2014-11-26, 21:41
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkoskenkorvaa
palla inte läsa igenom allt detta, men är zopiklon och imovane samma sak? vad är skillnaden såfall?

Imovan är ett märke och zopiklon är det verksamma ämnet i detta märke och övriga. Finns alltid flera olika märken så fort patentet rykt. Skillnaden är bara de övriga fyllningsmedlen och bindesmedlen i tabletterna, samt tillverkaren då.

Alltså precis som ipren, ibumetin eller panodil, alvedon, etc. Samma sak annat namn. Vissa föredrar vissa märken. Jag själv känner ingen större skillnad men Imovan Meda t.ex känns alltid bäst men är nog till största del total placebo.
Citera
2014-11-26, 21:46
Medlem
kkoskenkorvaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Imovan är ett märke och zopiklon är det verksamma ämnet i detta märke och övriga. Finns alltid flera olika märken så fort patentet rykt. Skillnaden är bara de övriga fyllningsmedlen och bindesmedlen i tabletterna, samt tillverkaren då.

Alltså precis som ipren, ibumetin eller panodil, alvedon, etc. Samma sak annat namn. Vissa föredrar vissa märken. Jag själv känner ingen större skillnad men Imovan Meda t.ex känns alltid bäst men är nog till största del total placebo.

för jag blir mer ''flummig'' på imovane än zopiklon, vad kan de bero på? och båda är 7,5mg
Citera
2014-11-26, 21:55
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:

Ipren och alvedon är två helt olika preparat, med helt olika verksamma substanser.
Citera
2014-11-26, 21:56
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
för jag blir mer ''flummig'' på imovane än zopiklon, vad kan de bero på? och båda är 7,5mg
inbillning, exakt samma verksamma substans.
Citera
2014-11-26, 22:01
Medlem
kkoskenkorvaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000

okeeeey tackar tackar
Citera
2014-11-27, 02:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Olika märken kan dock slå olika snabbt och hårt på grund av olika hjälpämnen och bindningsmedel.
Citera
2014-11-27, 05:12
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ipren och alvedon är två helt olika preparat, med helt olika verksamma substanser.

Vilket var precis vad jag menade, som du säkert är medveten om. Annars var god berätta hur du tolkade min text och vad som var fel.

Inget ont blod, fel sida vaknad på.

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Olika märken kan dock slå olika snabbt och hårt på grund av olika hjälpämnen och bindningsmedel.

Exakt så är det. Själv har jag alltid upplevt "meda" som bäst. Men inte av någon reell anledning, egentligen.
Citera
2014-11-27, 05:40
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:

Skulle säga att det är placebo. Får du de utskrivet är det verkligen ingen större skillnad, men är det utskrivet har du rättigheten att be om ett visst märke trots läkarens "rekommendation". Något sådant, precis stigit upp.

Men jag vet vad du menar, ibland upplever man högre effekt, och är den effekten till mestadels hypnotisk så ja kanske det är något med tillverkaren av preparatet. Annars om det bara gäller ångest så är själva smaken ångestlindrande för en annan.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-11-27 kl. 05:47.
Citera
2014-11-27, 18:41
Medlem
kkoskenkorvaas avatar
Citat:
Skulle säga att det är placebo. Får du de utskrivet är det verkligen ingen större skillnad, men är det utskrivet har du rättigheten att be om ett visst märke trots läkarens "rekommendation". Något sådant, precis stigit upp.

Men jag vet vad du menar, ibland upplever man högre effekt, och är den effekten till mestadels hypnotisk så ja kanske det är något med tillverkaren av preparatet. Annars om det bara gäller ångest så är själva smaken ångestlindrande för en annan.

nej fick imovane utskrivet innan, men jag är väldigt lätt att bli fast i grejer, amfetamin och heroin har varit en stor del av mitt liv i flera år så aa de är väldigt lätt att fastna i annat så fick inte de utskrivet men sen som tur har man väldigt bra nära o kära grabbar som deala lite för kompis pris hehe
Citera
2014-11-27, 21:11
Medlem
No6s avatar
Någon här som käkar xanor(eller eventuellt någon annan benzo) och imovane som kan säga hur benzon påverkar effekten på imovane om ni tar samma dag? Jag får helt normal och bra effekt av 1mg xanor men kände inte av ett piss igår på 15mg imovane samma kväll. Jag tror inte det beror på tolerans, eftersom de är korstolernata och Xanor funkar klockrent.

Kan ett intag av benzo samma dag förstöra effekten såhär? Då menar jag den sederande som man känner typ en 20 min efter intag, euforin jag brukar få. Sover annars bra på de som vanligt, känner av smaken och allt det där tror min tolerans är jävligt låg eftersom jag hade uppehåll i flera månader nyligen och nu äter jag 1-2ggr/vecka.
Citera
2014-11-28, 00:14
Medlem
Odamies avatar
Var inte helt hundra på vilken tråd jag skulle posta i så testar här också, rätt säker på att alla tycker olika så vill försöka bilda mig en uppfattning om vad som kan vara bäst för mig personligen.

Citerar från andra tråden
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Har börjat gillar alprazolam tack vare sömnegenskaperna. Har inga planer på att flumma på det och av de jag testat än så länge funkar alprazolam bäst för sömnen. Somnar fort och vaknar TIDIGT och UTVILAD (+++++)

Hur står sig alprazolam för insomning mot Zopiklon och Zolpidem?
Citera
2014-11-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odamie
Var inte helt hundra på vilken tråd jag skulle posta i så testar här också, rätt säker på att alla tycker olika så vill försöka bilda mig en uppfattning om vad som kan vara bäst för mig personligen.

Citerar från andra tråden
Beror din sömlöshet på ångest och oro fungerar xanor lika bra som zolpidem/zoplikon. Men du blir i regel tröttare av z-drogerna, men kan behöva en större dos om du redan blivit benso tolerant av xanor.
För en längre sömn ska du nog välja zoplikon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in