Citat:
Ursprungligen postat av Sinkomies
1: Du vet inte hur vår Enhetschef skulle reagera i "Hettans Stund".
2: Han skulle garanterat skött sina uppgifter bättre än dig.
3: Du vet egentligen ingenting om "deras jävla armé".
4: Det skulle göra dig väl att få veta hut av en Enhetschef.
Menar du att det är bra att Finska Försvaret långsamt tycks gå samma stig som den Svenska? Jag har sett den Svenska motsvarigheten och det är inte vackert. Det du kallar stenålder är något som visat sig fungera.
Och vad är det egentligen din far har berättat som är så makalöst?
Du har Törni på avataren och försöker mygla dig ur värnplikten. Bara ett konstaterande.
1: det vet nog egentligen ingen av oss
2: det skulle han säkert göra eftersom han är utbildad, det är inte jag.
3: Förutom att jag "nästan" bor i Finland, har hela min släkt som är av de manliga könet gjort lumpen i finland samt vissa även deltagit i andra världskriget, sedan är jag väldigt intresserad av de militära samt krigshistoria, så ja, någon uppfattning har jag om hur det ser ut dock har jag ingen egen erfarenhet.
4: Varför skulle det göra de? Har bättre och nyttare saker för mig, tex skaffa mig en utbildning, än att springa runt och lyssna på halvidioter och skrika "laukaus" i skogen. Sedan har jag inget större intresse och behov av att veta hur man på bästa sätt har ihjäl andra människor.
Ja det tycker jag verkligen, du verkar vara en av dessa som inte inser att stridande marksoldater inte har något, som är så jävla löjligt att ens tänka på, att sätta emot "ryssen" när dem kommer(tar detta som ex. då denna paranoida tanke ännu finns kvar). Att denna tanke ens kvarstår är ju helt sjukt, att det ens finns folk som "tror" på att vårat lilla land Finland kan sätta emot stormakter om krig bryter ut är ju sinnesjukt. Spara människoliven och kapitulera direkt skulle jag förespråka. Samtidigt tycker jag dock att, man som i sverige, ska bevara en sådan militär som är frivillig att delta i, där dem som vill delta får göra det osv, tjänster och biståndshjälp till länder som kosovo osv har jag inga problem med, det tycker jag att är bra.
Tex engång fick en alokas stå med en genomblöt karvalakki utanför Upseeriteltta i -30 för att han hade glömt att "knacka" på och samtidigt göra "knackknack"-ljud på "dörren" som finns på tältet, mössan frös fast i huvudet på honom och han låg i sjukstugan ett par veckor. Som sagt, tur att sådant inte förekommer idagsläget.
Nej, jag försöker itne "Mygla" mig ur värnplikten, vill bara inte göra den i finland då jag anser att jag inte får något ut av de, hade velat göra den i sverige men kom inte in.
Ja, jag har en bild på Lauri Törni eftersom han var en sjuhelvetes soldat tillsammans med alla andra som stred för, ska vi säga Mannerheim och Hitlers sak.