2016-01-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavius
Vad händer om jag enbart tar en 5mg zolpidem nu? Blir man helt fucked eller blir jag bara lite smått berusad? Känner mig uttråkad :P

Du blir lite trött.
Citera
2016-01-04, 13:52
Medlem
strezs avatar
Dessa 5mg imovane är ju ett skämt. Tur läkarna är snälla och ger 7,5mg, 30 pack. Räcker långt om man inte behöver ta varje natt.
Citera
2016-01-04, 22:44
Medlem
cirkuspappers avatar
En kul fråga, är det någon annan som upplevt under ert imovane-rus att ni blir så jävla sociala? Varje gång jag tagit imovane då jag vart ensam har jag nästintill tvingat folk att prata med mig på telefon eller liknande.

Kan bli ganska frustrerande när man sitter där, mitt i natten, och bara måste prata med någon men ingen vill
Citera
2016-01-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strez
Dessa 5mg imovane är ju ett skämt. Tur läkarna är snälla och ger 7,5mg, 30 pack. Räcker långt om man inte behöver ta varje natt.
Jag kände heller inget av 5mg:arna. Helt verkningslösa. Minns inte vilken tillverkare det var. Skumt för jag tog endå 3*5mg
Citera
2016-01-05, 21:56
Medlem
pointzeros avatar
Jag har nu tagit Imovane 7.5 mg varje kväll i 2 månader. Har hjälpt mig fint fram till för ca 1 vecka sen.
Det har hänt något fruktansvärt med min sömn . Jag kan INTE somna när jag ska. Vilket resulterar i att jag tillslut bara däckar tidigt på morgonen.
Ibland känns det som att kroppen sover men hjärnan går på högvarv. Ibland öppnar jag bara ögonen och det känns inte som att jag sovit men jag har inte varit vaken heller.

Jag har insomnia oavsett om jag tar imovane eller inte.

Jag tänkte ta 10 mg ikväll. Är det för hög dos? Jag har även fått i mig 20 mg oxascand runt lunch.
Citera
2016-01-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Jag har nu tagit Imovane 7.5 mg varje kväll i 2 månader. Har hjälpt mig fint fram till för ca 1 vecka sen.
Det har hänt något fruktansvärt med min sömn . Jag kan INTE somna när jag ska. Vilket resulterar i att jag tillslut bara däckar tidigt på morgonen.
Ibland känns det som att kroppen sover men hjärnan går på högvarv. Ibland öppnar jag bara ögonen och det känns inte som att jag sovit men jag har inte varit vaken heller.

Jag har insomnia oavsett om jag tar imovane eller inte.

Jag tänkte ta 10 mg ikväll. Är det för hög dos? Jag har även fått i mig 20 mg oxascand runt lunch.
Jag skulle personligen rekommendera att ta ett uppehåll på nån vecka för att undvika att utveckla tolerans. Jag gjorde misstaget att gå till 15mg och 22,5mg imovane för ca 2 år sedan, nu fungerar de inte alls. Haft uppehåll på flera månader, fungerar inte endå. Men nu har jag slutat helt.

Ja du har två val egentligen då du helt enkelt har utvecklat tolerans mot den dosen du tagit. Öka dosen - eller ta ett uppehåll så funkar de igen. Vet inte hur länge du behöver ta uppehåll men har för mig när jag var färsk att det räckte med nån vecka bara. Du kommer förmodligen känna av lite utsättningssymptom dock men inte så farligt på den dosen värre om du ökar och sen slutar. Smällen kommer förr eller senare
Senast redigerad av No6 2016-01-05 kl. 22:12.
Citera
2016-01-05, 22:36
Bannlyst
Grymt skönt med att ha mycket zolpidem hemma ,alltid vart favoriten. Svåra är doseringen. Det funkar på vanlig dos 1-2 st hög jag vet enligt läkare men årslång erfarenhet.

Har man det hemma så är jag en kämpande missbrukare gällande z analoger...........10st e inte bättre än fyra eller 1-2.

Bort med alkohol o ta enbart vid sömn så skall det gå..........men det sitter i bakhuvudet att dom e roliga dessa ,det e det som behövs jobbas med!!!!!!!

Zolpidem grymt bra medicin
Citera
2016-01-08, 12:39
Medlem
Hej
Det här är första gången jag skriver på FB men läst här i något år.

Jag har både imovane och stilnoct utskrivet och tar det bara när jag ska sova och bara 2-3 gånger i veckan för att inte bli beroende eller få tolerans.

Undrar... kan man ta imovane ena veckan och den andra veckan ta stilnoct eller blir man då korstolerant? Eller ska man ta imovane ett tag sen göra uppehåll några veckor och sen ta stilnoct? Jag föredrar imovane men har en del Stilnoct utskrivet och vågar inte be läkaren om att byta med risk att inte få mer utskrivet.

Har två olika läkare den ena husläkare den andra privat.
Citera
2016-01-08, 13:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Hej
Det här är första gången jag skriver på FB men läst här i något år.

Jag har både imovane och stilnoct utskrivet och tar det bara när jag ska sova och bara 2-3 gånger i veckan för att inte bli beroende eller få tolerans.

Undrar... kan man ta imovane ena veckan och den andra veckan ta stilnoct eller blir man då korstolerant? Eller ska man ta imovane ett tag sen göra uppehåll några veckor och sen ta stilnoct? Jag föredrar imovane men har en del Stilnoct utskrivet och vågar inte be läkaren om att byta med risk att inte få mer utskrivet.

Har två olika läkare den ena husläkare den andra privat.

Imovane och stilnoct har korstolerans, dock ganska lite då det binder till olika GABAA-receptorer.
Det är värre med bensodiazepiner, använder man stesolid, även i låga doser så fungerar inte stilnoct något vidare.
Rekommenderar att du använder Imovane vecka 1 och Stilnoct vecka 2 sen varvar det så.
Så länge du inte missbrukar/berusar dig på det så kommer det troligen fungera år efter år.
Citera
2016-01-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Imovane och stilnoct har korstolerans, dock ganska lite då det binder till olika GABAA-receptorer.
Det är värre med bensodiazepiner, använder man stesolid, även i låga doser så fungerar inte stilnoct något vidare.
Rekommenderar att du använder Imovane vecka 1 och Stilnoct vecka 2 sen varvar det så.
Så länge du inte missbrukar/berusar dig på det så kommer det troligen fungera år efter år.

Jag tackar för svaret !!!
Citera
2016-01-08, 17:19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya

Håller helt med. Bestämde mig för att "berusa mig" på Stilnoct för ett tag sedan och hade samma dag käkat Stesolid. Åt upp till 80mg Stilnoct utan att ett skit hände förutom lite lite vinglighet! Hade inte ens minnesluckor dagen efter, helt sjukt. Kan tillägga att jag i vanliga fall, trots tolerans och efter att ha använt Stilnoct i år känner av 10mg när jag inte ätit Stesolid.

Vidare håller jag även med om den uteblivna korstoleransen mellan Imovane och Stilnoct. Jag hade skyhög tolerans ett tag mot Stilnoct men kunde då käka 7,5mg Imovane och må bra (ångestlindring mm). Vet många (inklusive mig själv tidigare) som varvar dessa två för att undvika tolerans och det funkar faktiskt.
Senast redigerad av trueforgood 2016-01-08 kl. 17:22.
Citera
2016-01-08, 19:08
Medlem
Vidare håller jag även med om den uteblivna korstoleransen mellan Imovane och Stilnoct. Jag hade skyhög tolerans ett tag mot Stilnoct men kunde då käka 7,5mg Imovane och må bra (ångestlindring mm). Vet många (inklusive mig själv tidigare) som varvar dessa två för att undvika tolerans och det funkar faktiskt.[/quote]

Ok då kommer jag att varva med dem varannan vecka så får vi se om det funkar. Är verkligen inte ute efter att flumma på dom dagtid även om det verkar lockande. De är alltför dyrbara för mig att kunna sova på när jag behöver.
Kör med melatonin de andra dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in