2010-09-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
Jag går just nu i skola där det finns en på artistlinjen (vilket är lite humoristiskt redan där) som heter Tamminen. Vågar jag konfrontera denne och höra ifall han är släkt med våran, eller är risken för stor att jag springer 3 varv runt idrottshuset om jag närmar mig honom?

Vad tycker forumet, är det värt risken?

Alltså inte för att jag vet vem ni pratar om men en del befäl kan ju vara på ett sätt "på jobbet" och på ett annat privat, med släkten och så vidare!

Eller det kanske är en sån sak som skiljer Sverige och Finland åt... *skratt*
Citera
2010-09-18, 02:13
Medlem
Luigis avatar
Vilka linjer går ni på i AmfSk/AUK? Själv är jag på GRKL, vi har haft det rätt bra hittills. Denna vecka har vi bl.a fått agera målgrupp åt Nordic BattleGroup, behöver jag säga att det var rätt coolt? Förövrigt är jag jävligt nöjd över att jag hamnade i skolan, slapp gamla sjukis och kan både duscha och skita inomhus =
Citera
2010-09-23, 23:07
Medlem
Skulle inte ärke-b-karlen Trovalla till Dragsvik föresten? Hur går det med honom, har han blivit utslängd än?
Citera
2010-09-24, 11:52
Medlem
Citat:
[...] där det finns en på artistlinjen (vilket är lite humoristiskt redan där) som heter Tamminen. Vågar jag konfrontera denne och höra ifall han är släkt med våran[...]

Du kan ju alltid skriva till Sampsa på facebook.
Citera
2010-09-24, 11:59
Medlem
Citat:
VA!? KVINNA PÅ KJK!?
Jaha. Då har det gått åt helvete då.

Jag måste säga att allt här i världen inte har förändrats till det bättre. Som KJK:are har jag alltid varit lite stolt över att det inte funnits några kvinnliga beväringar där.

Men vi som har varit där innan denna nya hemska tid måste hålla fanan högt. Kom ihåg vad preml Bagge har sagt: "Troligtvis dör över hälften av er, men det gör ingenting, för kustjägarens uppgift är att dö! Om ni dör, kom då ihåg, att kustjägarkompaniet lever för evigt!"
Citera
2010-09-24, 12:40
Medlem
Sinkomiess avatar
Ett gyllene citat av en gyllene man. Såg honom för några veckor sedan då han cyklade ut genom portarna iför mjukisbyxor, sliten gammal lodisjacka och någon slags kapens(sådana på fartyg, inte militärer)mössa.

Det blev stram grundställning och hälsning på ren reflex.

Sen såg jag även Tamminen kort där efter.
Det blev svansen mellan benen och gömma sig bakom grinden (vilket inte gick särkillt väl)

Fast enligt Milpol ska T nu vara ansedd som en av de snällaste cheferna på brigaden, tydligen har han bara en varning kvar innan han tvingar göra W sällskap i det civila mörkret vad jag förstått..
Citera
2010-09-24, 17:30
Medlem
lilamattbands avatar
orkade inte läsa igenom tråden, men får man fråga vilken kont. ni var inne?
själv var jag inne 1/06, hamnade då på 1.KustK .. min härliga enhetschef var
då Preml. Röberg .. min åsikt om honom behöver vi inte ta upp (läs, han var en stor fitta)

sen vad det gäller tamminen a.k.a tamtam så var även han ett stort rövhål
medans vi var i skolan själv led jag mest under löjtnant Quarnström och löjtnant Melin ..

iofs så var båda egentligen ganska rättvisa, men jävligt sura typer ..

btw, hur är det? är löjtnant bäckman tillbaka?
Citera
2010-09-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmerson
Skulle inte ärke-b-karlen Trovalla till Dragsvik föresten? Hur går det med honom, har han blivit utslängd än?

Ärke b karl ? ;D

Är på Kustjägarlinjen.
Citera
2010-09-26, 07:03
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Ärke b karl ? ;D

Är på Kustjägarlinjen.

trovalla din gamle rökare=) hur är det på kjl? och vem har ni som utbildare? Var milin som du tänkt dig?
Citera
2010-10-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
trovalla din gamle rökare=) hur är det på kjl? och vem har ni som utbildare? Var milin som du tänkt dig?

Ja satan fast g-perioden var ett stort skämt, största fysiskafostran vi hade var att gå runt dp-länken med länkare :P

men här på KJL är de fittigt, vi har Löjtnant Duncker som utbildare, vi gick börjeskrona typ som barettmarchen antar du vet vad de är, han tyckte vi tyckt synd om oss och varit slappa så han beordrade SSS granskning direkt vi kom tillbaka efter 20 timmar march utan sömn. Kan säga att jag blev rätt hajoo då :P

Han är helt sjuk i huvudet :P
Citera
2010-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Ja satan fast g-perioden var ett stort skämt, största fysiskafostran vi hade var att gå runt dp-länken med länkare :P

men här på KJL är de fittigt, vi har Löjtnant Duncker som utbildare, vi gick börjeskrona typ som barettmarchen antar du vet vad de är, han tyckte vi tyckt synd om oss och varit slappa så han beordrade SSS granskning direkt vi kom tillbaka efter 20 timmar march utan sömn. Kan säga att jag blev rätt hajoo då :P

Han är helt sjuk i huvudet :P

Löjtnant Duncker är den bästa utbildare du kommer att ha! Han är själva definitionen på ordet "Särmä"!
Bit ihop. I efterhand kommer du att förstå allt så kallat fitteri!
Citera
2010-10-01, 17:34
Medlem
Sinkomiess avatar
Hehe men Trovalla då :P

Nånä, Duncker är riktigt bra. Har aldrigt själv haft honom som utbildare men har haft lite med honom och göra vid sidan om istället, väldigt reko och proffessionell typ skulle jag säga, och jag har inte hört något annat om honom från de som haft honom som utbildare heller.

Visst är han väl hård, men som slår mig också rättvis, och så ska det ju som bekant vara också. Jag kan inte tänka mig många andra som skulle fyllt ut det tomrum T lämnade efter sig bättre än honom.

Har du Rappu också?
Om så är fallet, hälsa från undertecknad att han är ett päron! (både lite på allvar och lite på skämt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in