2015-06-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
De flesta verkar tycka som du. Jag förstår inte vad skillnaden kan vara egentligen. Bindningsmedlet kanske? Ska testa 10 mg ikväll igen men jag förväntar mig inget direkt resultat...

har faktiskt ingen aning... det är jävligt skumt eftersom dom innehåller samma aktiva substans men ja ibland är vissa sorter helt värdelösa
Citera
2015-06-14, 19:45
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nu när någon nämnde det, kommer skugghallucinationerna (på zolpidem) någonsin tillbaka? Jag har imorgon haft tre månaders uppehåll, fast tror inte det kommer spela någon roll.

Man får liksom permanent tolerans mot just hallucinatonerna, verkar det som.

Fick det de första veckorna men det har aldrig kommit tillbaka trots flera längre uppehåll.
Det är synd för det var första gången jag hallucinerade i mitt liv och det var väldans trevligt.
Citera
2015-06-14, 19:47
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Får 30 st stilnoct i månaden och har klarat mig på det i många år. Jag kan i princip få tag på hur många jag vill men för mitt eget bästa så kör jag max 2ggr i veckan. Om jag vill ta 50mg 7 dagar i veckan så gör jag det också, ingen jävla läkare ska bestämma det. Just nu tar jag inga alls och inte tagit på över 1 månad. Jag tar ansvar(och eventuella konsekvenser) för mitt medicinerande, synd att inte alla klarar av att göra det.

De är ju beroendeframkallade så det är inte lätt, speciellt då självdisciplin är ett svårt koncept för människor.

Personligen så tar jag mina zolpidem regelbundet under stressiga perioder eller inför dagar då jag måste ha garanti för att jag ärutvilad. Sen under helger, lediga veckor eller dylikt så tar jag inga alls (men sover lika lite som jag gjorde innan jag började med tabletterna för den delen, ca 1-3h per dygn).
Citera
2015-06-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
har faktiskt ingen aning... det är jävligt skumt eftersom dom innehåller samma aktiva substans men ja ibland är vissa sorter helt värdelösa
Kanske beror på kost, dagsform osv och de flesta bara skyller på olika märken. Ska se om jag kan få ut en av varje (får två 10-paket per uttag) nästa gång och jämföra lite bättre.
Citera
2015-06-15, 00:51
Bannlyst
Alla tillverkare har olika hjälpmedel i sina tabletter även fast det är samma substans. Så det är inte konstigt att man kan känna annorlunda pga vilket namn tabletten har.
Citera
2015-06-15, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Alla tillverkare har olika hjälpmedel i sina tabletter även fast det är samma substans. Så det är inte konstigt att man kan känna annorlunda pga vilket namn tabletten har.
Bindemedel verkar påverka.
Citera
2015-06-15, 12:32
Medlem
Har tidigare erfarenheter av lite olika benzo som nitrazepam mfl (i rekreationssyfte alltså.) men har nu fått tag på lite imovane 7,5mg. Med tex nitran brukar jag ta två och känna mig jävligt mysig men hur ter sig imovanet? Palla ta två och somna på tuben liksom. Väger ca 80kg. Ska på massa möten idag så jag har ingen lust att flumma loss helt men det vore nog najs när jag sitter i tandläkarstolen senare idag.

Paj i ryggen fö och käkar tramadol. Kan bli en intressant kombo.

Tips? Liknande erfarenheter?
Citera
2015-06-15, 13:46
Medlem
Glöm det. Hittat vad jag undrade här:
(FB) Kan man blanda imovane och tramadol?
Skippar nog imovanen när jag har massa tramadol i mig. Verkar osoft och inte värt det.

Om någon tycker annorlunda skriv gärna varför. Känns onödigt att skippa tram och ha ont i ryggen bra för att testa lite nya droger (imovanen)
Citera
2015-06-15, 15:55
Medlem
Sumangars avatar
Vad är en bra start dos på zolpidem? Fick tag på 7st märkta ZIM 10 antar att det är dessa https://www.fass.se/LIF/product?user...20011214000469.

Var ca 4veckor sen jag tog xanor men har ingen erfarenhet av zolpidem, 20mg dvs 2 tabletter borde det räcka för att få effekt?
Citera
2015-06-15, 20:01
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar
Vad är en bra start dos på zolpidem? Fick tag på 7st märkta ZIM 10 antar att det är dessa https://www.fass.se/LIF/product?user...20011214000469.

Var ca 4veckor sen jag tog xanor men har ingen erfarenhet av zolpidem, 20mg dvs 2 tabletter borde det räcka för att få effekt?

Ja 20mg lär du ju märka av tror jag.
Citera
2015-06-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumangar

20mg kommer ge dig ett schyst svängaloooong om du inte har tolerans Ta tabletten och innan du tar dom Lås in resterande tabletter nånstans där du inte kommer åt dom eller ge dom till en vän eller flick/pojk vän då risken är extremt och då menar jag extremt stor att du tar 20mg och och blir flummig som fan och sen kommer du vakna upp imorgon med noll minne av vad du gjort dageh innan haha Vet inte hur många gånger jag ätit ett par stycken och inte låst in tabletterna efteråt och sedan när jag blivit bäng så har jag inte gått o lagt mig som jag planerade att göra utan jag har då ätit upp resterande tabletter och sedan Skeeeevat iväg på högsta växeln och har vaknat upp av att det står ett Får i lägenheten som skitit och pissat ner hela lägenheten samt bitit och ätit på stolsben och kuddar och allt som gick att smak/tugga på.

Än idag så har jag ingen som helst aning hur i helvete jag fick idén att sno ett får och inte heller vart jag fick tag i fåret ifrån då jag bodde relativt centralt i den stad jag bodde i på den tiden

Hur som helst så rekommenderar jag verkligen att låsa in resterande tabletter eller ge till nån som håller dom för det kan sluta i katastrof
Citera
2015-06-16, 21:50
Medlem
Bertil85s avatar
Jag har gått på Imovane de senaste 5-4 åren.

I början så ger de effekt men tills senare så har jag inte märkt av dem så mycket.

Nu i kväll däremot så fick jag faktisk ett helt okej rus; det hypnotiska och lugnande.

Lite lustigt att jag kan må såpass mycket bättre.

Jag får se om det blir någon skillnad nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in