2015-06-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
20mg kommer ge dig ett schyst svängaloooong om du inte har tolerans Ta tabletten och innan du tar dom Lås in resterande tabletter nånstans där du inte kommer åt dom eller ge dom till en vän eller flick/pojk vän då risken är extremt och då menar jag extremt stor att du tar 20mg och och blir flummig som fan och sen kommer du vakna upp imorgon med noll minne av vad du gjort dageh innan haha Vet inte hur många gånger jag ätit ett par stycken och inte låst in tabletterna efteråt och sedan när jag blivit bäng så har jag inte gått o lagt mig som jag planerade att göra utan jag har då ätit upp resterande tabletter och sedan Skeeeevat iväg på högsta växeln och har vaknat upp av att det står ett Får i lägenheten som skitit och pissat ner hela lägenheten samt bitit och ätit på stolsben och kuddar och allt som gick att smak/tugga på.

Än idag så har jag ingen som helst aning hur i helvete jag fick idén att sno ett får och inte heller vart jag fick tag i fåret ifrån då jag bodde relativt centralt i den stad jag bodde i på den tiden

Hur som helst så rekommenderar jag verkligen att låsa in resterande tabletter eller ge till nån som håller dom för det kan sluta i katastrof
Är du på riktigt? Hur i helvete får man med sig ett får? Idén förstår jag men själva utförandet ger mig huvudvärk att försöka greppa
Citera
2015-06-17, 00:23
Medlem
Hur ligger det till med Imovane/Stilnoct när det gäller drogtest? Blev nyligen inskriven på ett bemanningsföretag efter att jag var på en intervju hos dom, så jag kan när som helst bli inkallad som bland annat lagerarbetare eller hos företag som Volvo som tillämpar drogtest i samband med att man blir anställd. Kommer då Imovane att synas på drogtestet, förutsatt att drogtestet inte specificerat för Imovane?
Citera
2015-06-17, 01:59
Medlem
Hoppas nån kan svara,kanske egna erfarenheter.

Om man käkar 3-6 imovan varje dag i drygt ett år,och får helt slut- hur blir abstinensen då?
Psykisk? Fysisk?

Är det farligt? Hur då isf?
Citera
2015-06-17, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Om man käkar 3-6 imovan varje dag i drygt ett år,och får helt slut- hur blir abstinensen då?
Psykisk? Fysisk?

Det kan nog bli ganska jobbigt. Abstinensen kan även såvitt jag förstått vara väldigt påfrestande rent fysiskt (skadligt för kropp och knopp dvs), så att trappa ner är ju att rekommendera.
Citera
2015-06-17, 12:27
Medlem
Citat:

Psykisk? Fysisk?

Tror det blir rätt jobbigt
Citera
2015-06-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854

Ja tyvärr så kommer det bli väldigt jobbigt ett tag..bästa vore om du fick sobril på låg dos 15-20mg jämt under dagen annars är det svettningar,muskelkramper,sömnlöshet och en grov ångest..
Citera
2015-06-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det kan nog bli ganska jobbigt. Abstinensen kan även såvitt jag förstått vara väldigt påfrestande rent fysiskt (skadligt för kropp och knopp dvs), så att trappa ner är ju att rekommendera.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854

Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Ja tyvärr så kommer det bli väldigt jobbigt ett tag..bästa vore om du fick sobril på låg dos 15-20mg jämt under dagen annars är det svettningar,muskelkramper,sömnlöshet och en grov ångest..

Svårt att få sobril tror jag..
Hur länge tror ni man måste kämpa med abstinensen? Veckor,månader?
Citera
2015-06-18, 03:28
Medlem
Citat:
Svårt att få sobril tror jag..
Hur länge tror ni man måste kämpa med abstinensen? Veckor,månader?
Är det en helt akut situation, eller finns det en möjlighet att trappa ner innan? Om det finns tabletter kvar måste jag starkt rekommendera att du trappar ner på dem istället för en s.k. cold turkey.

Jag sökte runt lite och enligt vissa källor föreligger det risk för t.ex. epileptiska anfall om man får stark abstinens. Rent av potentiellt dödligt med andra ord.

Psykisk abstinens, kanske månader. Det fysiska borde vara över på någon vecka, men jag är ingen expert, går bara på vad jag läst på internet här då jag själv bara upplevt viss psykisk abstinens på dessa och inget värre.

Det finns ju samtidigt en chans att du inte alls mår särskilt dåligt, det är ju relativt, men som sagt kan jag inte göra annat än att rekommendera en någorlunda vettig nedtrappningsplan med det som finns kvar.

Om du får stora problem med abstinens kanske alkohol hjälper att dämpa skiten lite i brist på sobril och vad det nu har föreslagits här. Jag hoppas det löser sig för dig.
Citera
2015-06-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Är det en helt akut situation, eller finns det en möjlighet att trappa ner innan? Om det finns tabletter kvar måste jag starkt rekommendera att du trappar ner på dem istället för en s.k. cold turkey.

Jag sökte runt lite och enligt vissa källor föreligger det risk för t.ex. epileptiska anfall om man får stark abstinens. Rent av potentiellt dödligt med andra ord.

Psykisk abstinens, kanske månader. Det fysiska borde vara över på någon vecka, men jag är ingen expert, går bara på vad jag läst på internet här då jag själv bara upplevt viss psykisk abstinens på dessa och inget värre.

Det finns ju samtidigt en chans att du inte alls mår särskilt dåligt, det är ju relativt, men som sagt kan jag inte göra annat än att rekommendera en någorlunda vettig nedtrappningsplan med det som finns kvar.

Om du får stora problem med abstinens kanske alkohol hjälper att dämpa skiten lite i brist på sobril och vad det nu har föreslagits här. Jag hoppas det löser sig för dig.

Ja,man kan nog säga akut situation. Käkar upp mina imo så det tar slut innan intervall på recept. Svårt att trappa ner,då jag inte kan låta bli att ta för mycket.
Har funderat på alkohol,kanske måste vara halvonykter varje dag och landa mjukt..

Fan,verkar vara svårare att sluta med imovan än benso,som sobril,stesolid och xanor. Iallafall tycker jag det,nu.

Tack för svar,och råd.
Citera
2015-06-19, 11:30
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ja,man kan nog säga akut situation. Käkar upp mina imo så det tar slut innan intervall på recept. Svårt att trappa ner,då jag inte kan låta bli att ta för mycket.
Har funderat på alkohol,kanske måste vara halvonykter varje dag och landa mjukt..

Fan,verkar vara svårare att sluta med imovan än benso,som sobril,stesolid och xanor. Iallafall tycker jag det,nu.

Tack för svar,och råd.

Nej det är långt ifrån svårare, faktum är att det är relativt enkelt (men så klart individuellt). Jag har slutat efter långa perioder dagligen i större doser och det jag drabbats av är mildare benso-at som försvunnit inom 4 dagar, där sömnbrist var det jobbigaste. Det mesta sitter i huvudet.
Citera
2015-06-19, 13:03
Medlem
liberalasaras avatar
Firar midsommar med 15mg zolpidem. och ett glas vin.. hoppas detta går fint! Glad midsommar gubbar
Citera
2015-06-19, 13:36
Medlem
McNutty3.0s avatar
Jag väljer numera bort Z-knark. Jag har tagit 75 mg och blivit lite dåsig och fuckat ur totalt på 15 mg. Det är ett jävligt oberäkneligt preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in