2010-03-31, 04:07
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Då gissar jag att det är din far som är finne, eftersom barnet ofta ärver moderns medborgarskap, korrekt? Jag är inte så insatt i vad som krävs för att få finskt medborgarskap, men jag tror det borde vara en god bit på vägen, bara du formulerar din önskan snyggt.
Och vad gäller att att utbilda sig i Finland istället för här så säger jag likadant, i det här landet blir det bara skämt gjort. Och frågan är hur lång tid det tar innan Finland ser likadant ut
Och vad gäller att att utbilda sig i Finland istället för här så säger jag likadant, i det här landet blir det bara skämt gjort. Och frågan är hur lång tid det tar innan Finland ser likadant ut

På migrationsverket, står det nått om att man ska vara 18, inte vara brottsling, att man måste bott i finland en viss tid, typ flera år, kunna tala något sådär god finska eller fullgod svenska.
sen en massa annat skit som e orimligt...
men det jag undrar lite över oxå är, hur blir det med värnplikten? söker jag den samtidigt eller kommer jag bli inkallad per automatik?
jo ansökan lär jag formulera bra för jag antar att man inte kan skriva i ansökan att Skäms över att man bor i sverige och blir ratad av sitt eget land, att det finska lejonet har börjat ryta i ens blod och man har börjat längta till finland, sitt riktiga fadernesland, man vill utbilda sig till soldat i den bitande kylan och vill försvara landet till sin sista droppe blod mot såväl inhemska som utländska fiender!
Satan vart ju värsta poesin här nu

Ja man får väl hoppas att man tar sig dit innan det landet oxå blir pussyfierat, och ändrar inriktning på försvarsmakten från att utbilda män till krigare till att bli PK-fittor som har som specialite att torka niggers i arslet och vakta sandlådenegrer i nån jävla ofruktbar öken som borde lämnats i fred från första början.

vid mönstringen fick man nej, trots bra resultat, vid ansökningar till gsu, fick man nej, vet inte hur många gånger jag sökt nu