2015-10-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Theralen och seroquel funkar fin fint på mig. men båda gör mig väldigt svårstartad.

Ja, kommer ihåg hur omöjligt det var att komma igång nästa morgon. Seroquel får jag inte mer, har precis slutat eftersom min nya läkare tycker att jag mår sämre av den.
Citera
2015-10-13, 16:20
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Ja, kommer ihåg hur omöjligt det var att komma igång nästa morgon. Seroquel får jag inte mer, har precis slutat eftersom min nya läkare tycker att jag mår sämre av den.
Kan lergigan vara ett alternativ ?

Edit: Melatonin kan kanske vara till hjälp.
Citera
2015-10-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Kan lergigan vara ett alternativ ?

Edit: Melatonin kan kanske vara till hjälp.

Det största problemet är att jag inte somnar. På sistone har jag dessutom börjat vakna på natten också. Aldrig prövat varken lergigan eller melatonin, förra läkaren tyckte att det var för mycket sockerpiller för mig. Telefonmöte med ny läkare på torsdag, ska försöka ta upp sömnproblemen då.
Citera
2015-10-14, 20:38
Medlem
Redlinezs avatar
Vad tar ni för doser utav imovane utan tolerans för att få det lite chill osv?

Nyfiken!

Edit: Är det normalt om man läser att inlagg här på fb och andra ställen att texten rör sig som en i tripp? åker huller om buller. Aldrig vart med om nå liknande. Enda jag stoppat i mig är dexamfetamin, lyrica och imovane. känns ganska nice.
Senast redigerad av Redlinez 2015-10-14 kl. 20:47.
Citera
2015-10-14, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez

Nyfiken!

Edit: Är det normalt om man läser att inlagg här på fb och andra ställen att texten rör sig som en i tripp? åker huller om buller. Aldrig vart med om nå liknande. Enda jag stoppat i mig är dexamfetamin, lyrica och imovane. känns ganska nice.

Ja, verkar som du fann svaret själv på din fråga.

Så hur mycket vart det?
Citera
2015-10-15, 00:53
Medlem
iDunos avatar
Citat:

Nyfiken!

Jag äter mellan 7.5-15mg imovane / zoplikon.texten rör sig inte som en tripp. Nej. Synen är helt normal. men normal är den aldrig blir väl så av mängder utav lsd i yngre dagar. bara jäkligt bekväm.
älskar dem tabletterna och försöker inta dem på tom mage. verkar ge mig snabbare och lite intensivare verkar.
Citera
2015-10-15, 03:34
Bannlyst
Citat:

Nyfiken!

Jag tar 7.5 mg till natten 3-4 dagar i veckan, så jag behöver nog någon extra för att flumma på. Brukar ta 2,5 - 3 st 7.5 mg då.

Nja någon enstaka gång, snarare hörselhallisar för mig på ett antal stycken när jag inte gått och lagt mig. Zolpidem däremot, fyfan vilket läkemedel alltså.
Citera
2015-10-15, 13:14
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag tar 7.5 mg till natten 3-4 dagar i veckan, så jag behöver nog någon extra för att flumma på. Brukar ta 2,5 - 3 st 7.5 mg då.

Nja någon enstaka gång, snarare hörselhallisar för mig på ett antal stycken när jag inte gått och lagt mig. Zolpidem däremot, fyfan vilket läkemedel alltså.

Jo hörsel hallis fick jag med
Citera
2015-10-15, 13:41
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Nyfiken!

Ja, det är fullt normalt att texten ser annorlunda ut.
Själv ser det nästan ut som 3d vid rätt doser. Kan absolut inte hålla med om att det är som i en tripp.
Citera
2015-10-15, 14:10
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Det största problemet är att jag inte somnar. På sistone har jag dessutom börjat vakna på natten också. Aldrig prövat varken lergigan eller melatonin, förra läkaren tyckte att det var för mycket sockerpiller för mig. Telefonmöte med ny läkare på torsdag, ska försöka ta upp sömnproblemen då.
Iktorivil - Klonazepam kan hjälpa. De hjälper mig att somna och sover en hel natt på dem. Blir lite mosig dagen efter i alla fall idag. Men ka bero på att jag har träningsverk i hela kroppen efter en slitsam dag. Hjälpte några att flytta.. Böcker och dyra möbler väger en del. Men man känner att man lever!

Sen kan du alltid prova att stänga av datorn i tid minst 1 timme innan sängen samt se till att få promenader och friskluft. Sen jag skaffade hund så har det blivit bättre. Många promenader och mycket frisk luft. Men har fortfarande stora sömnproblem men det har blivit lite bättre i alla fall.
Är ute minst 1 timmes promenader om dagen när jag har hunden + lek och träning. samt att man verkligen får en vän. Ut i skogen med dig njut av lugnet. Titta på älgar och andra djur med tiden vågar dem närma sig dig lite mer vilket är helt underbart senaste var det ett rådjurstjur som betade fem meter ifrån mig. Otroligt fin, satte mig ner och njöt av stunden. Fåglar börjar vissa intresse för en också. Haft en falk eller hök som följde mig en gång. i somras satte jag mig vid en huggorm och solade med denne. Har en fasan som börjar våga sig närmre och närmre men hunden vill ju såklart alltid jaga den men fasanen är tuff.

Sen ser man andra saker som folk kan finna väldigt jobbigt. Senast såg jag en skata döda en harunge lite brutalt harungen hade ett brutet ben och skatan pickade ihjäl den genom att trycka näbben genom ögonen på den. Vackert på sitt sätt, det är naturen. Avlivat skadade fåglar hjälpt fågelungar att komma upp i luften så dem kan flyga hem igen.

Ibland kan fågelungarna vara trötta och orkar inte starta vänta då en stund låt den vila den kommer bli lite stressad men var lugn, avvakta tills den lugnat ner sig och vilat en stund plocka sedan upp den och håll den högt eller kasta upp den i luften så det kan få fart och flyga upp till sitt bo. Är den jagad av te.x en katt som smyger på den så låt katten göra det katten gör. Småfåglar kan ibland inte starta från mark utan måste ha en höjd för att kunna fånga luften.
Har för mig att t.ex svalor inte kan starta från mark utan behöver ett fall för att komma iväg.

Nu när vintern kommer kan fåglar frysa fast i isen hjälp den. Se till att ha ombyte. Ta av dig dina blöta kläder så fort du kan torka dig och på med nya. och ha all annan redskap som behövs.

Hittar man ett skadat djur så avliva det. ingen skall behöva lida i onödan. lägg jackan / tröjan över huvudet det lugnar dem. Sedan har du en tung sten och krossar skallen på den. Senast var det en fågel som brytit naken. La en påse över huvudet och krossade skallen med en sten.

Dessa saker kommer hjälpa dig med din sömn. Och du kommer växa som människa.
Citera
2015-10-15, 14:38
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Ja, det är fullt normalt att texten ser annorlunda ut.
Själv ser det nästan ut som 3d vid rätt doser. Kan absolut inte hålla med om att det är som i en tripp.

Nä håller med, inte som en tripp. Formulera mig helt fel där Trippat många gånger och så såg det inte ut. Härligt känsla var det iallafall. Hade flera olika projekt igång som jag sprang fram och tillbaks och dona med.
Citera
2015-10-15, 15:04
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Nä håller med, inte som en tripp. Formulera mig helt fel där Trippat många gånger och så såg det inte ut. Härligt känsla var det iallafall. Hade flera olika projekt igång som jag sprang fram och tillbaks och dona med.

Haha, ja det blir lätt så. Hatkärlek till kreativiteten som zopiklon/zolpidem ger oss! Skulle nog somnat bra av dom varje kväll om det inte va så att man får tusentals idéer och projekt som verkligen inte kan vänta tills imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in