Citat:
Ursprungligen postat av kessan
Drakan är ju katastrofalt dåligt. Den visar bara dåliga sidor av det militära här, slappaste och omotiverade "huvudpersoner" och allmänt dåligt gjort.
Men det är ju helt klart att ingen normal person frivilligt hade tackat ja för att bli filmad när man tjänstgör.
Sen hade man kunnat fokusera mer på utbildning och inte på omotiverade eller allmänt korkade personer. Man hade kunnat följa t.ex KJL och kustrobot på stridsövningar, pionl på sprängningar, osv osv osv.
Jag hatar serien, många andra hatar serien och mest av allt hatar utbildarna serien.
Tack för mig!
Förutsätter att du gör milin nu, eller ?
Man får ta det som det är, man märkte redan i de första avsnitten var ribban skulle ligga på den här serien.
Personligen tycker jag det är underhållande i det sätt att man får "uppleva" kasernen, syndalen m.m på nytt.
Men jag håller med om att man hade velat se
mer av utbildningen, fokus verkar ligga på punka/pinka granskningar, fajjor på dagatäcket eller svensken som har varit vemppa i alla? avsnitt.
Man får komma ihåg att det är 12st 30min avsnitt, totalt 6h material som visas för alla som tittar.
6h av 6,9 & 12 månader.
Nylands Brigad har som jag vet alltid haft ett bra rykte, det är synd om den här serien skulle påverka det till det negativa.
En fråga till, används inte kustjägarvästen längre ?