt korrekta.
Det förekommer många mycket märkliga utspel på sistone i media (GW är ett annat exempel). Detta är sannerligen intressanta tider.
Jag ser dagens osignerade ledare som ett om-sig-och-kring-sig-erkännande, av att det Björn Söder sa stämmer. Efter en stunds eftertanke inser man på DN, att det inte går att argumentera emot Björn Söder.
Det går inte att argumentera för osvenska folkgruppers rätt att vara just osvenska, samtidigt som man frånkänner svenskarna rätten till en egen särskiljbar identitet, genom att påstå ömsom att riktiga svenskar inte finns och att de riktiga svenskarna är de, som benhårt håller på sin osvenskhet, i just Sverige.
DN överger därför den mångåriga strategin att kriga för det mångkulturella Sverige, överger det helt dominerande vapnet, som har varit förnekandet av svenskarnas särskiljbara identitet. Och därmed också vår rätt till vårt eget land Sverige. Vid första genomläsningen av ledaren kändes det genast som att det var nåt som inte stod rätt till. Ledaren framstod som enbart konstig. Och det intrycket består efter en andra genomläsning. Men efter en tredje och sedan en fjärde genomläsning, framstår det för mig allt mer och mer, som att DN famlar efter ett nytt vapen för att bekriga det gamla Sverige. Och det DN anser sig funnit i sitt famlande, är ett defensivt vapen i form av ett underkännande av samhällsgemenskap, som en grundförutsättning för ett fungerande Sverige. Det behövs inga identitetsmarkörer, ingen samhörighetskänsla, ingen lojalitet och ingen tillit mellan oss som bor i Sverige. Slikt utgör ingen grund för ett stabilt Sverige. Snarare är sådant bara en källa till split.
I en herrans massa år har DN bekrigat mig svensk och krigat för ett ett nytt Sverige, genom att påstå att alla i hela världen är svenskar och att jag och andra riktiga svenskar inte finns. Man har nu insett att det sättet att resonera, inte fungerar. Det är inkonsekvent, ologiskt och gör bara mig och andra riktiga svenskar förbannade. Därför gör man i det närmaste en helomvändning, när man i princip underkänner de vapen man hitintills använt sig av. Det finns skillnader mellan folkslag och det är inte viktigt längre att alla i Sverige känner sig som svenskar. Det behövs inte nåt samförstånd mellan oss som bor i Sverige.
Enligt min uppfattning presenterar DN inte något egentligt nytt offensivt vapen i sin kamp för det mångkulturella Sverige. Det DN nu gjort är bara att retirera. Men det kommer nog et nytt offensivt vapen. Och reträtten syftar vad jag tror, bara till att omgruppera sina styrkor. Ska faktiskt bli spännande att se vad det nya offensiva vapnet blir. Visst går det att skönja genom antydningar i den konstiga ledaren, vad det nya ideologiska vapnet blir, men jag kan inte riktigt se genom den krigsdimma som nu ligger över Sverige, ii kroget om vad och vilka svenskar och Sverige är. Men kanske har jag fel i min analys och någon annan kan identifiera det nya offensiva vapnet, som DN avser införliva i sin arsenal, att bekämpa mig med. Och tro inte att DN gett upp kampen, för den reträtt man nu påbörjat, innebär inte att DN gett upp kampen om den utopiska drömmen om det mångkulturella lyckoparadiset Sverige.
I övrigt återstår att se om tidningar som Aftonbladet och Expressen hänger på DN. Troligen gör de det så småningom, även om dagens alster av Anders Westergårdh och Lars Lindström ger vid handen att man i vart fall just nu, hårt håller fast vid det vapen som nu övergetts av DN. Kanske kan en strid mellan dessa uppstå, men förmodligen inte, med tanke på de utförsgåvor särskilt de två namngivna besitter. Men man vet ju aldrig. Tabloidernas chefredaktörer är ju några av dagens största svenska intellektuella giganter, tillika politiska strateger av rang, om man säger så.
Frohe Weinachten!

Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-12-22 kl. 19:19. Anledning: många och flera rättstavningar och tillägg av några ord
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-12-22 kl. 19:19. Anledning: många och flera rättstavningar och tillägg av några ord